EBS Drome Classic?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

EBS Drome Classic?

Inlägg av peter_s »

Kanske är det här gårdagens nyheter, men jag såg nyss att EBS släppt en Drome-combo i sin Classic-linje. Jag gissar att den, liksom Classic Line-lådorna, är tillverkad i Kina, och undrar därför om någon vet något om den. Hur är kvalitén, och ungefär hur mycket kommer den kosta? Om priset är likvärdigt med Ashdowns combos med liknande wattantal, och om den låter bra känns den som en given succé. Om priset är rätt kommer jag garanterat bli lite frestad (trots att jag egentligen vill ha PJB Suitcase). Ganska snygg är den också:
Bild
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag fick nå't reklamblad från EBS om den. Priset låg på 7 995 kr tror jag och effekten på 150 watt (eller är det med en extra låda?).

Den är definitivt snyggare än den tidigare, ljudet vet jag inget om men det ska väl vara lite minder hi-fi än originalet?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Lassebasse
Medlem
Inlägg: 264
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:30
Ort: Stockholm

Inlägg av Lassebasse »

Har blivit sugen på denna, verkar riktigt bra o priset var inte allt för högt.

Ngn som har en eller testat?

Verkar iaf väldigt bra för hemmabruk o i replokalen.

/L
Musiker, låtskrivare, musikproducent
Användarvisningsbild
Lassebasse
Medlem
Inlägg: 264
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:30
Ort: Stockholm

Inlägg av Lassebasse »

JunJun skrev:
BarbequeVillage skrev:Jag fick nå't reklamblad från EBS om den. Priset låg på 7 995 kr tror jag och effekten på 150 watt (eller är det med en extra låda?).

Den är definitivt snyggare än den tidigare, ljudet vet jag inget om men det ska väl vara lite minder hi-fi än originalet?
Den är lite varmare i tonen det stämmer, inte lika hightech.
Den är på 150 W RMS.
Som vanligt med Drome så är det en varg i fårakläder. Man tror inte att en sån volym kan komma ur en sån liten stärkare.
Och där blev jag ju inte mindre sugen:)
Musiker, låtskrivare, musikproducent
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Måste erkänna att jag helt tappat suget efter den "nya" Drome-combon efter att ha sett specifikationer och listpris. Den låter säkert utmärkt, men kostar i mina ögon för mycket i relation till vad den ger. Jag skulle lätt föredra att betala en dryg tusing mer för en mycket kraftfullare Markbass-combo, eller betydligt mindre för t.ex. en Ashdown eller Nemesis, framför en tocken däringa Drome.
Skriv svar