"Nya" Kustom?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Fungrim
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: mån 19 nov 2007, 21:24
Ort: Stockholm

"Nya" Kustom?

Inlägg av Fungrim »

Någon som har erfarenhet av nya Kustom lådor och/eller toppar? Jag måste eventuellt skaffa en riktig rigg snart igen och snubblade över deras hemsida. Specifikt skulle jag vara intresserad om någon testat

* G215H - 2x15 i 8 Ohm
* Groove 1300HD - 1200 Watts @ 2-Ohms

Det lilla jag hittat här på forumet verkar indikera att Kustom har lite dåligt rykte. I sådant fall, varför?
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: "Nya" Kustom?

Inlägg av RolleHarris »

Fungrim skrev:Någon som har erfarenhet av nya Kustom lådor och/eller toppar? Jag måste eventuellt skaffa en riktig rigg snart igen och snubblade över deras hemsida. Specifikt skulle jag vara intresserad om någon testat

* G215H - 2x15 i 8 Ohm
* Groove 1300HD - 1200 Watts @ 2-Ohms

Det lilla jag hittat här på forumet verkar indikera att Kustom har lite dåligt rykte. I sådant fall, varför?
Kan bero på att de länge byggt billiga budget prylar istället för kvalitet stärkare!
Användarvisningsbild
Fungrim
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: mån 19 nov 2007, 21:24
Ort: Stockholm

Inlägg av Fungrim »

Hmmm. Surfade runt lite på TB och 1300HD (el. i alla fall modellen innan 1200HD) verkar i alla fall vara helt ok.

Följdfråga: FInns det någon butik i Stockholm som säljer Kustom så man kan testa? Eller ska man försöka övertala Luthman sätta upp en stack i stan för nyfikna paratabasare?
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

4Sounds/Estrad på Folkungagatan har Kustom hemma
fast jag vet inte vilka modeller, var inne i butiken senast i dag.
Fungrim skrev:Hmmm. Surfade runt lite på TB och 1300HD (el. i alla fall modellen innan 1200HD) verkar i alla fall vara helt ok.

Följdfråga: FInns det någon butik i Stockholm som säljer Kustom så man kan testa? Eller ska man försöka övertala Luthman sätta upp en stack i stan för nyfikna paratabasare?
Användarvisningsbild
idf
Medlem
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 14:26
Ort: Norrtjöpping

Inlägg av idf »

vi har en Kustomgitarrstärkare i studion och den låter riktigt bra till ETT ändamål.. mycket distade grejjer..
det är lite surt. jo förresten, den låter skitbra utan ngn dist alls och bara ett delay och ett fjädereko. TVÅ grejjer ska det vara. ;)

deras basstärkare har jag haft dåliga intryck av. murriga och inget direkt tryck ngnstans!
PPC-mac is teh shit!!
Idf Productions - svenskt produktionsbolag med mycket kunskap och glädje!!
Användarvisningsbild
daionman
Medlem+
Inlägg: 1084
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 18:37
Ort: Uppsala

Inlägg av daionman »

Jag har en Kustom GROOVE 1200W at 2 Ohms och den låter super högt!!!!
Bra förstärkare, super steril,så det är bra när man har aktiva basar,om du inte har en aktiv bas jag skulle rekomendera en POD till den...(det gör jag när jag spelar på min jazz bass...Obs!!! den har ingen kompressor heller...
http://www.alwayswar.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/AlwaysWar" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: tis 15 maj 2007, 20:40

Inlägg av sorghwind »

jag var lite sugen på en sån och kontaktade luthman och dom erbjöd mig att komma ut till deras lokaler för att testa den om ingen butik hade den i lager. iofs har jag lite känningar där, så jag kanske blev extra trevligt behandlad, men man kan ju testa. själv sket jag i det och köpte dyrare grejer, den som köper kvalitet gråter bara en gång liksom.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag hade en Kustom 2x15-låda från 80-talet, den var helt ok.
Smidig och bra solid konstruktion.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar