Walkabout Club

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Walkabout Club

Inlägg av Aslan »

Intressant! Tack för era svar:)
Ingen i denna klubb som har en Scout Radiatorlåda till övers och vill sälja?:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Walkabout Club

Inlägg av funkys**t »

Brukar ju dyka upp då och då på blocket/vend. Jag dock bara sett 15".

Hade inte parkas en i butiken?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Walkabout Club

Inlägg av funkys**t »

Hur gör ni när ni lajnar? Jag tycker det är ett problem när det inte finns en pre/post-knapp till den balanserade utgången. På senaste gigget blev det extremt mycket lågbas. Tänkte inte på att sätta alla kontroller på "flat", men det kanske är det man måste göra... Jag vill ju gärna att det ska låta Mesa i grundljudet även ut i PA.

Slutade med att jag liknade med min Radial JDI. Lät också bra men ändå...
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bas putte
Medlem+
Inlägg: 876
Blev medlem: lör 17 maj 2008, 01:46
Ort: Västerås

Re: Walkabout Club

Inlägg av bas putte »

Jag rattar in bra ljud på scenen så jag är nöjd och dom andra i bandet sen går jag ut o lyssnar o rattar lite på mixerbordet om det behövs low mid eller high jag bostar nästan aldrig dom parametiska iq na brukar bli att jag klipper med dom i stället. Det är jag som sköter ljudet när vi är o spelar kör ju trådlöst så det brukar bli bra

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Walkabout Club

Inlägg av Danne »

Jag gillar inte "ren" D.I så för min del är det kanon att man får med så mycket av ljudet som möjligt. Att tex lajna enbart basen via linebox gör mig deppig eftersom enbart basen inte är mitt ljud. Just Walkaboutens D.I tycker jag låter kanon. Jag råkade iofs ut för det motsatta en gång då teknikern ville ha mer bas i signalen, vilket gjorde att jag fick krana på lite mer bas än vad jag kanske egentligen ville ha scenen.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Walkabout Club

Inlägg av funkys**t »

Danne skrev:Jag gillar inte "ren" D.I så för min del är det kanon att man får med så mycket av ljudet som möjligt. Att tex lajna enbart basen via linebox gör mig deppig eftersom enbart basen inte är mitt ljud. Just Walkaboutens D.I tycker jag låter kanon. Jag råkade iofs ut för det motsatta en gång då teknikern ville ha mer bas i signalen, vilket gjorde att jag fick krana på lite mer bas än vad jag kanske egentligen ville ha scenen.
Intressant! Kanske lite basfattig utrustning i PA:t

Jag pratade lite med teknikern efteråt och han var väldigt nyfiken på den passiva midkontrollen. Han trodde den skulle gjort underverk om vi haft mer tid på oss. Det får bli nästa gång.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bas putte
Medlem+
Inlägg: 876
Blev medlem: lör 17 maj 2008, 01:46
Ort: Västerås

Re: Walkabout Club

Inlägg av bas putte »

Får tyvärr lämna denna klub. Blev med m6 combo istället

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Walkabout Club

Inlägg av Aslan »

bas putte skrev:Får tyvärr lämna denna klub. Blev med m6 combo istället

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Tråkigt, men det är ju inte fy skam det heller;)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Walkabout Club

Inlägg av Aslan »

Jag väcker liv i denna tråd efter alldeles för länge uppehåll:) Allt för att hedra världens bästa basförstärkare!!:)

Är det någon som har en Walkabout 12 Extralåda till övers (12”, 4ohm)?? Letar efter extralåda att komplettera min Walkabout-kombo med:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Skriv svar