Genz Benz?

Prata om förstärkare och högtalare
bobrefill
Medlem
Inlägg: 51
Blev medlem: ons 10 okt 2007, 21:31

Genz Benz?

Inlägg av bobrefill »

Hej,

har fortfarande inte kommit till skott med mitt köp av en "lättviktstopp". Har läst på andra forum där man hyllar en topp, Genz Benz Shuttle 6.0. Är det någon som har erfarenhet av detta märke?
Hade tänkt slå till på en ny Markbass little Mark II. G B blir ju billigare om man köper ifrån staterna (switchbar 120-240V).

/J
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Genz Benz?

Inlägg av peter_s »

bobrefill skrev:Hej,

har fortfarande inte kommit till skott med mitt köp av en "lättviktstopp". Har läst på andra forum där man hyllar en topp, Genz Benz Shuttle 6.0. Är det någon som har erfarenhet av detta märke?
Hade tänkt slå till på en ny Markbass little Mark II. G B blir ju billigare om man köper ifrån staterna (switchbar 120-240V).

/J
Min enda erfarenhet av Genz Benz är från en spelning på Emergenza-festivalen, vilken sponsras av GB, tidigare i år. På den spelade jag genom en av GB:s större toppar, kopplat till en 6x10 av samma märke. Det lät mycket bra. Fett, men med bra definition.

Och enligt vad jag läst om Shuttle 6.0-topparna så verkar de vara väldigt bra de också, och jag skulle gärna testa en, även om min Little Mark II ger mig allt jag anser mig behöva just nu (det är en förträfflig förstärkare som jag gärna rekommenderar för alla som inte kräver helrör).
Skriv svar