Orange Thunderverb 200 - någon som testat?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Orange Thunderverb 200 - någon som testat?

Inlägg av straightedge79 »

Någon som testat en Thunderverb 200? Den ska ju enligt Orange själva vara bra till bas också.

Bild

edit: Bild
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Har inte provat själv men uppfattningen jag fått är att de som kört med Thunderverb 200 har tyckt att det låtit bra, men de som också hört AD200B har sågat den som basförstärkare. Verkar som Thunderverb är lika funktionell för bas som AD200B är för gitarr, dvs sådär. Den saknar väl alltså lite tyngd i bottenregistret och i kombination med annorlunda gain vilket gör att den kan låta lite väl mycket gitarrstärkare (mer dist) precis som AD200B saknar skärpan i frekvensomfånget på en gitarr + distar "knarrigt" med gitarr.

Typ så här brukar det se ut. En tråd från Orange Amps Forum:
http://www.orangeamps.com/forumtest/top ... C_ID=23930
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Man kan alltid lita på dig Danne om man har en Orange-relaterad fråga! Tack!

Jag skulle vilja köra ett A/B test med Thunderverben och AD´n så man verkligen hör skillnaden. Kan tänka mig att AD´n är mer basig och lite rundare i tonen. Vet inte riktigt hur olika EQ´n jobbar med frekvenserna på dom. På kanal A så heter ju rattarna samma. Jag är inte blyg för dist så den kanske passar mig???
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Ja det är ju inte omöjligt att den passar dig. Jam brukar ju ha en del Orange hemma så är du i Stockholm vid något tillfälle kan det kanske gå att göra ett A/B-test. Jag var själv inne på att skaffa en Thunderverb till den andra replokalen men det slutade med att jag fick tillfälle att köpa en Mesa Buster och senare Hiwatten.
Skriv svar