Tech 21 VT Bass 500

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Tech 21 VT Bass 500

Inlägg av funkys**t »

blackparkas skrev:Jag testade funkyshits i Örebro.
Kändes klart användbar!

Bra med flås och fläsk och spelade i mitt tycke minst lika bra, om inte bättre, än ett par andra jag testade samtidigt som kostar mer att köpa.
Den är väldigt bra. Låter mycket bra och är mångsidig. Prisvärd. Den kostar nästan hälften av den jag helst ville ha men är bara lite sämre i mina öron.

En sak som är irriterande är att det inte finns någon pre/post-EQ knapp till Direct out. Den ligger dessutom efter master, så om jag vill finputsa mitt scenljud påverkar det utljudet. Dock bara med blendratten i maximalt läge, då man kan använda sig av drive- och characterrattarna.

Det går att få den att låta Ampeg, men också åt Bassman-hållet. Enl manualen kan man ratta fram ett tidigt Chris Squier-ljud, men jag tycker inte det låter Superbass, inte ens nära. Nu har jag inte nån Tech-21 låda utan jag använder en Mesa Radiator 12.

Ska tillägga att jag a-b-testade den med en Reidmar 750 och den passade mig inte alls.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
flagg
Medlem+
Inlägg: 915
Blev medlem: tis 29 dec 2009, 23:33
Ort: Linköping

Re: Tech 21 VT Bass 500

Inlägg av flagg »

Det skulle vara kul om nån VT-kännare testade, då ju VTBass v1, v2 och DI enligt uppgift inte riktigt låter likadant. Hur låter då denna i jämförelse? Personligen har jag enbart testat (och är rätt nöjd med) DI-varianten.

Klåpar-konstruktion att ta DI efter master - det sänkte mitt intresse markant :(
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Tech 21 VT Bass 500

Inlägg av funkys**t »

Jag kör med Radial JDI istället, så kan ljudteknikern få fria händer. Blir ofta bra. Senast hade han en SansAmpplugg i mixerbordet.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar