Basrigg-FAQ

Prata om förstärkare och högtalare

Re: Basrigg-FAQ

Inläggav midlifecrisis » sön 25 dec 2016, 23:52

Har hittat en V4B låda till ett överkomligt pris. Vad tror ni?

Bild
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Inläggav Roger Hedin » mån 26 dec 2016, 00:12

Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
Bild
1984 någonstans i Europa framför eländeslådan, fast min hade en tygfront i klassisk Ampeg-färg...
"A good bassist determines the direction of any band."
- Ron Carter
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inläggav midlifecrisis » mån 26 dec 2016, 01:36

Roger Hedin skrev:Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
Bild
1984 någonstans i Europa framför eländeslådan, fast min hade en tygfront i klassisk Ampeg-färg...

Najs!! Vilken stärkare använde du?
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Inläggav gthyni » mån 26 dec 2016, 01:40

Som Roger säger, horn är inte lämplig annat än i PA, används t o m mindre där än förr. Mycket Bra verkningsgrad men smalt ljudfält och smalt frekvensomfång

Sent from my iPhone using Tapatalk
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher 1980, G&L L-1000 "Wunkay" 1985, Sire V7, Ampeg SCR-DI, TC Electronics BH500 (utriven från BG500).
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+

Inläggav Roger Hedin » mån 26 dec 2016, 03:12

midlifecrisis skrev:
Roger Hedin skrev:Jag har haft en sån: ett jävla monster! Stor och tung! Klippt oduglig på scenen; du måste stå en sladdlängd ifrån den för att höra dig själv, och då är det som att bli överkörd av ett tåg. Jag spelade sönder EV-elementen i den eftersom jag inte hörde hur starkt det var. Det är ju ett veckat horn; i princip en PA-låda som ska skjuta på långt håll...
Bild

Najs!! Vilken stärkare använde du?

En gammal SVT. Gammal!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Föregående

Återgå till Förstärkare