Blackstar ID Core BEAM

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Blackstar ID Core BEAM

Inlägg av Roger Hedin »

En sån här har flyttat in; den står och spelar Billy Joel just nu:
Bild
Perfekt liten mediespelare med Bluetooth. Bra övningsförstärkare för el- och ackegitarr samt bas. Den låter helt okej bara man inte drar på för mycket. Den perfekta övnings- och plankningsriggen. Dessutom Wife Approved...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
andersbas
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 13:40
Ort: Falköping

Re: Blackstar ID Core BEAM

Inlägg av andersbas »

Det bor en sån här i Falköping också. Mycket trevlig grej!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Blackstar ID Core BEAM

Inlägg av blackparkas »

Har kikat på den där jag med, en klar fördel med möjligheten att lira bas genom den men...
Har en Stanmore i köket... Inte lirar den väl bättre än den?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Blackstar ID Core BEAM

Inlägg av Roger Hedin »

Ingen aning. Jag vet inte vad det är... _Fel - nu vet jag. Är inte det bara en mediespelare? Den här är ju en övningsrigg och mediespelare i ett, med hyfsade ljud till de olika instrumenten. Man får dock inte spela för starkt; då hänger den inte med. Däremot att "torrepa" till en ljudfil, då går det utmärkt med volymanpassningen...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1GG7t2Aw1jI[/youtube]
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Blackstar ID Core BEAM

Inlägg av blackparkas »

Jo, men det är just musikuppspelningen jag menar.
Att spela bas igenom har jag ingen användning för, men det kunde förstås vara lite kul att ha möjligheten...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Blackstar ID Core BEAM

Inlägg av Roger Hedin »

Ena dottern har en Marshall, men jag har inte hört hur den låter. Den här låter väldigt fint när man streamar. Vissa saker som streamad radio kan dock vara lite brusiga, men det har nog mer med själva "sändningen" att göra...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++
Inlägg: 3028
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 13:16
Ort: Stockholm

Re: Blackstar ID Core BEAM

Inlägg av Zyrran »

Spännande produkt, hur pass högt klarar man att lira?

Om man kör line in/aux kan man då få ut det genom högtalaren eller bara till hörlurarna?
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Blackstar ID Core BEAM

Inlägg av Roger Hedin »

Den spelar inte bas speciellt starkt, men tillräckligt för att kunna repa till en ljudfil eller så. För gitarr är den betydligt ljudstarkare. Den låter bra, men på sov- eller vardagsrumsvolym, om du fattar vad jag menar. Jag har inte provat med lurar än, men det borde funka lika som genom högtalarna...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar