Malmberglåda info?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Danne Palm
Medlem
Inlägg: 451
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 10:57
Ort: Göteborg

Malmberglåda info?

Inlägg av Danne Palm »

Har fått tag i en gammal fin Malmberglåda fast vet inget om den alls, inte kompisen som haft den ståendes heller?
90x60x30, troligen en 2x15?
Bild

Någon som har info om ålder el specar mm?
Mvh Danne
Cities of Mars.
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Malmberglåda info?

Inlägg av 200071 »

Jag vet bara att i slutet på 70-talet var det min drömlåda (Jag fick låna en ett par gånger) Som jag minns det satt det två Altec Lansing-15"-element i dem, men jag är inte hundra på det. Den med en Hiwatt DR 103....
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Malmberglåda info?

Inlägg av Elfström »

Jag har haft en sådan begagnad Malmberg 2x15 i mitten på -70 talet, men den hade varit med en del, det satt 1JBL 130 och 1 Altec i den innan Altec elementet gav upp. Använde mest Fender Bassman och Showman top till den. Den ser ju ut att inte ha varit alltför turnerad om inte annat så är den nog väl värd att rusta upp om du har möjlighet, (för de lät skitbra på sin tid) om man gillar Lansing soundet förstås.

Lycka Till!
:lol:
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
Danne Palm
Medlem
Inlägg: 451
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 10:57
Ort: Göteborg

Re: Malmberglåda info?

Inlägg av Danne Palm »

Tack för info! Hörnen av metall har rostat men i övrigt så är den finfin. Och ja, med en rolig vintagetopp så blir det ju isf en supernajs rigg!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Cities of Mars.
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
Skriv svar