Slutsteg?

Prata om förstärkare och högtalare
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Slutsteg?

Inlägg av A_Warning »

Jag har Ampeg preamp som jag hade tänkt köpa ett steg till. Nu har jag hittat ett LAB 1000 som verkar passa bra! Vad tror ni om det?
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag har aldrig testat slutsteg mot varann för att hitta det bästa, men LAB har bra rykte och fungerar säkert ypperligt som bassteg. Testa och lyssna, kolla att steg och lådor matchar varann ohmmässigt.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

BarbequeVillage skrev:Jag har aldrig testat slutsteg mot varann för att hitta det bästa, men LAB har bra rykte och fungerar säkert ypperligt som bassteg. Testa och lyssna, kolla att steg och lådor matchar varann ohmmässigt.
Om jag har 2 8 ohms lådor och jag tror den är 2x350w i 8ohm
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Re: Slutsteg?

Inlägg av A_Warning »

JunJun skrev:
A_Warning skrev:Jag har Ampeg preamp som jag hade tänkt köpa ett steg till. Nu har jag hittat ett LAB 1000 som verkar passa bra! Vad tror ni om det?
Vilken Ampeg Preamp har du?
Jag har 2st SVT 2PRO ena har jag på mitt ampeg 300 300w rör-slutsteg och ena tänker jag sätta på LAB steget.
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Re: Slutsteg?

Inlägg av A_Warning »

JunJun skrev:
A_Warning skrev:
JunJun skrev:
A_Warning skrev:Jag har Ampeg preamp som jag hade tänkt köpa ett steg till. Nu har jag hittat ett LAB 1000 som verkar passa bra! Vad tror ni om det?
Vilken Ampeg Preamp har du?
Jag har 2st SVT 2PRO ena har jag på mitt ampeg 300 300w rör-slutsteg och ena tänker jag sätta på LAB steget.
Ok.
Jag läste en gång en recension av Ampegs Billy Sheehan preamp och den fick lite dåligt kritik för att den tappade tonen och dynamik när man körde den in i ett slusteg som "stand alone"
Men på en annan topp så va den underbar.
Prova med LAB steget å avgör själv, preampen du har kanske funkar bättre!
Dom låter guld i rör steget och det är därför jag har 2 =) Dom borde låta fint i ett transistor steg med.
Skriv svar