ampeg micro cl nån som testat?

Prata om förstärkare och högtalare
Schwedlund
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 29 jan 2014, 15:17

ampeg micro cl nån som testat?

Inlägg av Schwedlund »

Hej, funderar på en Ampeg Micro CL. Någon som testat den. är ganska säker på att den låter bra, frågan är mer om den räcker till mindre gig eller om den bara duger som hemmastärk?
Tack på förhand!
Fender Squire Classic Vibe 70's P-bass - Ibanez BTB 700 - Epiphone Thunderbird IV PRO - Fender Telecaster modernplayer - Fender Squire Vintage Modified Jazz - Eagle Rickenbacker 4001 - EBS Classic 450 - Ampeg 810E
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: ampeg micro cl nån som testat?

Inlägg av hitman »

Jag är ingen Ampeg-entusiast, men jag har testat en så´n Micro och den lät riktigt trevligt. 200 watt räcker långt, möjligen behöver du komplettera med en låda till, låddan är på 8 Ohm så med en låda får man inte ut full effekt av stärkaren, och fler koner flyttar mer luft.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Re: ampeg micro cl nån som testat?

Inlägg av Foxbat »

Är CL 200w? Jag har en VR jag tror är på 200w.
Med reservation för rena faktafel.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Re: ampeg micro cl nån som testat?

Inlägg av newheartshadow »

Har för mig att CL är på 100w.
VR är på 200w i 4ohm.
Helt olika slutsteg också, VR har mosfetsteg och låter skitbra. Aldrig testat CL.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: ampeg micro cl nån som testat?

Inlägg av 41HZ »

Rent teoretiskt kan man ju micka ut en 5W förstärkare på gig och klara sej utmärkt. Har kört lite med min micro-vr, och det fungerar men tycker själv det är i klenaste laget.
Som hemmarigg tror jag därför mest om micro CL.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: ampeg micro cl nån som testat?

Inlägg av BBQV »

CL är en hundrawattare som inte låter lika bra som AV. Framförallt skulle jag passa mig för CL-lådorna, inte i närheten av 210AV!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
AndersB
Medlem
Inlägg: 265
Blev medlem: lör 17 aug 2013, 10:50
Ort: Stockholmish

Re: ampeg micro cl nån som testat?

Inlägg av AndersB »

Jag har provat Micro CL i butik vid två tillfällen. Första gången så tyckte jag den lät bra, men som att den inte riktigt fixade de passiva humbuckers som satt på Les Paul-basen jag testade med. Det andra exemplaret jag testade lät som om den var trasig.

En förstärkare som jag vill gilla och verkar ha några goda kvalitéer i sig nånstans, men jag inte har något förtroende för.
Ångermanlänning som hamnat i Södertörn | Leker med ljud och lägger dem på Soundcloud |
Skriv svar