Uppgradera 410

Prata om förstärkare och högtalare
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Uppgradera 410

Inlägg av spaceboy »

Funderar på att få mer fläsk i min 410, har 200w rörtopp som är ganska stark och vill ha lite mer headroom i lådan. Att tryck in 4 sånna här, är det en bra ide?

http://www.lean-business.co.uk/eshop/x4 ... -2999.html" onclick="window.open(this.href);return false;
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Uppgradera 410

Inlägg av RolleHarris »

Nja jag vet inte. Lägg pengarna på nåt annat då din bas ändå körs ut i PA:t live och rakt in i ljudkortet i studion
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Re: Uppgradera 410

Inlägg av spaceboy »

RolleHarris skrev:Nja jag vet inte. Lägg pengarna på nåt annat då din bas ändå körs ut i PA:t live och rakt in i ljudkortet i studion
det var ett konstigt svar.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Uppgradera 410

Inlägg av mikkejohansson »

Försöker med ett annat sorts svar:

Vet ju inte vad du har för låda, men ofta är ju volym och konstruktion av lådan anpassat efter de element som ska sitta i den, så det är inte säkert att det blir bättre med andra element. Gitarrister gör ju så hela tiden, men gitarrelement blir tydligen mindre känsliga för saker som slaglängd, volym på lådan och stagnin/konstruktion. Mindre luft som ska förflyttas kanske...

Så, det kan vara idé att hellre titta på en ny låda som låter som du vill - resultatet blir i alla fall mer förutsägbart där elementbyte kan vara lite mer "risky".
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Uppgradera 410

Inlägg av Nick »

Vad har du för låda? och för topp?

Mikke har rätt.
En annan lösning är ju att du skaffar en till, likdan 410, och har lådorna tillsammans.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Uppgradera 410

Inlägg av B-Å Åhs »

Det går med stor sannolikhet att bygga om lådan så att den passar de föreslagna elementen . Det kräver dock lite beräkningar och modifikationer för att det ska bli bra ...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Re: Uppgradera 410

Inlägg av spaceboy »

Tack för svaren, misstänkte det ni skrivit och kanske skaffar en låda till. Det är större scener jag behöver mer luft flyttare, en 410 har sina begränsningar. Låter grymt på mindre scener. Har Carl Martin 200w topp med tillhörande 410. Någon som vill testa är välkommen att göra det:)
Skriv svar