EBS 120 classic

Prata om förstärkare och högtalare
paulo
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 26 nov 2016, 00:23

EBS 120 classic

Inlägg av paulo »

Hej . Står i begrepp att köpa en begagnad Ebs classic 120 till min flitigt basspelande 15- åring. Har varit och kollat på ett begagnat fint ex. som ägaren knappt har spelat på . Han vill ha 2800 kr vilket verkar rimligt.
Jag har en fråga; Om jag trycker ner Character kontrollen blir bas, middle samt treble kontrollerna passiva.Om jag deaktiverar characterkontrollen blir åter bas,treble och middle aktiva. Ska det vara så?
Vänligen / Paulo
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: EBS 120 classic

Inlägg av funkys**t »

Hur menar du aktiva-passiva? Menar du att de inte funkar när character-knappen är intryckt?

Jag har en på jobbet och påverkar kontrollerna även om character är aktiverad
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
paulo
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 26 nov 2016, 00:23

Re: EBS 120 classic

Inlägg av paulo »

funkys**t skrev:Hur menar du aktiva-passiva? Menar du att de inte funkar när character-knappen är intryckt?

Jag har en på jobbet och påverkar kontrollerna även om character är aktiverad
Tack för svar! Just som som du skriver menar jag men jag upplevde inte att bas middle och treble fungerade när character var aktiverad. Skumt. Jag tänkte att charater kanske var en typ "fixed " eq.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: EBS 120 classic

Inlägg av fieldflower »

Characterknappen förstärker bas och diskant så det kanske inte märks lite mycket då man vrider på kontrollerna.
Medlem i PB50+
Skriv svar