Vad har ni i ert rack?

Prata om förstärkare och högtalare
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Inlägg av Crypto »

I mitt rack sitter det en SWR 400 topp, en E-H Black Finger rörkompressor-pedal, Boss SYB-4 (den har jag använt vid en turné för en Stewie Wonder låt där det var synt bas, annars ligger den mest och skräpar...), vidare har jag en E-H Bassballs. Tidigare satt det även en Line6 Pod XT i racket, men den förstörde mer än tillförde. Som grädden på moset har jag en Sennheiser trådlösmottagare i racket. Ew-300 nånting heter den. Den duger i krig, men vill man vara seriös (ljudmässigt), så blir det sladd i alla fall.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Zalle skrev:
Geddy_Lee skrev:
Zalle skrev:Jag har två rackar, ett som jag har Fafnern i, sen har jag ett rack som har en Rane mixer, Rane eq, Stinkfoot splitbox, Sansamp DI Preamp, MXR 80di distbox och fortfarande på önskelistan ett bra slutsteg, det här racket är ett projekt jag hållit på med under några år, då det kostar pengar, men det är jäkligt kul att sätta ihop olika delar, det har skiftat med prylar i den men nu har jag hittat formen på det hela.

Men nu är det bara slutsteget som fattas, sen har jag min egenhändigt ihopplockade rigg.

Ibland kör jag det här till Fafnern och har den i bypassläge med gott resultat.

hela iden bygger på två sound som mixas till ett, skitigt o rent.Tror många gitarrister kör med ex. två stärkare.
Har ett QSC-steg till salu.... men det kanske var jätteviktigt vilket steg du ska ha?!
Nejdå, det är inte alls viktigt vad det heter, har sneglat på dom där QSC stegen, ligger i en vettig prisklass, och ditt erbjudande är gott, om du inte har allt för bråttom att sälja det, så kan det vara ett alternativ, måste skrapa ihop till en dator först.
Vissa påstår ju att slutsteg färgar ljudet olika...
Det kanske de gör...men det måste väl vara ganska marginellt!?

Steget finns ju kvar än så länge...
Det kan finnas prutmån på det oxå...
och om du skulle bli riktigt angelägen kanske det går att dela upp betalningen lite.
Beror på om mina bandkompisar värderar våran vänskap som seriös. =)
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
mojo

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den fre 29 aug 2008, 20:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Geddy_Lee skrev:
Zalle skrev:
Geddy_Lee skrev:
Zalle skrev:Jag har två rackar, ett som jag har Fafnern i, sen har jag ett rack som har en Rane mixer, Rane eq, Stinkfoot splitbox, Sansamp DI Preamp, MXR 80di distbox och fortfarande på önskelistan ett bra slutsteg, det här racket är ett projekt jag hållit på med under några år, då det kostar pengar, men det är jäkligt kul att sätta ihop olika delar, det har skiftat med prylar i den men nu har jag hittat formen på det hela.

Men nu är det bara slutsteget som fattas, sen har jag min egenhändigt ihopplockade rigg.

Ibland kör jag det här till Fafnern och har den i bypassläge med gott resultat.

hela iden bygger på två sound som mixas till ett, skitigt o rent.Tror många gitarrister kör med ex. två stärkare.
Har ett QSC-steg till salu.... men det kanske var jätteviktigt vilket steg du ska ha?!
Nejdå, det är inte alls viktigt vad det heter, har sneglat på dom där QSC stegen, ligger i en vettig prisklass, och ditt erbjudande är gott, om du inte har allt för bråttom att sälja det, så kan det vara ett alternativ, måste skrapa ihop till en dator först.
Vissa påstår ju att slutsteg färgar ljudet olika...
Det kanske de gör...men det måste väl vara ganska marginellt!?

Steget finns ju kvar än så länge...
Det kan finnas prutmån på det oxå...
och om du skulle bli riktigt angelägen kanske det går att dela upp betalningen lite.
Beror på om mina bandkompisar värderar våran vänskap som seriös. =)
Är det rörslutseg med olika rör måste det väl ändå vara en ganska stor skillnad mellan dom?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

FreCKo skrev:
Geddy_Lee skrev:
Zalle skrev:
Geddy_Lee skrev:
Zalle skrev:Jag har två rackar, ett som jag har Fafnern i, sen har jag ett rack som har en Rane mixer, Rane eq, Stinkfoot splitbox, Sansamp DI Preamp, MXR 80di distbox och fortfarande på önskelistan ett bra slutsteg, det här racket är ett projekt jag hållit på med under några år, då det kostar pengar, men det är jäkligt kul att sätta ihop olika delar, det har skiftat med prylar i den men nu har jag hittat formen på det hela.

Men nu är det bara slutsteget som fattas, sen har jag min egenhändigt ihopplockade rigg.

Ibland kör jag det här till Fafnern och har den i bypassläge med gott resultat.

hela iden bygger på två sound som mixas till ett, skitigt o rent.Tror många gitarrister kör med ex. två stärkare.
Har ett QSC-steg till salu.... men det kanske var jätteviktigt vilket steg du ska ha?!
Nejdå, det är inte alls viktigt vad det heter, har sneglat på dom där QSC stegen, ligger i en vettig prisklass, och ditt erbjudande är gott, om du inte har allt för bråttom att sälja det, så kan det vara ett alternativ, måste skrapa ihop till en dator först.
Vissa påstår ju att slutsteg färgar ljudet olika...
Det kanske de gör...men det måste väl vara ganska marginellt!?

Steget finns ju kvar än så länge...
Det kan finnas prutmån på det oxå...
och om du skulle bli riktigt angelägen kanske det går att dela upp betalningen lite.
Beror på om mina bandkompisar värderar våran vänskap som seriös. =)
Är det rörslutseg med olika rör måste det väl ändå vara en ganska stor skillnad mellan dom?
Blandar vi in rörstärk så är det en helt annan pickadoll.
Men nu pratar vi slutstegs-slutsteg.
Och att de skulle göra så mycket för ljudet om det heter EBS, Crest eller QSC
tror jag att man ska ha bra öron för att höra.
Men jag kan ha fel. Har hänt förr. :lol:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Inlägg av Crypto »

Geddy_Lee skrev:
FreCKo skrev:
Geddy_Lee skrev:
Zalle skrev:
Geddy_Lee skrev:
Zalle skrev:Jag har två rackar, ett som jag har Fafnern i, sen har jag ett rack som har en Rane mixer, Rane eq, Stinkfoot splitbox, Sansamp DI Preamp, MXR 80di distbox och fortfarande på önskelistan ett bra slutsteg, det här racket är ett projekt jag hållit på med under några år, då det kostar pengar, men det är jäkligt kul att sätta ihop olika delar, det har skiftat med prylar i den men nu har jag hittat formen på det hela.

Men nu är det bara slutsteget som fattas, sen har jag min egenhändigt ihopplockade rigg.

Ibland kör jag det här till Fafnern och har den i bypassläge med gott resultat.

hela iden bygger på två sound som mixas till ett, skitigt o rent.Tror många gitarrister kör med ex. två stärkare.
Har ett QSC-steg till salu.... men det kanske var jätteviktigt vilket steg du ska ha?!
Nejdå, det är inte alls viktigt vad det heter, har sneglat på dom där QSC stegen, ligger i en vettig prisklass, och ditt erbjudande är gott, om du inte har allt för bråttom att sälja det, så kan det vara ett alternativ, måste skrapa ihop till en dator först.
Vissa påstår ju att slutsteg färgar ljudet olika...
Det kanske de gör...men det måste väl vara ganska marginellt!?

Steget finns ju kvar än så länge...
Det kan finnas prutmån på det oxå...
och om du skulle bli riktigt angelägen kanske det går att dela upp betalningen lite.
Beror på om mina bandkompisar värderar våran vänskap som seriös. =)
Är det rörslutseg med olika rör måste det väl ändå vara en ganska stor skillnad mellan dom?
Blandar vi in rörstärk så är det en helt annan pickadoll.
Men nu pratar vi slutstegs-slutsteg.
Och att de skulle göra så mycket för ljudet om det heter EBS, Crest eller QSC
tror jag att man ska ha bra öron för att höra.
Men jag kan ha fel. Har hänt förr. :lol:
Jag har inte testat olika slutsteg i basrigg, men har erfarenhet från PA-världen där jag kört samma PA i övrigt, men med olika slutsteg. I det fallet tror jag att även personer med mindre bra öron kan höra skillnad på till exempel LAB-steg och Crown-steg. Skillnaden var stor, med andra ord.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Geddy_Lee skrev: Jag ämnar sätta i en preamp så fort jag hittar ngn, höll jag på att säga.
Men lite så... Det finns ju knappt några beggade öht.
Sen ska det ju vara nå´t kul...och det ska passa plånkan.
http://www.gmf.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=135741

Kanske? Inte jag som säljer....
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Inlägg av RolleHarris »

Jag har en GK 800RB och en Rocktron kompressor i mitt rack
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

Har precis gett riggen en extreme makeover, så från och med imorgon har jag följande i (det nyiköpta) racket:

Topp: Ampeg SVT IV-pro
Trådlöst system: Sennheiser ew372G2
Stämapparat: Korg DTR-2
Distpedal: Ibanez TS-9 (moddad)
Preamp: Tech 21 Sansamp Bass Driver D.I.

Plus en eliminator som jag inte kommer ihåg vad den heter, men den brummar faen inte lika mycket som Bosseliminatorn gjorde iallafall.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Drar igång den här tråden igen :lol: Jag sitter och funderar lite på vad jag ska ha i mitt lilla rack nu när jag skaffat min mesa... Trådlöst system, kompressor och någon stämapparat är väl det som ligger högst upp, MEN!

Hur mycket kostar ett sånt där trådlöst system med "dubbelmottagare", så att jag kan använda två basar och slippa flytta den trådlösa sändaren mellan basarna? Då menar jag ett som är "kostnadseffektivt" (så bra som möjligt för så lite pengar som möjligt med andra ord).

Någon gång i framtiden funderar jag på att skaffa lite modulationseffekter, för lite mysiga ljud när man spelar långsamma låtar... Eftersom jag är ganska "liten" när det gäller bandets storlek, vana och gigtillfällen så kommer jag nog inte få ta med mig förstärkaren på alla gig. Är det då värt att investera i en rackmonterad effektenhet och sen skaffa ett pedalbord till, eller borde jag satsa på lösa pedaler och fylla racket med typ trådlöst system osv?

Samma fråga som modulationseffekterna, men nu gällande kompressor. Rackmonterad kompressor eller pedal?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

OM du inte får ta stärkaren.. vad ska du då ta?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

FreCKo skrev:Rackmonterad kompressor eller pedal?
Jag tror verkligen inte att du kommer behöva någon kompressor med den där riggen. Köp i första hand en stämapparat, du och ditt band verkar ju behöva det ;).
Diesel skrev:OM du inte får ta stärkaren.. vad ska du då ta?
Vid mindre klubbspelningar brukar man få köra på husets rigg, alternativt ta med egen topp för att minska rodd-tider.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

illern skrev:
FreCKo skrev:Rackmonterad kompressor eller pedal?
Jag tror verkligen inte att du kommer behöva någon kompressor med den där riggen. Köp i första hand en stämapparat, du och ditt band verkar ju behöva det ;).
Diesel skrev:OM du inte får ta stärkaren.. vad ska du då ta?
Vid mindre klubbspelningar brukar man få köra på husets rigg, alternativt ta med egen topp för att minska rodd-tider.
Kompressorn är inget köp jag kommer göra pga förstärkaren utan för att jag har en slarvig spelstil :lol: Det blir lätt väldigt många ojämna toner när jag spelar snabbt, så för publikens och min skull så vill jag ha kompressor när det går lite väl snabbt för mitt eget bästa...

Stämapparat är givet, problemet är ju att gitarristen är en sån där bakåtsträvare som inte gillar stämapparater och inte ens förstår hur dom fungerar :shock: Det är typ det lättaste att lära sig, någonsin!
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

FreCKo skrev:Stämapparat är givet, problemet är ju att gitarristen är en sån där bakåtsträvare som inte gillar stämapparater och inte ens förstår hur dom fungerar :shock: Det är typ det lättaste att lära sig, någonsin!
Stämapparat är ett måste om man ska agera någorlunda proffesionellt
på ett gig. Att stå och stämma live mellan låtarna med volym ut är
ngt man håller på med när man är 15 och spelar på fritidsgården.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Sånt diversitysystem kan du få ganska billigt.. Runt två lappar har jag nog sett. Vet inte hur det är med kvalitet osv. En ljudtekniker försökte kränga ett system som han påstod var det bästa som inte kostade så vansinnigt mycket, men det gick på 7000 spänn. Han om någon borde ju veta vad som funkar och inte. Kommer inte ihåg vad det var för grejer, men ta kontakt med Mårten Fagré på Lemo i Örebro. Han kan nog hjälpa dig.
Vad jag vet kan man köpa extra sändare till alla system.. men det kostar ju som sagt en extra slant..
Ang modulationseffekter.. de jag tycker funkar är; (Som jag dessutom använder på de flesta gig) Boss OC2. Den där bruna tycker jag är bäst. EBS BassIQ. Tillsammans får man ett så vansinngt funky ljud.. Men det är ju i mitt tycke, gammal funk räv som jag är.. Jag har en EHX Bass micro Sythesizer men de har jag mest för att den ser så cool ut. Den funkar bra faktiskt, men lite bökig.. EBS gör faktiskt bra pedaler.. Ok.. hyfsat bra då.. Hahahaha
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

Geddy_Lee skrev:
FreCKo skrev:Stämapparat är givet, problemet är ju att gitarristen är en sån där bakåtsträvare som inte gillar stämapparater och inte ens förstår hur dom fungerar :shock: Det är typ det lättaste att lära sig, någonsin!
Stämapparat är ett måste om man ska agera någorlunda proffesionellt
på ett gig. Att stå och stämma live mellan låtarna med volym ut är
ngt man håller på med när man är 15 och spelar på fritidsgården.
Dessutom så är det ju omöjligt att stämma på scen innan ett gig utan stämapparat om man spelar på en klubb där det spelas hög musik innan giget. Oftast så har man ju också gitarristen några meter bort så man kan inte kolla att man stämmer ihop. Sedan så kanske man vill göra en snygg entré också och då ingår väl inte 5 minuters stämmande med tillhörande "Öööh, har du ett A-rop". Nu kanske någon tycker att man kan stämma i logen innan men vad gör man om basen stämmer ur sig under giget? Utan stämapparat så står man ju där igen och skriker efter ett A mellan låtarna. Idioter som dyker upp utan stämapparat till ett gig ringer man ju aldrig igen. Däremot fattar jag inte varför man skall ha en rackstämmare. Betydligt mer bekvämt (och snabbare) att ha den i pedalform på golvet framför sig. Dessutom slutade rack att användas 1992.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Hoppsan.. Då har jag nog inget gott rykte.. Jag har aldrig ägt någon stämapparat.. Har alltid använt öronen.. Hmm
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

funkys**t skrev:Hoppsan.. Då har jag nog inget gott rykte.. Jag har aldrig ägt någon stämapparat.. Har alltid använt öronen.. Hmm
Absolut inget fel på att använda öronen, det kan t om vara bättre rent stämmässigt men i en gigsituation så blir det lätt kaos utan stämapparat.

Dessutom så kanske jag inte skall klaga, jag KAN nämligen inte stämma basen utan stämapparat. Började spela 1983 men har stämt piano sedan 1989 och efter några år som pianostämmare så är öronen så "trimmade" så man hör precis allt vilket innebär att jag aldrig blir nöjd när jag stämmer basen. Det finns alltid någon översvävning som ligger och stör (som ingen annan hör) så jag kan sitta hur länge som helst och vrida utan att bli nöjd. Därav alltid stämapparat för mig även i replokalen och studion.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Johannes: Stämapparat ska ju självklart vara i pedalformat... Jag tänker inte ofta innan jag skriver, stämapparat ska införskaffas men inte rackmonterad :oops:

Funkyshit: Diversity-system? Du menar med typ en "hel" 19"-rackenhet där man kan ha minst två "trådlösa basar" inkopplade? Vad menar du med en extra sändare, klarar systemen av det? Ställer man in den ena på en frekvens och sen den andra sändaren på en annan frekvens? Vad gör man om den inte hittar den ena basen?

Sen så EHX-pedaler... Njae, lite väl krångliga på sina håll, iaf en sån där micro synthetizer :lol: Vill ha så få rattar som möjligt... Iofs, deras nano stone och nano clone kanske är perfekta, en ratt och en switch, kan det bli bättre? :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

På tal om stämmare.. är det någon som provat en strobostämmare, om de stämmer bättre?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

FreCKo: Nej diversity menas med att om det är störning i en frekvens tar den andra vid..

Eeh sändare.. hmm vet faktiskt inte hur det fungerar men min intuition säger mig att det inte borde vara svårt att ha en extra inkopplad. Den måste ju vara avstängd å du kan ju bara spela på en bas i taget.. Eller har jag fattat frågan fel..?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Frecko: Bra kompressor

http://www.vendolin.se/annonce_detail.a ... id=5012588

...om inte nån på Pratabas vill sälja sin 160a...de brukar finnas billigare till och med.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

funkys**t skrev:FreCKo: Nej diversity menas med att om det är störning i en frekvens tar den andra vid..

Eeh sändare.. hmm vet faktiskt inte hur det fungerar men min intuition säger mig att det inte borde vara svårt att ha en extra inkopplad. Den måste ju vara avstängd å du kan ju bara spela på en bas i taget.. Eller har jag fattat frågan fel..?
Aha, det är Diversity!

Ah... Ehm... Ja, du har nog fattat frågan rätt, men jag har nog formulerat mig lite fel... Det jag menar är: Kan jag växla mellan två olika sändare, eller måste jag hålla på och ställa om en massa grejer? Jag vill liksom med ett knapptryck växla mellan två basar...
mikkejohansson skrev:Frecko: Bra kompressor

http://www.vendolin.se/annonce_detail.a ... id=5012588

...om inte nån på Pratabas vill sälja sin 160a...de brukar finnas billigare till och med.
Hum... Fast nu är jag pank :lol: Fast iofs, jag ska ju upp till farsan och försöka lura av honom lite stålar till förstärkaren...

Nä, nu har jag för många projekt på G på en och samma gång, jag väntar med att fylla racket tills förstärkaren är avbetald. Fast det betyder ju inte att jag kan drömma tills det är gjort :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
deco
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 10:29
Ort: Malmö

Inlägg av deco »

FreCKo skrev: Aha, det är Diversity!

Ah... Ehm... Ja, du har nog fattat frågan rätt, men jag har nog formulerat mig lite fel... Det jag menar är: Kan jag växla mellan två olika sändare, eller måste jag hålla på och ställa om en massa grejer? Jag vill liksom med ett knapptryck växla mellan två basar...
Om du har två sändare så räcker det med att stänga av den ena och sätta igång den andra. En billigare lösning är att hänga på sändaren på ditt axelband, stäng av sändaren (mute), dra ut sladden, byt bas men behåll samma axelband, stoppa in sladden och starta sändaren igen.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

deco skrev:Om du har två sändare så räcker det med att stänga av den ena och sätta igång den andra. En billigare lösning är att hänga på sändaren på ditt axelband, stäng av sändaren (mute), dra ut sladden, byt bas men behåll samma axelband, stoppa in sladden och starta sändaren igen.
Fast det kräver ju att man inte har basar med olika färgerna på hardwaren... Då matchar ju inte straplocksen :roll:

Förlåt, var bara tvungen :oops: Det var inte en så dålig idé faktiskt, får kolla runt lite på olika lösningar... För tillfället funkar sladd helt dugligt dock :D
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar