Quilter Micro Block 45...

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Quilter Micro Block 45...

Inlägg av Roger Hedin »

Den här lilla 45 watts förstärkaren är egentligen tänkt för gitarrister, men borde ju kunna sitta på pedalbordet för lite hemmamys eller om man bara ska repa/spela svagt. Det är ju en gitarrstärkare, så man får räkna med den karaktären och inte någon hifi-bas. Smutt hursomhelst...
Bild
http://www.quilterlabs.com/index.php/pr ... roblock-45" onclick="window.open(this.href);return false;
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
rudmark
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 18 sep 2012, 10:36

Re: Quilter Micro Block 45...

Inlägg av rudmark »

Jag har kört bas på en Quilter Mach 2 (200w)med en liten 8" celestion (symetrix kompressor före) och det var banne mig inte fel på det ljudet.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Quilter Micro Block 45...

Inlägg av Roger Hedin »

rudmark skrev:Jag har kört bas på en Quilter Mach 2 (200w)med en liten 8" celestion (symetrix kompressor före) och det var banne mig inte fel på det ljudet.
Det funkar nog på "lagom volym" och med traditionella basar, men jag skulle akta mig för att dra på. Hur som helst är "motoriserat pedalbord" något som borde tilltala många. Tänk att ha en eller två "basmonitorer" vid bordet för det egna ljudet rätt i nyllet istället för i rumpan. Alternativet är ju aktiva monitorer. Nu är ju min Quilter BassBlock så liten att den får plats på pedalbordet...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar