Quilter släpper en liten "wedge"...

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Quilter släpper en liten "wedge"...

Inlägg av Roger Hedin »

Quilter Amplification har ju den perfekta gitarriggen på sin hemsida: en liten "wedge med ett par små element, 8" om jag inte missminner mig, och nu har de en liten juvel på gång till basister. Den visades på NAMM 2017 men finns inte på hemsidan än. Det är en liknande "wedge" fast med två 10" element, vilken har en hållare för BassBlock 800. Det verkar otroligt intressant. Såhär ser gitarrversionen ut:
Bild

Här är en liten demovideo på gitarrvarianten Frontliner:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ci0CwKxGfCk[/youtube]
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Quilter släpper en liten "wedge"...

Inlägg av blackparkas »

Det var inte någon vidare vinkel på den så frågan är ju hur det ska hjälpa till att höras nåt om det ändå spelas för knäveckan?
Varför inte göra en ordentlig Wedgie?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Quilter släpper en liten "wedge"...

Inlägg av Roger Hedin »

blackparkas skrev:Det var inte någon vidare vinkel på den så frågan är ju hur det ska hjälpa till att höras nåt om det ändå spelas för knäveckan?
Varför inte göra en ordentlig Wedgie?
Det handlar nog om att den inte ska bli för stor och otymplig, sen också att gitarrister är de mest konservativa som beträder denna jord. "Varför ska man inte ha en kombo som spelar för hälsenan?" Man får nog kompromissa i vissa lägen. Det ska i alla fall bli spännande att se hur basvarianten Bassliner blir.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Quilter släpper en liten "wedge"...

Inlägg av Roger Hedin »

Här är den...
Inte så lysande som jag trodde, betydligt större, men säkert helt okej...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IkPuG2-bm8M[/youtube]
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Quilter släpper en liten "wedge"...

Inlägg av fieldflower »

Roger Hedin skrev:
blackparkas skrev:Det var inte någon vidare vinkel på den så frågan är ju hur det ska hjälpa till att höras nåt om det ändå spelas för knäveckan?
Varför inte göra en ordentlig Wedgie?
Det handlar nog om att den inte ska bli för stor och otymplig, sen också att gitarrister är de mest konservativa som beträder denna jord. "Varför ska man inte ha en kombo som spelar för hälsenan?" Man får nog kompromissa i vissa lägen. Det ska i alla fall bli spännande att se hur basvarianten Bassliner blir.
Ser ut som att man kan lägga den på rygg åt andra hållet så den spelar ganska mycket uppåt.
Kanske inte optimalt på större scener, men på de pyttescener jag spelar på vore det ganska optimalt. 45 graders lutning spelar mig i mellangärdet då monitorn ligger precis framför mickstativet.
Medlem i PB50+
Skriv svar