Bästa högtalarkombinationen till en Tech21 VT Bass 500?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
SNY
Medlem
Inlägg: 156
Blev medlem: mån 07 sep 2009, 21:59
Ort: Uppsala

Bästa högtalarkombinationen till en Tech21 VT Bass 500?

Inlägg av SNY »

Jag ämnar köpa en Tech21 VT Bass 500-topp och är lite kluven i fråga om högtaleri och det är ju rätt knepigt att prova sig fram.
Det lutar åt att köra 2 st 1*10" eller 2 st 1*12" och jag sneglar lite år EBS Classic 110-hållet. Vet väldigt lite om TKS-lådorna, men är nyfiken på de enklare S112. Har någon här erfarenhet och tips?

Jag älskar Tech21 VT Bass och har bara bra erfarenhet av EBS prylar (har en Gorm sedan länge, men vill ha lite mer power och mindre (vikt) att bära.)
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Bästa högtalarkombinationen till en Tech21 VT Bass 500?

Inlägg av funkys**t »

Jag använder en Mesa Walkabout radiator cab 12". Låter fantastiskt bra. Dock är lådan på 300W och 4 ohm så det är försiktighet med volymen som gäller.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Bästa högtalarkombinationen till en Tech21 VT Bass 500?

Inlägg av Roger Hedin »

SNY skrev:Jag ämnar köpa en Tech21 VT Bass 500-topp och är lite kluven i fråga om högtaleri och det är ju rätt knepigt att prova sig fram.
Det lutar åt att köra 2 st 1*10" eller 2 st 1*12" och jag sneglar lite år EBS Classic 110-hållet. Vet väldigt lite om TKS-lådorna, men är nyfiken på de enklare S112. Har någon här erfarenhet och tips?

Jag älskar Tech21 VT Bass och har bara bra erfarenhet av EBS prylar (har en Gorm sedan länge, men vill ha lite mer power och mindre (vikt) att bära.)
EBS Classic är ett skämt i jämförelse med TKS S112. Du får en AVSEVÄRT bättre låda till ett betydligt lägre pris om du köper TKS S112, om du köper standardmodellen utan lull-lull...
Bild
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
SNY
Medlem
Inlägg: 156
Blev medlem: mån 07 sep 2009, 21:59
Ort: Uppsala

Re: Bästa högtalarkombinationen till en Tech21 VT Bass 500?

Inlägg av SNY »

Roger Hedin skrev:
SNY skrev:Jag ämnar köpa en Tech21 VT Bass 500-topp och är lite kluven i fråga om högtaleri och det är ju rätt knepigt att prova sig fram.
Det lutar åt att köra 2 st 1*10" eller 2 st 1*12" och jag sneglar lite år EBS Classic 110-hållet. Vet väldigt lite om TKS-lådorna, men är nyfiken på de enklare S112. Har någon här erfarenhet och tips?

Jag älskar Tech21 VT Bass och har bara bra erfarenhet av EBS prylar (har en Gorm sedan länge, men vill ha lite mer power och mindre (vikt) att bära.)
EBS Classic är ett skämt i jämförelse med TKS S112. Du får en AVSEVÄRT bättre låda till ett betydligt lägre pris om du köper TKS S112, om du köper standardmodellen utan lull-lull...
Bild
Tjusig rigg det där Roger. Jag väljer nog Tech21:an eftersom jag älskar soundet och bredden. Sedan känns det som att det kan bli en TKS S212 i stället för två lådor. Nån som vet nån begagnad ute på marknaden?
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Bästa högtalarkombinationen till en Tech21 VT Bass 500?

Inlägg av funkys**t »

Det ligger ju en 2128 ute nu! http://pratabas.se/viewtopic.php?t=84835" onclick="window.open(this.href);return false;
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Bästa högtalarkombinationen till en Tech21 VT Bass 500?

Inlägg av Roger Hedin »

Den är bra. Köp den!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
aacee
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:14
Ort: Luleå

Re: Bästa högtalarkombinationen till en Tech21 VT Bass 500?

Inlägg av aacee »

Den här kombinationen av två TKS112 är toppen tycker jag. Lätt, välljudande och högljutt!
Perfekt ihop med lättviktstoppar.
Bild
Skriv svar