Någon som kan mäta låda GK 210MBX eller EBS Classic?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Någon som kan mäta låda GK 210MBX eller EBS Classic?

Inlägg av hitman »

Jag har köpt ett 10" och 16Ohm EBS-högtalarelement och har själv ett överblivet 10" 16Ohm element från en GallienKruger 210 MBX.

Tänkte bygga två en-tio-lådor åt dessa. Man kan ju göra slutna lådor men helst skulle jag vilja fixa basreflex. Dock har jag inte specarna för elementen, så jag kan inte köra programvara och få lämpliga volymer/mått på basreflex.

Är det någon här som har en GK 210 MBX eller någon av EBS´ Classic-lådor och som skulle kunna kika in genom frontyg/grill och uppskatta diameter och läng på basreflexrör/öppning? Får jag veta det så kan jag nog få till en tillräckligt bra variant.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++
Inlägg: 3028
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 13:16
Ort: Stockholm

Re: Någon som kan mäta låda GK 210MBX eller EBS Classic?

Inlägg av Zyrran »

Jag mailade EBS i en liknande fråga och fick alla specar, liter mm som behövdes :)
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Någon som kan mäta låda GK 210MBX eller EBS Classic?

Inlägg av hitman »

Zyrran skrev:Jag mailade EBS i en liknande fråga och fick alla specar, liter mm som behövdes :)
Ojdå! Ja, deras service är ju något utöver det vanliga, jag testar att maila dom.
Skriv svar