PA-steg?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
hellride
Medlem+
Inlägg: 565
Blev medlem: sön 01 dec 2013, 13:07

PA-steg?

Inlägg av hellride »

För ett antal år sedan fick jag äran att låna två Trace 410:or. Jag körde då igenom en Boss eqpedal och ett pa-steg av nån sort.
Kommer ihåg att det lät svinbra och jag hörde basen ordentligt. Mer än vad jag gjorde med Hartke Kilon och Kustomlådan jag hade senast. Funderar på att skaffa något liknande.

Vad tycker ni om en sån lösning?
BAS Ä GÖTT
Bild
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: PA-steg?

Inlägg av bassace »

Kan fungera utmärkt men kör pedalen och steget tillsammans innan och kolla att du får ordentligt volym. Alla slutsteg har nog inte tillräckligt känslig ingång för att leverera full uteffekt från en 9V pedal.
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: PA-steg?

Inlägg av Grundström »

Jag skulle välja någon preamp-pedal istället för en ren EQ.

Annars.. Säga vad man vill om Trace. Men det är klart bättre än nya kustom som är bland det billigaste man kan köpa. Kan mycket väl varit lådan som inte höll måttet tidigare. Hartketoppen borde kunnat leverera tillräckligt.

Är nog ingen dum idé att börja om med lite bättre lådor. Två stycken är ju bra också så de kommer upp i öronhöjd. ;-)

Skickat från min E5823 via Tapatalk
//Emil
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: PA-steg?

Inlägg av KNA »

Det här har ju avhandlats ett par gånger tidigare med slutsatsen att det funkar utmärkt! Har själv kört ett monosteg och en sansamp och det låter gött. Håller dock med Grundström om att en preamp är att föredra.
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6573
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: PA-steg?

Inlägg av B-Å Åhs »

Jag kör med Art TubePac pream till Rane EQ till QSC USA400 steg som driver en Fearful 15/6.

Mer än nöjd
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Re: PA-steg?

Inlägg av Fernan »

Jag har ett äldre Phonic 2x300W steg i en replokal, och pluggar in min Sansamp VT DI. Funkar bra. Min nya backup-rigg kommer att vara Sansamp:en + Behringer NU1000DSP, det steget kommer i veckan. Är ev på väg att hamna i ett 3:e band, så det blir till att sprida ut grejerna i olika replokaler för att slippa bära emellan. En 15" - låda i varje lokal och ha 410:orna hemma och till gig.
Skriv svar