Subway vs Tonehammer vs SCR-DI

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Subway vs Tonehammer vs SCR-DI

Inlägg av gthyni »

förförstärkare alltså, funderar på prova något annat...
har SCR-DI och den är helt OK som förförstärkare och har lite extra med aux-ingång och hörlursuttag, men jag har riggat upp hemma så jag klarar mig utan dessa extra funktioner. Jag har också en Fluxdrive så jag behöver inte nödvändigtvis mer "drive" i preampen.

Jag har testat Mesa D800 och gillar den verkligen, men nu hör jag att Aguilar-pedalen skulle ge ett varmare sound ändå.
Tog mig äntligen ner till TGT11 idag bara för konstatera att de hade stängt pga fuzz-träffen i GBG :roll:
Lite synpunkter skulle vara trevligt medan jag funderar.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Subway vs Tonehammer vs SCR-DI

Inlägg av Roger Hedin »

De flesta pedal-preampar tenderar att låta likadant, som "vilken ren stärkare som helst", eller som något som gör anspråk på att låta Ampeg. De jag använder är RMI Basswitch, vilken är ren och fin, Fishman Platinum Pro Eq/DI, vilken jag använder till kontran, samt WR Goliath, den enda glödheta i arsenalen. En rörpreamp som krullar till tåhåren sådär mysigt.

Annars är ju dagens lättviktare både stor stärkare och preamp. Favvon nu är Quilter som kan låta i princip hur man vill...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Subway vs Tonehammer vs SCR-DI

Inlägg av gthyni »

Roger Hedin skrev:De flesta pedal-preampar tenderar att låta likadant, som "vilken ren stärkare som helst", eller som något som gör anspråk på att låta Ampeg.
Nja, vi var och testade Darkglass mot D800 mot Aurora, och det låter inte likadant på något sätt.
Jag föredrog Mesan absolut, men vi skulle haft en TH500 där också för nu velar jag.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Skriv svar