case till V4B

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
joacimnilsson
Medlem
Inlägg: 100
Blev medlem: sön 03 apr 2011, 17:09

case till V4B

Inlägg av joacimnilsson »

hey har åkt runt nu med min V4B utan case i några år, men nån tekniker krävde att jag skulle skaffa ett. skulle kanske vara skönt att ha, men det har ju funkat bra hittills.

måtten är 30 x 68 x 27, men minns inte om den är 30 djup eller hög. gissar på djup?

har letat lite på Thomann (till och med kollat på att måttbeställa ett!) men det kostar ju en 2000 kronor, är det det man ska satsa på eller har någon redan ett färdigbyggt case till en sån här man kan köpa någonstans? antar att det är samma mått som en V4, men gissar bara.

kollade lite på Thomanns (och andra sajters) andra case men det verkar som om inget är brett nog utan att gå upp i tredubbelt djup eller höjd än vad jag behöver. har du ett case till din? var köpte du det?
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: case till V4B

Inlägg av taug »

jag har en v4b reissue med tillhörande thon-case. tror thomann har sådana specade och klara, men förmodligen inte samma mått som till gamla v4b om det är det du har. thomann erbjuder ju även en tjänst där du specar ett case själv enligt mått. kanske är intressant https://www.thomann.de/se/casefactory.html#suitcase" onclick="window.open(this.href);return false;
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

case till V4B

Inlägg av RolleHarris »

Jag köpte det på Thomann för 2000kr, det är det värt fast det är mycket pengar för en låda. Men det är billigare än att köpa en ny topp
Senast redigerad av RolleHarris den ons 17 maj 2017, 06:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
joacimnilsson
Medlem
Inlägg: 100
Blev medlem: sön 03 apr 2011, 17:09

Re: case till V4B

Inlägg av joacimnilsson »

ah. som jag tänkte! tack för tips, det blir väl till att betala helt enkelt. 2000 för en låda...
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: case till V4B

Inlägg av Ingemar Sundström »

Vet inte men "On the case" i Skutskär bygger ju men kanske inte billigare. Hälsa från mig.
Ingemar.
Skriv svar