Peavey-toppens nya botten...

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Peavey-toppens nya botten...

Inlägg av Roger Hedin »

Min något förskönade Peavey VB-2, fåret i ulvakläder, har fått en ny smidigare kompis än sin gamla kompanjon VB8-lådan. en fin TVX 115 som blev min i för en riktig spottstyver i en riktigt smidig affär. Det visade sig att säljaren jobbar 500 meter från mitt jobb, så det blev "bakluckeloppis" på lunchen, och jag fick lådan levererad i originalemballaget. De ser ut att trivas bra tillsammans... :) :) :)

Bild

Jag vet, stärkaren ser lite matt ut, men den ska få ett par extra behandlingar av terpentin och linolja i helgen. Peavey-emblemet åker nog av; det ser lite spretigt ut. Sen kanske "the dynamic duo" ska få lite snyggt klassiskt högtalartyg monterat över metallgrillarna...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
LiggLågt
Medlem
Inlägg: 106
Blev medlem: tis 30 dec 2014, 19:16

Re: Peavey-toppens nya botten...

Inlägg av LiggLågt »

De där passade ju finfint ihop. Nu slipper den tjänstgöra som avlastningsbord i repan.
Sonnemo P, Fender CS ’64 Jazz, Rick 4003, HenBev B4, Trace Elliot V4, Weber Mywatt 200, Orange TH200.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Peavey-toppens nya botten...

Inlägg av Danne »

Med fronttyg blir det ståtligt. Speciellt på förstärkaren med det vackra träkabinettet.
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Peavey-toppens nya botten...

Inlägg av bassace »

Roger Hedin skrev:... Sen kanske "the dynamic duo" ska få lite snyggt klassiskt högtalartyg monterat över metallgrillarna...
Kan man sätta högtalartyg över gallret, det blir inte missljud av att tyget fladdrar mot metallen?
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Peavey-toppens nya botten...

Inlägg av Roger Hedin »

bassace skrev:
Roger Hedin skrev:... Sen kanske "the dynamic duo" ska få lite snyggt klassiskt högtalartyg monterat över metallgrillarna...
Kan man sätta högtalartyg över gallret, det blir inte missljud av att tyget fladdrar mot metallen?
Sprejlim, gode bassace! Sprejlim av kontakttyp! :nickar: :nickar: :nickar:
Mina TKS-lådor har ju tyget limmat utanpå sparkgallret, så det går utmärkt.
Alternativt att rolla på limmet...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: Peavey-toppens nya botten...

Inlägg av Punkster »

Vilken fantastiskt snygg låda du byggt åt toppen! Gillart skarpt!
/Linus
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Peavey-toppens nya botten...

Inlägg av Roger Hedin »

Punkster skrev:Vilken fantastiskt snygg låda du byggt åt toppen! Gillart skarpt!
Inte jag: min gode vän Mihaeil Said, som är möbelsnickare. (http://www.msfinsnickeri.com/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Den ser ännu bättre ut nu, när den fått ytterligare fem behandlingar med kokt linolja och terpentin... :nickar:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Peavey-toppens nya botten...

Inlägg av Nick »

Roger Hedin skrev:
Punkster skrev:Vilken fantastiskt snygg låda du byggt åt toppen! Gillart skarpt!
Inte jag: min gode vän Mihaeil Said, som är möbelsnickare. (http://www.msfinsnickeri.com/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Den ser ännu bättre ut nu, när den fått ytterligare fem behandlingar med kokt linolja och terpentin... :nickar:
Då måste du ju lägga upp nya bilder på toppen!
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Skriv svar