Bass teacher!

Länkar till olika basbyggare, företag etc.
Skriv svar
Shaolin Bassmaster
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 14:07

Bass teacher!

Inlägg av Shaolin Bassmaster »

Tja

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga in denna men det får bli här. Jag har letat och haft svårt att hitta en baslärare i göteborgsområdet. Så frågan är, är det nån som känner till någon? OBS: Helst ingen gitarrist som extraknäcker.



Tack o hej
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Om de inte hör av sig själva så kan jag rekommendera BasMartin som är van baslärare och onödigt duktig.
Boom är också en suverän person i sammanhanget, han tror dock inte själv att han kan nåt, säger han. Hade jag haft råd att betala vad skulle vara värt så hade jag personligen tagit lektioner av Boom för hans soulgrooviga attityd...
Shaolin Bassmaster
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 14:07

Inlägg av Shaolin Bassmaster »

200071 skrev:Om de inte hör av sig själva så kan jag rekommendera BasMartin som är van baslärare och onödigt duktig.
Boom är också en suverän person i sammanhanget, han tror dock inte själv att han kan nåt, säger han. Hade jag haft råd att betala vad skulle vara värt så hade jag personligen tagit lektioner av Boom för hans soulgrooviga attityd...

Kk tack. Och dessa antar jag ger riktiga lektioner, inte genom internet etc?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Martin ger högst handgripliga råd.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

TDHP skrev:Martin ger högst handgripliga råd.
O**a? :roll:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Klopper skrev:
TDHP skrev:Martin ger högst handgripliga råd.
O**a? :roll:
Bland annat, men det finns ju så mycket annat i basvärlden också.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bashenrik
Medlem
Inlägg: 130
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 17:25
Ort: Göteborg

Inlägg av bashenrik »

Martin tar en spottstyver för att dela med sig av sin oändliga källa av musikaliska kunskaper. Ta chansen!

Till råga på allt är han sympatisk och har den största samling Bass Player-tidningar jag någonsin sett! :D
Dr_Blues
Medlem+
Inlägg: 1591
Blev medlem: tor 09 nov 2006, 07:39

Inlägg av Dr_Blues »

bashenrik skrev:har den största samling Bass Player-tidningar jag någonsin sett! :D
:tummenupp:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

bashenrik skrev:Martin tar en spottstyver för att dela med sig av sin oändliga källa av musikaliska kunskaper. Ta chansen!

Till råga på allt är han sympatisk och har den största samling Bass Player-tidningar jag någonsin sett! :D
Hm, du kollade inte vad det var för tidningar under Bass Player-högen? :D
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem
Inlägg: 3011
Blev medlem: sön 30 dec 2007, 02:38
Ort: Umeå

Inlägg av Valle »

basmartin skrev:
bashenrik skrev:Martin tar en spottstyver för att dela med sig av sin oändliga källa av musikaliska kunskaper. Ta chansen!

Till råga på allt är han sympatisk och har den största samling Bass Player-tidningar jag någonsin sett! :D
Hm, du kollade inte vad det var för tidningar under Bass Player-högen? :D
Vill vi verkligen veta det... :roll:
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

basmartin skrev:
bashenrik skrev:Martin tar en spottstyver för att dela med sig av sin oändliga källa av musikaliska kunskaper. Ta chansen!

Till råga på allt är han sympatisk och har den största samling Bass Player-tidningar jag någonsin sett! :D
Hm, du kollade inte vad det var för tidningar under Bass Player-högen? :D
Svensk Damtidning? :roll: :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Inlägg av newheartshadow »

Klopper skrev:
basmartin skrev:
bashenrik skrev:Martin tar en spottstyver för att dela med sig av sin oändliga källa av musikaliska kunskaper. Ta chansen!

Till råga på allt är han sympatisk och har den största samling Bass Player-tidningar jag någonsin sett! :D
Hm, du kollade inte vad det var för tidningar under Bass Player-högen? :D
Svensk Damtidning? :roll: :lol:
More like Tysk Herrtidning tror jag. ;)
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Dr_Blues
Medlem+
Inlägg: 1591
Blev medlem: tor 09 nov 2006, 07:39

Inlägg av Dr_Blues »

newheartshadow skrev:More like Tysk Herrtidning tror jag. ;)
Man känner att den teorin ligger mycket nära sanningen...

Vi alla har ju sett bevis på detta...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KIuc--KS_2M[/youtube]


Har inte haft modet att se hela...

Vem vet hur FILMEN slutar med tanke på att det som ser oskyldigt ut i början kan övergå till något mer erotiskt så att säga....
Användarvisningsbild
bashenrik
Medlem
Inlägg: 130
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 17:25
Ort: Göteborg

Inlägg av bashenrik »

basmartin skrev:
bashenrik skrev:Martin tar en spottstyver för att dela med sig av sin oändliga källa av musikaliska kunskaper. Ta chansen!

Till råga på allt är han sympatisk och har den största samling Bass Player-tidningar jag någonsin sett! :D
Hm, du kollade inte vad det var för tidningar under Bass Player-högen? :D
Som den diskrete gentleman jag är så valde jag att inte outa dig (nysvenska!) på forumet, men eftersom du självmant ville göra det så: Visst såg jag att högen under Bass Player var ännu större och mer åt det tyskorienterade hållet! :shock: Haha! Nåväl, som man bäddar får man ligga :)
Skriv svar