bassov blues boy, mig-100b

Länkar till olika basbyggare, företag etc.
Användarvisningsbild
bluesboy
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: lör 13 jun 2009, 10:34
Ort: Landskrona, fast hjärtat är i Höör

bassov blues boy, mig-100b

Inlägg av bluesboy »

Halloja!

Har ett tag nu snöat in på att leta upp "udda" basar och stärkare. Hittade för ett tag sedan en sovjet-tillverkad bas på blocket men har tyvärr blivit av med länken och hittar inte annonsen längre.

Nu har jag fått nys om det ryska märket sovtek, så var jag tvungen att kolla in det. Det jag läst om dem verkar låta bra fast roligast av allt är att en av dem heter bluesboy. klockrent. Hahaha.

Vad jag nu undrar är om det finns någon som vet var man får fatt i en och till vilket pris? Jag hittar inget på nätet. Sanning att säga är det bara här jag får svenska träffar efter googling.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: bassov blues boy, mig-100b

Inlägg av bootsy »

bluesboy skrev:Halloja!

Har ett tag nu snöat in på att leta upp "udda" basar och stärkare. Hittade för ett tag sedan en sovjet-tillverkad bas på blocket men har tyvärr blivit av med länken och hittar inte annonsen längre.

Nu har jag fått nys om det ryska märket sovtek, så var jag tvungen att kolla in det. Det jag läst om dem verkar låta bra fast roligast av allt är att en av dem heter bluesboy. klockrent. Hahaha.

Vad jag nu undrar är om det finns någon som vet var man får fatt i en och till vilket pris? Jag hittar inget på nätet. Sanning att säga är det bara här jag får svenska träffar efter googling.
Jag har ägt en som jag sålde till Frecko här på forumet. Han sålde i sin tur vidare den till någon annan, kan inte minnas vem. En kanontopp.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
bluesboy
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: lör 13 jun 2009, 10:34
Ort: Landskrona, fast hjärtat är i Höör

Inlägg av bluesboy »

Jo.Det är mestadels dina inlägg man kommer till på sökningar.

Får man vara så fräck att man frågar i vilken prisklass din gick för? Det verkar vara privatpersoner man får köpa av, hittar inga återförsäljare.
I värvningsordning.
Basar. Neville, yamaha, Egentillverkad, aukustisk, Eko, yamaha, Maya, laney.
Förstärkare. laney, "leslie", FBT Rörstärkare från italien, pa-topp med hagströmslådor, carlsbro pa-topp med hh pa-högtalarlådor
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

bluesboy skrev:Jo.Det är mestadels dina inlägg man kommer till på sökningar.

Får man vara så fräck att man frågar i vilken prisklass din gick för? Det verkar vara privatpersoner man får köpa av, hittar inga återförsäljare.
Den har inte tillverkats på ganska många år såvitt jag vet. Min ingick i en större bytesaffär med Frecko, så det är lite svårt att säga värdet.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Har haft en sådan topp. Den lät trevligt, men alla rattar förrutom Gain och Master var helt verkningslösa. Gav 3000:- för den tror jag. Sålde den för 3500:- för en massa år sen.

MM - MusikerMagasinet testade toppen och den fick ( som vanligt/väntat ) bra betyg. Kanske ligger testet på deras site ?

Ang. tillverkningen så lades den väl ner efter att de sålt dåligt. De hade problem med S el. CE - märkning eller vad det var.

Kul pryl, men inte bättre än någon annan 100 Watts rörtopp. Alla andra rörhäckar jag haft efter Sovteken har varit roligare.
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

whatawaste skrev:Har haft en sådan topp. Den lät trevligt, men alla rattar förrutom Gain och Master var helt verkningslösa. Gav 3000:- för den tror jag. Sålde den för 3500:- för en massa år sen.

MM - MusikerMagasinet testade toppen och den fick ( som vanligt/väntat ) bra betyg. Kanske ligger testet på deras site ?

Ang. tillverkningen så lades den väl ner efter att de sålt dåligt. De hade problem med S el. CE - märkning eller vad det var.

Kul pryl, men inte bättre än någon annan 100 Watts rörtopp. Alla andra rörhäckar jag haft efter Sovteken har varit roligare.
Jag tycker nog att den är roligare och bättre än många andra 100w rörtoppar, men visst - den är ingenting sensationellt. En bra stärkare med 70-talsstuk helt enkelt. Jag älskade min. 3500:- går den knappast för nuförtiden. 5-6000 skulle jag nog säga är ett mer rättvisande pris.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Skriv svar