Glad påsk!

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
CHKU
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 25 okt 2013, 13:31
Ort: Göteborg

Glad påsk!

Inlägg av CHKU »

Hej alla!

Häckat på forumet nu sporadiskt några månader, så jag tänkte att en liten presentation kan vara på sin plats. Trodde nog att jag skulle vara äldst med 47 år, men vad jag förstår finns det några fler än jag som håller på att träda in i vuxen ålder :)

Bas har jag spelat sen tonåren och det har alltid varit förstainstrument, även om utflykter gjorts/görs till annat dåochdå. Gillar att hålla på med olika stilar och för mig är variationen viktig. Därför spelar jag gärna allt möjligt; funk, rock, visor, jazz, progg, tango, elbas, kontrabas, distat, odistat mm,mm.

Finns såklart massa musik jag ännu inte varit på; metal och rockabilly t.ex. Nu har jag dock fått för mig att börja öva lite slap på kontran. Tyvärr blir det inte så mycket, för jag har två kids som ploppade ut förhållandevis sent i livet och som kräver ännu mer uppmärksamhet än basarna…

Huvudbas är en Squier JV p-bas som jag haft i typ 20 år och är helt grym.Har också en jazz HW1 som jag lärt mig älska :) Finns också en Woodo 5a som nästan aldrig får speltid. Kommer nog att åka, även om basen är kanon på alla sätt. Och en kontra jag också haft i typ 20 år.

Kör på Trace V-Type och TKS212.

Skulle vara riktigt kul att åka på en basträff. Får se när det kan bli dags. Tills dess hörs vi ibland på nätet!

Glada tillrop hälsar
Christian
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Glad påsk!

Inlägg av AlbinH »

Välkommen hit grabben! *letarefterkäppenåglasögonen*

Ser att du regade dig i höstas, så "nykomling" är väl att ta i... :D :D

V-Type o TKS, det är finfina grejor det! Schysst rigg särskilt om du kör kontran via den.. :tummenupp:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Glad påsk!

Inlägg av Hellbum »

Välkommen!
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Glad påsk!

Inlägg av Nick »

Välkommen hit!
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Glad påsk!

Inlägg av BBQV »

Hej och välkommen!

Skönt med lite fler vuxna människor, lite "Farsor på stan" typ... :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
CHKU
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 25 okt 2013, 13:31
Ort: Göteborg

Re: Glad påsk!

Inlägg av CHKU »

AlbinH skrev: V-Type o TKS, det är finfina grejor det! Schysst rigg särskilt om du kör kontran via den.. :tummenupp:
Har inte testat kontran i den faktiskt. Har ett tempelgig med kontra om ett par veckor. Kanske fläska på då :D
Användarvisningsbild
CHKU
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 25 okt 2013, 13:31
Ort: Göteborg

Re: Glad påsk!

Inlägg av CHKU »

BBQV skrev: Skönt med lite fler vuxna människor, lite "Farsor på stan" typ... :lol:
"Fasaner på stan." :D :D
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem
Inlägg: 2801
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:14
Ort: Stockholm

Re: Glad påsk!

Inlägg av inber »

47? Rena ungdomen.

Välkommen!
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6573
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Glad påsk!

Inlägg av B-Å Åhs »

Välkommen
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Skriv svar