OnceSolemn

Presentera och berätta lite om dig själv
OnceSolemn
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 08 okt 2018, 12:37

OnceSolemn

Inlägg av OnceSolemn »

Tjena forumet!

Danne är namnet jag lyssnar till, kommer ursprungligen från Västerbotten men huserar sedan många år i Närke. I tidiga tonåren gjorde jag några försöka med att spela bas, men en kombination av att gitarren gav mig mer och en ivrigt påhejande brorsa (som redan kunde spela) blev sex strängar det jag spelade mest av. Har spelat av och till sedan 2004 och gjort detta främst i bandkonstellationer då jag hellre är den som spelar med andra än att sitta i sovrummet och träna själv i 4-5 h per dag. Basen har dock hängt med under hela resan ,fast mer i bakgrunden så att säga, men efter att ha fått en liten nytändning är det snarare 50/50 mellan instrumenten idag.

I grova drag är Metal och Punk det jag dras till generellt, även om det slinker in en del andra tongångar här och var. Gillar musik med bra groove generellt och föredrar låtskrivande framför teknisk briljans (låten framför allt :tummenupp:). Ser mig själv lite som en nybörjare när det kommer till bas fortfarande, men det ska bli kul att se vad forumet har att bjuda på.

Nu har basen suttit en stund i knät här och väntat tålmodigt, ska nog ge den lite uppmärksamhet också tror jag 8) Rock on!
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: OnceSolemn

Inlägg av bjelkeman »

Välkommen!
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5513
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: OnceSolemn

Inlägg av Danne »

Välkommen hit!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: OnceSolemn

Inlägg av 200071 »

Välkommen hit!
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: OnceSolemn

Inlägg av VHdiggare »

Välkommen!
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: OnceSolemn

Inlägg av mrbaloo »

Välkommen

Skickat från min GT-P3100 via Tapatalk
Skriv svar