precision65

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

precision65

Inlägg av precision65 »

Ok, här kommer den, sent omsider:

Lystrar till namnet Dennis när jag går på gatorna i Morristown som en vanlig man. Bor strax norr om Stockholm. Jobbar på ett musikförlag som gör notböcker och undervisningsböcker i musik.

Lirar i ett soulcoverband som kör lite modernare soulcovers(D’angelo, Raphael Saadiq, Macy Gray mfl.) blandat med en del sköna Stevie Wonderlåtar. Rätt nischat, därav inte så mycket pizzeriagig.

EDIT: Soulbandet i malpåse. Lirar nu metalcovers i HEAVY DUTY! Svinkul!

Blev 40 i höstas, började lira 1979(punk). Spelade i synthpopband i början av 80-talet, blev sedemera ”vanlig” pop(typ Smiths, Cure o annat brittiskt influerat). Vi hade en låt som blev "Veckans demo" i lilla bommen på P3 :P . Spelade väldigt lite under sent 80-tal/tidigt 90-tal. Spelade lite fusionaktig funk i början av 90-talet. Hamnade i coversvängen i slutet av 90-talet, men trivdes inte med coverbandsrepertoaren…Lat och kräsen kanske? :oops:

Har spelat med Roger Rönning i olika konstellationer, tyvärr aldrig på skiva, och bara live ett par-tre gånger.
Hoppade in som vikarie här å där, vikade bland annat för Zalle i ett Huddingebaserat coverband då och då. Spelade i ett renodlat soulband(The Soul Band) några år i början av 2000-talet, gick vidare till bandet jag är i nu.

På den här sidan kan man lyssna på mig spela i ett av de gamla banden:

http://www.thesoulband.com/Musik1.htm

Det är jag som basar i "Disco-medley"

Gillar vintage Fender i första hand. Her an fantastisk p-bas från 1965, jazzbas från 1969, en Höfner President 1965 samt en Lakland Darryl Jones Signature.

Stärkaren är en Eden Wt-550 genom en Ampeg SVT410HLF.

Basister som får mig att gå igång:

Stevie Wonder's vänsterhand!!! Raphael Saadiq, Preston Crump, Aston Barret, William "Bootsy" Collins(döpte min son efter honom),Robbie Shakespeare, Nathan Watts, Paul Simonon, Bernard Edwards, Verdine White, Justin Meldal-Johnsen, George Porter JR, Hutch Hutchinson, Taras Prodaniuk, Jerry Jemmot, Larry Graham, Louis Johnson, Marcus Miller, Nick Lowe, James Jamerson, Leland Sklar, Duck Dunn, Chuck Rainey, Tommy Cogbill, Willie Weeks mfl.

PRINCE!


color=red][/color]
Senast redigerad av precision65 den mån 01 sep 2008, 16:00, redigerad totalt 9 gång.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Välkommen...... ;) :D
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Geeeee miiig diiinaaaa baaaaasaaaar...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Re: precision65

Inlägg av basnalle »

precision65 skrev:Lirar i ett soulcoverband som kör lite modernare soulcovers(D’angelo, Raphael Saadiq, Macy Gray mfl.) blandat med en del sköna Stevie Wonderlåtar.
Låter kul de där, va heter bandet? Letar själv efter nåt soul/rnb/disco-band o spela i, ngt tips?
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Vi kallar oss blygsamt nog IN DA POCKET

:)
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Skriv svar