McGreen

Presentera och berätta lite om dig själv

Re:

Inläggav Mc Green » tor 12 jan 2017, 21:20

mikkejohansson skrev:Ah, men - jag har ju inte sagt välkommen. Välkommen!

Tror inte vi pratat nån gång, men däremot sprungit om varann - eller, jag har sprungit om dig i alla fall :). Nåt bottles-gig här eller där, nåt annat där. Ni i "första generationen" i Skelleftemusiken har ju funnits med i snacket sen man började, Måns såg jag dessutom reuniongigget på Skelleftefestivalen - kanske '95? Med Johan N på trummor va?

Jag tillhör 90-talsgänget; West Side, Trästock, Musikfabriken....allt det där.

I alla fall - hej hej!

Replik på det där med Måns....
Vi gjorde den första större återföreningen på Skellefte Musikförenings 10 årsjubileum. Då kunde inte Bengt vara med så Johan spelade. Sedan spelade vi på första och andra Skelleftefestivalerna. 95 o 96. Bengt spelade på båda.
Vi gjorde sedan några gig på Rotundan, där Peter Melender fick rycka in em gång. En miniturné tillsammans med Trettioåriga Kriget, med ett gig på Studion och ett på Pinkerton 2009 tror jag.
Sista giget var när Matfesten gick sista året på Nordanå, då spelade Andreas Persson trummor.
Over and out
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, Tysk plywoodkontra, Cort akust, Squire CV Jazz vit, Fender PB Sunb -71, Ampeg PF500, 4x10"+ 1" / 1x15" Eminence, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq, Zoom B3
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem

Re: Re:

Inläggav gthyni » tor 12 jan 2017, 23:21

Mc Green skrev:Vi gjorde sedan några gig på Rotundan, där Peter Melender fick rycka in em gång.

Om det är Peter M från Mariehem så känner jag honom, men vi har väl inte setts på 30 år... hälsa om du har kontakt med honom (från Thyni)
Jag vet inte om vi träffats för jag var väldigt aktiv i Umeå musikliv fram till 1990 då jag gav mig iväg på andra äventyr och du höll tydligen till i Skellet då. Ser iaf att vi har 15 gemensamma vänner i Umeå på fejan.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher 1980, G&L L-1000 "Wunkay" 1985, Fender American Professional Jazz Bass 2016,
Fender Dual Showman topp 1974 + TC Electronics BH500 + hembyggd 1*12"
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+

Inläggav Mc Green » fre 13 jan 2017, 19:01

gthyni skrev:Om det är Peter M från Mariehem så känner jag honom, men vi har väl inte setts på 30 år... hälsa om du har kontakt med honom (från Thyni)
Jag vet inte om vi träffats för jag var väldigt aktiv i Umeå musikliv fram till 1990 då jag gav mig iväg på andra äventyr och du höll tydligen till i Skellet då. Ser iaf att vi har 15 gemensamma vänner i Umeå på fejan.

Peter Melender som jag tänker på är Skelleftebo så vitt jag vet.
Våra gemensamma vänner i Umeå är samtliga såna jag lärt känna genom mitt musicerande senaste 12 åren. Mellan 1988 och 2005 höll jag knappt på med ngn musik alls.....
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem

Inläggav gthyni » fre 13 jan 2017, 19:24

Mc Green skrev:
gthyni skrev:Om det är Peter M från Mariehem så känner jag honom, men vi har väl inte setts på 30 år... hälsa om du har kontakt med honom (från Thyni)

Peter Melender som jag tänker på är Skelleftebo så vitt jag vet.
Våra gemensamma vänner i Umeå är samtliga såna jag lärt känna genom mitt musicerande senaste 12 åren. Mellan 1988 och 2005 höll jag knappt på med ngn musik alls.....

OK, inte samme Peter då, men kanske lika begåvade.
Vi kanske ses någon gång, är till Umeå då och då, har haft 2 planerade gig förra året som båda måste ställas in, men någon gång blir det väl av till slut.
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+

Re: McGreen

Inläggav Eagle Hazze » lör 14 jan 2017, 20:55

Hej hej lite sent.
Neuser customshop,Yamaha BB400, Ratbas Whatever, Warbacker, Glockenklang Bass Art,EBS TD650, Marshall super bass 100, TKS 212 Orange x2
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++

Nästa

Återgå till Medlemspresentationer