McGreen

Presentera och berätta lite om dig själv
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

daionsavage skrev:Jag var borta när du ramlade in, men en umebo till gör mig glad!

Välkommen hit! :D
Skulle inte du flytta till Barcelona???
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

daionsavage skrev:
Samuel V skrev:
daionsavage skrev:Jag var borta när du ramlade in, men en umebo till gör mig glad!

Välkommen hit! :D
Skulle inte du flytta till Barcelona???
vem då?
Dionman eller vad han nu kallar sig.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Klopper skrev:
daionsavage skrev:
Samuel V skrev:
daionsavage skrev:Jag var borta när du ramlade in, men en umebo till gör mig glad!

Välkommen hit! :D
Skulle inte du flytta till Barcelona???
vem då?
Dionman eller vad han nu kallar sig.
Aha, "a case of mistaken identity" alltså!
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Inlägg av Mc Green »

the_great_alfonzo skrev:min farsa heter Per :) fast han har nog inte bott i uppsala och definitivt inte i USA! Men vi har namnet gemensamt iallafall :D
Vilket namn?
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Inlägg av Mc Green »

daionsavage skrev:Jag var borta när du ramlade in, men en umebo till gör mig glad!

Välkommen hit! :D
Tackar tackar, nu bor man ju i Gunnismark förvisso, men rent formellt så är man ju Umebo, även om jag stammar från schtaan ;o)
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Inlägg av Mc Green »

Bulgrim skrev:Hej & välkommen.
Posta gärna bilder på basarna! Nyfiken på den stackars hagströmmarn...
Så här såg den ut när jag köpte den ( inte min på bilden )
Bild
Så här ser den ut nu....Min originalmick från Fendern....ska nog flytta tillbaka den och montera ngt mindre skadligt på den bandlöse.
Bild
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Ah, men - jag har ju inte sagt välkommen. Välkommen!

Tror inte vi pratat nån gång, men däremot sprungit om varann - eller, jag har sprungit om dig i alla fall :). Nåt bottles-gig här eller där, nåt annat där. Ni i "första generationen" i Skelleftemusiken har ju funnits med i snacket sen man började, Måns såg jag dessutom reuniongigget på Skelleftefestivalen - kanske '95? Med Johan N på trummor va?

Jag tillhör 90-talsgänget; West Side, Trästock, Musikfabriken....allt det där.

I alla fall - hej hej!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re:

Inlägg av Mc Green »

mikkejohansson skrev:Ah, men - jag har ju inte sagt välkommen. Välkommen!

Tror inte vi pratat nån gång, men däremot sprungit om varann - eller, jag har sprungit om dig i alla fall :). Nåt bottles-gig här eller där, nåt annat där. Ni i "första generationen" i Skelleftemusiken har ju funnits med i snacket sen man började, Måns såg jag dessutom reuniongigget på Skelleftefestivalen - kanske '95? Med Johan N på trummor va?

Jag tillhör 90-talsgänget; West Side, Trästock, Musikfabriken....allt det där.

I alla fall - hej hej!
Replik på det där med Måns....
Vi gjorde den första större återföreningen på Skellefte Musikförenings 10 årsjubileum. Då kunde inte Bengt vara med så Johan spelade. Sedan spelade vi på första och andra Skelleftefestivalerna. 95 o 96. Bengt spelade på båda.
Vi gjorde sedan några gig på Rotundan, där Peter Melender fick rycka in em gång. En miniturné tillsammans med Trettioåriga Kriget, med ett gig på Studion och ett på Pinkerton 2009 tror jag.
Sista giget var när Matfesten gick sista året på Nordanå, då spelade Andreas Persson trummor.
Over and out
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Re:

Inlägg av gthyni »

Mc Green skrev: Vi gjorde sedan några gig på Rotundan, där Peter Melender fick rycka in em gång.
Om det är Peter M från Mariehem så känner jag honom, men vi har väl inte setts på 30 år... hälsa om du har kontakt med honom (från Thyni)
Jag vet inte om vi träffats för jag var väldigt aktiv i Umeå musikliv fram till 1990 då jag gav mig iväg på andra äventyr och du höll tydligen till i Skellet då. Ser iaf att vi har 15 gemensamma vänner i Umeå på fejan.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: Re:

Inlägg av Mc Green »

gthyni skrev: Om det är Peter M från Mariehem så känner jag honom, men vi har väl inte setts på 30 år... hälsa om du har kontakt med honom (från Thyni)
Jag vet inte om vi träffats för jag var väldigt aktiv i Umeå musikliv fram till 1990 då jag gav mig iväg på andra äventyr och du höll tydligen till i Skellet då. Ser iaf att vi har 15 gemensamma vänner i Umeå på fejan.
Peter Melender som jag tänker på är Skelleftebo så vitt jag vet.
Våra gemensamma vänner i Umeå är samtliga såna jag lärt känna genom mitt musicerande senaste 12 åren. Mellan 1988 och 2005 höll jag knappt på med ngn musik alls.....
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Re:

Inlägg av gthyni »

Mc Green skrev:
gthyni skrev: Om det är Peter M från Mariehem så känner jag honom, men vi har väl inte setts på 30 år... hälsa om du har kontakt med honom (från Thyni)
Jag vet inte om vi träffats för jag var väldigt aktiv i Umeå musikliv fram till 1990 då jag gav mig iväg på andra äventyr och du höll tydligen till i Skellet då. Ser iaf att vi har 15 gemensamma vänner i Umeå på fejan.
Peter Melender som jag tänker på är Skelleftebo så vitt jag vet.
Våra gemensamma vänner i Umeå är samtliga såna jag lärt känna genom mitt musicerande senaste 12 åren. Mellan 1988 och 2005 höll jag knappt på med ngn musik alls.....
OK, inte samme Peter då, men kanske lika begåvade.
Vi kanske ses någon gång, är till Umeå då och då, har haft 2 planerade gig förra året som båda måste ställas in, men någon gång blir det väl av till slut.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: McGreen

Inlägg av Eagle Hazze »

Hej hej lite sent.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar