funkys**t

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

funkys**t

Inlägg av funkys**t »

Kom just på att jag inte har berättat nånting om mig själv.. Jag heter Pelle Mellberg. Jag är 38 år, bor i Örebro men jag ska flytta till Stockholm till sommaren. Jag har hållit på med musik hela mitt liv och jag har spelat bas sedan jag var elva. Fick min första bas när jag fyllde tretton.. en Maya med lönngreppbräda. Jazz bas kopia. Kanonbas!

Jag såg Level 42 första gången på ett tv program som hette "Måndagsbörsen" med Jonas Hallberg som programledare. Jag höll på att smälla av...! Jag skaffade allt med Level ända tills jag upptäckte att de inte kunde göra låtar längre. Vet inte om de nånsin har kunnat göra det, men vad brydde jag mig om det..? Jag lyssnade ju på basen.. :)

Ungefär samtidigt lyssnade jag mycket på Sugarhill Gang, Grandmaster Flash, Troble Funk, West Street Mob osv vilket gjorde att jag snabbt hittade min stil och mitt uttryck. Jag lyssnade också på en hel del fusion och slick. Där hittade jag min andra guru.. Stanley Clarke.

Senare har jag upptäckt andra stilar, men jag har alltid hittat tillbaka till Old School och funk och soul. Bootsy.. mm

Jag har spelat i många olika band och nästan alla stilar har funnits med. Alltifrån Country via jazz till hardcore..
Senast var jag med i ett cover/partyband som heter Solid. Numera är det Andreas Lockström som spelar där.
Ett gig med Nanne Grönwall + ett par tre studiosessions med typ Fame Factory/Melodifestivalartister är det enda jag har att komma med i form av skrytgig..
Just nu tillverkar jag musik på datorn och det som brukar komma ut är någon form av electro stil.. Vet inte varför riktigt, men jag hamnar alltid där till slut. Hmm.. skumt.. Finns det nån psykolog här på forumet..? :lol:

Min Fender P-Bass -80 är huvudyxan som jag sedan kör genom min svt classic +8x10".
Jag använder också min bandlösa Sting Ray -89 som jag strängat som en femma fast den är en fyra.. :?

Musiklärare är jag också.. Höll på och glömma.. Jobbar på en mellanstadieskola.

Fotboll och innebandy är min stora bisyssla. Är målvakt i ett innbandylag (Desperados) och vi har precis kvalificerat oss för Korpen Elit. Hurrra!
Fotbollen ligger nere just nu.. Annars brukar jag dra på målvaktshandskarna där också. Stort MFF fan är jag då jag härstammar från Malmö..

Det var väl det mesta.. Frågor..?
Senast redigerad av funkys**t den ons 11 apr 2007, 22:29, redigerad totalt 1 gånger.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

du kan sälla dig till målvaktsskaran. det är nog bara du och jag.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

hosse skrev:du kan sälla dig till målvaktsskaran. det är nog bara du och jag.
Kanon!! då kan vi snacka tv-räddningar, lera, osv.. eller kanske lackmotiv på masken.. eller t o m handbollsklister.. :lol:
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ett sent välkommen!
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Tackar! Känns som att jag har hittat rätt forum för en gångs skull..:)
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

funkys**t skrev:Tackar! Känns som att jag har hittat rätt forum för en gångs skull..:)
Najs :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Re: funkys**t

Inlägg av gäst »

funkys**t skrev:
Jag använder också min bandlösa Sting Ray -89 som jag strängat som en femma fast den är en fyra.. :?

Det var väl det mesta.. Frågor..?
Hur fick du på den femte strängen?
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: funkys**t

Inlägg av funkys**t »

Johannes skrev:
funkys**t skrev:
Jag använder också min bandlösa Sting Ray -89 som jag strängat som en femma fast den är en fyra.. :?

Det var väl det mesta.. Frågor..?
Hur fick du på den femte strängen?
Just det..! Jag hade glömt att det var lite bökigt att få på den.. Sadeln sprack när jag skulle sätta dit den.. Jag mitt pucko försökte trycka ner strängen i skåran som ju var för trång.. Och en sadelbiten satte sig i väggen till slut.. :shock: Det var bara att handla en ny sadel.. Problemet löste jag med modellfilar som finns att köpa där man säljer byggmodeller.
Vet inte om den strängen du menade.. Den andra femte lindade jag runt halsen på gitarristen för att han tog sista dammsugaren på repet utan att jag hade fått någon.. :twisted:
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

funkys**t skrev:
hosse skrev:du kan sälla dig till målvaktsskaran. det är nog bara du och jag.
Kanon!! då kan vi snacka tv-räddningar, lera, osv.. eller kanske lackmotiv på masken.. eller t o m handbollsklister.. :lol:
håller mig dock bara på gräsmattan 8) . är för rädd om mina fingrar och händer för att ge mig in efter en liten boll som ligger bland massa hårda innebandyklubbor som kan knäcka nåt. :wink:

På tal om sport ska jag vakta buren i eftermiddag. Seriepremiär i division 6 västra Blekinge. Fk Sölvesborg United (my team) - Belganet/Hallabro IF. på tal om annat liksom :lol:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17231
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Hej och välkommen!

Skriver du funkys**t i inloggningen eller är "hi" automatcensurerat?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Om censuren vore igång skulle det nog stå funky**** i stället...

Men jag tror inte Semborg har igång den;

(här testskrev jag en massa fula engelska ord som alla fick stå orörda...så då vet vi :) )
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Hahahaha!! Det var ju roligt att mitt alias blev en egen diskussion.. Det är det fina med det här forumet :D
Asteriskerna är med i inlogningen. Namnet är taget.. från en låt med Prodigy från Fat Of The Land. Ok inte så originellt kanske men passar mig ändå. Tack förresten!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

hosse skrev:
funkys**t skrev:
hosse skrev:du kan sälla dig till målvaktsskaran. det är nog bara du och jag.
Kanon!! då kan vi snacka tv-räddningar, lera, osv.. eller kanske lackmotiv på masken.. eller t o m handbollsklister.. :lol:
håller mig dock bara på gräsmattan 8) . är för rädd om mina fingrar och händer för att ge mig in efter en liten boll som ligger bland massa hårda innebandyklubbor som kan knäcka nåt. :wink:

På tal om sport ska jag vakta buren i eftermiddag. Seriepremiär i division 6 västra Blekinge. Fk Sölvesborg United (my team) - Belganet/Hallabro IF. på tal om annat liksom :lol:
Då håller jag tummarna för en överlägsen seger!! :)
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

det var onödigt tumhållande :cry: . torskade med 0-5, mindre kul.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Inlägg av basnalle »

Välkommen Pelle. Lite sent men ändå... (välkomnandet alltså)
Skriv svar