vinter här.

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

vinter här.

Inlägg av vinter »

Jaha. kanske det vore på sin plats att presentera sig lite, det verkar som ett trevligt, ordentligt och seriöst forum det här. Jerry Ericsson heter jag, bor i norra landsänden, Umeå närmare bestämt. Trivs bra! Har spelat bas i styvt 24 år och satsat på musiken i den högsta grad jag kunnat åstadkomma genom åren. Jag startade ett band när jag var i unga tonår som senare blev ett yrke. Kände att fördjupande musikstudier lockade och jag kom in på musikutbildning i Wien när jag var runt 20. Har sen dess försökt leva så gott det nu går på att spela bas. ´Har även undervisat på skolor, musikgymnasium etc. Vissa år har varit bra, vissa knaggligare. Som för alla andra kan jag tänka mig! Tillhör inget specifikt band utan hoppar runt som diversebasist på plattor och livegig. Just nu arbetar jag på teatern i Västerbotten, ett superjobb. Månadslön med basen på magen, kan det bli bättre? Min första soloplatta blir klar i månadskiftet nu, kommer att kunna beställas genom hemsidan till att börja med. Ja, det finns mera info och saker på http://www.jerryericsson.se Skriv gärna i gästboken!! :D [/url]
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Re: vinter här.

Inlägg av Wall »

vinter skrev:...Min första soloplatta blir klar i månadskiftet nu...
Fan va skoj.
Välkommen!!!
Ska snoka på hemsidan....
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Välkommen!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

Välkommen, kul med en seriös basist på forumet :wink:
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Välkommen!
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Hej och välkommen!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Välkommen!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Välkommen!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Du som är från umeå.. hur går det med frii´s musik nu.. jag har hört rykten om att de har öppnat igen?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Välkommen!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

Inlägg av vinter »

Diesel skrev:Du som är från umeå.. hur går det med frii´s musik nu.. jag har hört rykten om att de har öppnat igen?
Mig veteligen så har Göran Frii aldrig slagit igen sin butik. Däremot så har medarbetarna kommit och gått genom åren. Just nu har jag ingen aning om vilka som jobbar. Men du som är från Vilhelmina, kolla in 9-11 oktober på folkets hus, jag giggar där då. Kom förbi så tar vi en kopp kaffe o snackar lite bas!
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Välkommen!
Ahh vad bra du spelar!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hallåj! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

Inlägg av vinter »

...stort tack allihopa! Jopp, nog känner man sig välkommen! I ett sådant här forum är det lätt att bli "beroende".. :) man får ju mail när trådar besvarats och klart att man måste läsa på en gång! Sen blir man sittande ett tag extra.. -Trevligt och beroendeframkallande!
Användarvisningsbild
JonBas
Medlem
Inlägg: 78
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 10:09
Ort: Stockholm

Också ny!

Inlägg av JonBas »

Hej!

Välkommen! Är själv ny medlem och återgäldar lite av alla trevliga välkomsthälsningar jag fått.

JonBas

http://www.hotpretzels.se
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

prunier skrev:Välkommen, kul med en seriös basist på forumet :wink:
He wont be for long.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

vinter skrev:
Diesel skrev:Du som är från umeå.. hur går det med frii´s musik nu.. jag har hört rykten om att de har öppnat igen?
Mig veteligen så har Göran Frii aldrig slagit igen sin butik. Däremot så har medarbetarna kommit och gått genom åren. Just nu har jag ingen aning om vilka som jobbar. Men du som är från Vilhelmina, kolla in 9-11 oktober på folkets hus, jag giggar där då. Kom förbi så tar vi en kopp kaffe o snackar lite bas!
Vad kommer spelas då, är det samma som på din myspace? En annan bor ju i Vilhelmina också :oops:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Och varmt välkommen. Rolig hemsida! Kul med lite lektioner och sånt. Alltid kul att kolla in pedagogik. Sjukt sant det du skriver om anslaget. Tonkontrollen är inte alltid nödvändig.
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

Inlägg av vinter »

knedy skrev:
vinter skrev:
Diesel skrev:Du som är från umeå.. hur går det med frii´s musik nu.. jag har hört rykten om att de har öppnat igen?
Mig veteligen så har Göran Frii aldrig slagit igen sin butik. Däremot så har medarbetarna kommit och gått genom åren. Just nu har jag ingen aning om vilka som jobbar. Men du som är från Vilhelmina, kolla in 9-11 oktober på folkets hus, jag giggar där då. Kom förbi så tar vi en kopp kaffe o snackar lite bas!
Vad kommer spelas då, är det samma som på din myspace? En annan bor ju i Vilhelmina också :oops:
Jag jobbar som basist på Västerbottensteatern och vi kommer att göra en föreställning som heter "In a dark and Northern Place". Där spelar jag i bandet "flummig filmjölk" och har arrat mkt själv... så det innebär en hel del baslir! T om ett slapsolo i en utflippad version av "Hit me baby one more time..." :lol: Även bakgrundsmusiken har jag skrivit, där jag lirar 6:a med en drös av effekter/volympedal... Sen på onsdag kväll ska jag spela på lilla hotellet - förmodligen blir det blues blandat med lite annat. (antagligen tar jag med mig min Yamaha TRB6 JP2:a då. ) Vet inget mera just nu, men jag kommer att bo på lilla hotellet tisdag-torsdag. Kom förbi, vetja! Eller lämna en lapp med ditt nummer i receptionen, så hör jag av mig.[/quote]
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

vinter skrev:
Diesel skrev:Du som är från umeå.. hur går det med frii´s musik nu.. jag har hört rykten om att de har öppnat igen?
Mig veteligen så har Göran Frii aldrig slagit igen sin butik. Däremot så har medarbetarna kommit och gått genom åren. Just nu har jag ingen aning om vilka som jobbar. Men du som är från Vilhelmina, kolla in 9-11 oktober på folkets hus, jag giggar där då. Kom förbi så tar vi en kopp kaffe o snackar lite bas!
Det vore trevligt!

Hoppas bara jag är i trakterna då eftersom att jag inte jobbar på hemmaplan :( jobbar som mätartekniker så jag vet som inte vart jag är stationerad när..

Men vilka spelar du med då?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Stämmer det som sägs om JP2 att den har greppbräda bred som ett matsalsbord?
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

Inlägg av vinter »

Jp2.. Nja inte som ett matsalsbord. Mer som locket på en smörask.. eller som 1,5 husmans i bredd... Eller nåt annat man kan behöva på själva matsalsbordet. :) Men visst, den är nog antagligen en av de bredare 6:orna på marknaden. Sköööön att lira på. Använder enbart den och kontrabasen på den kommande plattan. Har förresten börjat höja stränghöjden mer o mer nu, har upptäckt att det blir skönare att spela när det finns lite kärna i soundet. Sen så slipper man ju att det "smäller" om strängarna. (Ja, det var en passus.)
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Same here. Speciellt med aktivt går ju smällarna igenom såpass mycket.
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

Inlägg av vinter »

Diesel skrev:Du som är från umeå.. hur går det med frii´s musik nu.. jag har hört rykten om att de har öppnat igen?
Ähum..angående Friis musik, jag läste i tidningen idag att de har utförsäljning av hela butiken, Göran Frii dog för en månad sedan och begravning kommer att ske i dagarna. Så vad jag förstår ska butiken stänga för gott.
Skriv svar