Matte

Presentera och berätta lite om dig själv
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Matte

Inlägg av Matte »

Ja.

Har ett par basar och ett par förstärkare
Egentligen inget märkvärdigt utan mestadels tvivelaktiga lågprisbasar och lätta stärkare och lådor. Typ rörmonster och hybrider på allt från knappt 2 kilo till 30kg.... fast det sistnämnda är i och för sig inte speciellt lättvikt...... :roll:

Pedaler? Jo.... Den ultimata setupen finns i tanken och varierar en del från dag till dag, men kort sagt så kan man väl säga att den kommer troligen inte byggas då det skulle bli onödigt tungt, dyrt och komplicerat. Av erfarenhet samlad av andra medlemmat här på forumet så inser man att det är kul att planera och bygga, men programmera och fixa vettiag setups är mindre kul och till slut står man där och kopplar rätt in i stärken och är nöjd med det. Det som används nu är dist/fuzz, octaver och envelopefilter. Har haft mycket annat på bordet och egentligen så skulle det väl dit en chorus/leslie/phaserpedal, men jag nöjer mig som det är för ett tag.

Med den talang man besitter så är man solklar medlem i "more gear than talent" klubben. Prylar är kul, även om man inte använder dem så ofta.

Hur låter det då?
Typ som vilken halvkass elbassist som helst. Är en mästare på att spela grundton.... Ibland så kan jag spela något annat, helt omedvetet! :wink: Fast lever man efter tesen. "Man är aldrig än en halvton fel" och kan leverera ett pokerface till detta så funkar det 8)

Detta göra jag frekvent i allt från trioformatet till storband och andra större orkestrar (många medlemmar, inte kända).

Musikaliskt rör det sig om allt från rotblues till det vanliga mainstream coverbandsrepetoaren med lite avstickare i jazz och fusionträsket. Kort sagt troligen som alla andra amatörbassister.

Lyssnar på musik, ja. det händer. Det varierar efter humör, men jazz, blues, rock och acidjazz av olika slag är det som går mest hemma och i bilen.

KLaus Wunderlisch är en sann hjälte. Orgelmuzak är en hemlig kärlek som jag och några vänner odlar på fester. Nils Dacke är en annan i den skaran.
Senast redigerad av Matte den lör 19 nov 2011, 14:22, redigerad totalt 22 gång.
Användarvisningsbild
Pocahontus
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 06 sep 2006, 14:10
Ort: Örebro

Inlägg av Pocahontus »

Trevlig läsning och schyssta musikreferenser. Trevlig att "råkas?"

*Fender Jazzbass -89, Rickenbacker 4001 -76, Bjärton 3/4 KB -50


http://www.novamusic.se/
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Pocahontus skrev:Trevlig läsning och schyssta musikreferenser. Trevlig att "råkas?"
Tackar. Vi bor ju nästan grannar. Om man räknar på norrländskt vis! :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Pocahontus
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 06 sep 2006, 14:10
Ort: Örebro

Inlägg av Pocahontus »

Hehe, precis.

Du får ta och traska över på en fika nån gång. :)

*Fender Jazzbass -89, Rickenbacker 4001 -76, Bjärton 3/4 KB -50


http://www.novamusic.se/
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Välkommen Matte!!!

Trevligt med fler basister!!!
Skriv svar