TheTeapot

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Theteapot
Medlem
Inlägg: 76
Blev medlem: sön 16 dec 2007, 21:47

TheTeapot

Inlägg av Theteapot »

Hej Hej!

Anders heter jag, bor I Sparreholm mitt i Södermanland och är av årgång 1991.
Spelat bas har jag gjort i snart 2 år och har insett att är det något som folk vill ha så är det basister, inte blockflöjtister eller fender rhodeslirare, vilket jag också är...
Men det är kul att spela bas, och det är väl det jag gör mest just nu, eftersom jag är med i en jazzgrupp vid namn:
The Gangsta Flower Kids of the 21st Centuryoch ett ganska nystartat rockband i Flen som heter:
Marie Antionette!

För tillfället lirar jag på en halvakustisk väldigt snygg Morganbas men är på jakt efter en till bas, en fender p eller en rickenbacker är väl tanken, då jag gillar gamla fina instrument! Jag har även en kontrabas liggandes här hemma som jag spelar på då och då.
http://images3.bilddagboken.se/14/_u1/_ ... 070993.jpg

Jag tycker detta verkar vara ett mycket bra forum med kunniga människor, så det ska bli trevligt att försöka fördjupa mina kunskaper kring basspelandet!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Välkommen!
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Välkommen!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Välkommen Välkommen!

Satsa på Rickenbacker, P-bas är det så många andra som har.... ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Välkommen!
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Välkommen!
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Välkommen!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

Hej och välkommen
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Välkommen!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Välkommen hit! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Välkommen Theteapot !
Theteapot
Medlem
Inlägg: 76
Blev medlem: sön 16 dec 2007, 21:47

Inlägg av Theteapot »

Hej och tack för det varma välkomnandet:D

Joo, rickenbacker vore nåt, men jag vill ha en bas NU så det kanske blir en pbas imorgon:P

Och visst är det kul att spela bas, men det är kul att spela keyboards också:) Är väl egentligen lite bättre på det, men nu satsar jag på elbas, så det kommer nog inte alltid vara så!

Jo lite mer om grupperna då:

Jazzbandet är en grupp som hör till skolan där jag går (musikestet i Flen) så att säga och vi lirar lite olika typers jazz, dock inte så überavancerat ännu :P
och ja, jag trivs väldigt bra med att spela jazz, framförallt med bra trummis!

Marie Antoinette är ett nystartat band som har funnits i lite olika konstilationer, började som ett rått och provocernade punkband för några år sedan, men allt eftersom åren har gått har det bytts musikstilar och medlemmar.
Grunden med två ruskigt musikaliska bröder är dock kvar, och dom frågade mig om jag ville lira bas i den nya uppsättningen! Så jag har varit med från början, men ändå inte:)
Vi spelar någon form av pop, eller rock eller vad man nu kallar det! Bygger musiken mycket på dynamiken och ljudbilden och inbjder inte till särskilt avancerat basspel, men det gör mig ingenting eftersom vi faktiskt låter rätt bra, och jag skriver lite låtar och sånt också till bandet.

jo, tyvär så har jag rundgångsproblem med min nuvarande bas, det r därför jag ska köpa en ny plus det att jag vill ha lite mindre akustiskt ljud ibland!
Fler bilder har jag inte för tillfället, men det kan ju komma lite senare kanske..:P
Skriv svar