Bengt den magiske!

Presentera och berätta lite om dig själv
magical_bengt
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 19:03
Ort: Stockholm

Bengt den magiske!

Inlägg av magical_bengt »

Hallåj! Har varit lite semiaktiv här ett litet tag nu så tänkte att det kanske är dags att göra någon form av presentation på vem jag är.

Jag heter Martin och har spelat bas i ett gäng år. Började spela i slutet av högstadiet för det var några kompisar som behövde en basist i deras rockband. Hade aldrig tagit en ton på bas i hela mitt liv men de lärde mig lite grejer så var vi igång sen! Sökte musik-estet tillsammans med gitarristen och vi båda kom in och det var då jag började spela kontrabas. Efter det har jag gått folkhögskola och justnu övar jag förfullt inför högskolesökningarna som ligger nu runt knuten.

Jag kommer från en rock/metal bakgrund men jag har gjort alla möjliga sorters spelningar: Jazz, Blues, Rock, Metal, Pop, Storband, Symfoniorkester, Singer/songwriter, Funk, Fusion you name it! Jag har även stor smak och lyssnar på mer eller mindre all musik som jag gillar...ingen genre är dålig!

Det var lite om mig, vill ni mig något så är det bara att höra av sig. Ser fram emot en fortsatt trevlig tid på PB-forumet! :D
Användarvisningsbild
Pebbe
VIP medlem
Inlägg: 563
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 19:09
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pebbe »

Välkommen! :vinkar:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Hej och välkommen.


Vore kul att höra vad du har för grejer och var du finns någonstans. :wink:
magical_bengt
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 19:03
Ort: Stockholm

Inlägg av magical_bengt »

Pebbe skrev:Välkommen! :vinkar:
Tack så mycket! :D

200071 skrev:Hej och välkommen.


Vore kul att höra vad du har för grejer och var du finns någonstans. Wink
Tack så mycket! :)

Jag bor på skolans internat, Kävestas folkhögskola är det jag går på. Det ligger ca 2 mil söder om Örebro (vars musikhögskola jag räknar med att börja på till hösten)

Min elbas är en Ibanez BTB 1306E, 2008 års modell om jag inte mins fel. Tyvärr så slutade de tillverkas för några årssedan då de slutade göra prestigevarianter på BTBserien. Tragiskt för om jag skulle bli av med den så vet jag inte vad jag skulle ta mig till...fantastisk bas på alla sätt och vis och verkar som att den är oersättlig numera :(

Har även en Squire Jazz modified 70s Vintage eller vad det nu var som jag inom en ganska snar framtid ska sälja.

Kontrabasen är en nybyggd bas från Ungern (köpt av Jozef Horvath, känd från blocket) som är en Remnyi kopia...säger inte mig så mycket men det är en träbas som låter bra och jag trivs alldeles ypperligt med :)

Förstärkare har jag ingen justnu men ska snart göra en Thomann beställning, blir då den lilla behändiga Gallien Kreugerkuben åt Kontran. Sålänge jag går i skolan så brukar det inte vara några problem att låna förstärkare av skolan och det är så jag har gjort hitills, men kontran låter alltid förjävligt förutom en gång när jag var förband åt Palle Danielsson mfl och fick låna hans lilla GK stärkare, det var väldigt snällt av honom :) Till elbasen är jag helt såld på EBS sound så tänker spara ihop till troligtvis en TD660 och Neoline lådor. Har någon ett tips på hur man kan fixa sånna prylar billigt är jag öppen för förslag! :D
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

Välkommen hit
-Bop till you drop-
Skriv svar