Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Jan Hofverberg
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 14:32
Ort: Umeå

Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Jan Hofverberg »

Är alldeles färsk i forumet, dock inte som basist. Se bilden till vänster! Den är tagen i april i år, exakt 50 år efter att jag byggt klart min första bas - 28 april 1962. Basen på bilden är dock ett ombygge från 1965 av första basen, med ny kropp och förändrat huvud.

Starten 1962 skedde i bandet The Lightnings, med rötterna hos Shadows, Violents och Spotnicks, den tidens viktigaste inspiratörer. Resten av sextiotalet bestod till stor del av basövande framför radio och bandspelare, när trilskande föräldrar försökte sätta stopp för musikkarriären. Men oj vad jag lärde mig låtar och tränade mitt gehörsspel. 1969 medverkade jag i Umeås svar på Jethro Tull i Sveriges Radios popbandstävling på Liseberg.

Sjuttiotalet präglades av många vickjobb. Mest dansband av olika slag - Aldor Östmans, Max Fenders, Eskil Columbus, Wostoks och allt vad dom nu hette. Men också jazzigare tongångar i Umeå Big Band, ett av de största storbanden i Sverige vid den tiden. Hela tiden allt på gehör, inte ens ackordsanalyser var aktuella. Hann också vara medlem i några blandade pop-, jazzrock- och proggband bl a tillsammans med Johan Norberg från Lycksele.

80-talet präglades av att jag gav ut boken "Rock i Umeå 1958-1983". En bok om Umeås rockhistoria, som har blivit en klassiker åtminstone lokalt över Umeå. En av de medverkande är Bosse Häggström, en av mina största basinspiratörer från bl a Made in Sweden, som 13-årig kompgitarrist i Teddy and The Teddy Bears. Ett band som hade Sven-Åke Högberg (Hank C Burnette) som gitarrist och sångare.

Jag fortsatte naturligtvis också att spela bas. Bl a var jag med i bandet The Hot Rats - en trio tillsammans med Mats Öberg och Morgan Ågren. Deras första band. Mats var 11 år, Morgan 15 och jag var 31. Vi var bl a med i riks-tv 1983 i ett program om musikfamiljen Egerbladh.

På nittiotalet återkom jag till instrumentalmusiken när min spelkompis från The Lightnings, Jan-Olof Eriksson (numera professor i gitarrspel i Piteå), värvade mig till piteåbandet Joe´s Combo. Förutom ett par skivutgivningar, 1994 och 2000, har vi bl a spelat på Shadowsfestival i Oslo och Spotnicksfestival i Lerum. The Lightnings har också återuppstått vid ett flertal tillfällen.

Jag har varit mattelärare på Komvux i Umeå i många år. 1996 hade jag otrolig tur när matteeleven Jan Svensson visade sig vara fantastisk både som gitarrist och sångare. Jan är från Malmö och är känd för Perikles låt Var ska vi sova i natt? Vi har nu spelat ihop i 16 år i bl a rock- och bluestrion Ford Cortina. Jag hoppas att samarbetet fortsätter många år till.

Förutom basspelet och mattelärandet, så är jag även en hängiven fotograf sedan tidigt 60-tal. Många timmar i mörkrum har det blivit, men numera "framkallar" jag vid datorn. Var under många år fotograf åt Björklöven (hockey), men numera är det bara Umeå FC (herrfotboll) som gäller som ideell fotograf. Men, det är inget snack. Det är musiken och basspelet som är nr 1.

Jag har just nu tio st basar. Bl a två tidiga hembyggen, Fender Jazz 1965, Rickenbacker 4001 från 1974 och två Squier P-basar. Förstärkeriet oftast Fender Bassman TV Series Duo Ten.

http://www.fordcortina.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joescombo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thelightnings.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Hör gärna av er!

Janne
Senast redigerad av Jan Hofverberg den tis 01 okt 2013, 17:33, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av BBQV »

Imponerande meritlista och välskriven presentation.
Hej och välkommen!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
dereborn

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av dereborn »

BBQV skrev:Imponerande meritlista och välskriven presentation.
Hej och välkommen!
Verkligen! Välkommen hit - till internets märkligaste fenomen!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av mikkejohansson »

Välkommen! Kan aldrig bli för många Västerbottningar här :) !
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av DoggyD »

Jan Hofverberg skrev:Är alldeles färsk i forumet, dock inte som basist. Se bilden till vänster! Den är tagen i april i år, exakt 50 år efter att jag byggt klart min första bas - 28 april 1962. Basen på bilden är dock ett ombygge från 1965 av första basen, med ny kropp och förändrat huvud.

Starten 1962 skedde i bandet The Lightnings, med rötterna hos Shadows, Violents och Spotnicks, den tidens viktigaste inspiratörer. Resten av sextiotalet bestod till stor del av basövande framför radio och bandspelare, när trilskande föräldrar försökte sätta stopp för musikkarriären. Men oj vad jag lärde mig låtar och tränade mitt gehörsspel. 1969 medverkade jag i Umeås svar på Jethro Tull i Sveriges Radios popbandstävling på Liseberg.

Sjuttiotalet präglades av många vickjobb. Mest dansband av olika slag - Aldor Östmans, Max Fenders, Eskil Columbus, Wostoks och allt vad dom nu hette. Men också jazzigare tongångar i Umeå Big Band, ett av de största storbanden i Sverige vid den tiden. Hela tiden allt på gehör, inte ens ackordsanalyser var aktuella. Hann också vara medlem i några blandade pop-, jazzrock- och proggband bl a tillsammans med Johan Norberg från Lycksele.

80-talet präglades av att jag gav ut boken "Rock i Umeå 1958-1983". En bok om Umeås rockhistoria, som har blivit en klassiker åtminstone lokalt över Umeå. En av de medverkande är Bosse Häggström, en av mina största basinspiratörer från bl a Made in Sweden, som 13-årig kompgitarrist i Teddy and The Teddy Bears. Ett band som hade Sven-Åke Högberg (Hank C Burnette) som gitarrist och sångare.

Jag fortsatte naturligtvis också att spela bas. Bl a var jag med i bandet The Hot Rats - en trio tillsammans med Mats Öberg och Morgan Ågren. Deras första band. Mats var 11 år, Morgan 15 och jag var 31. Vi var bl a med i riks-tv 1983 i ett program om musikfamiljen Egerbladh.

På nittiotalet återkom jag till instrumentalmusiken när min spelkompis från The Lightnings, Jan-Olof Eriksson (numera professor i gitarrspel i Piteå), värvade mig till piteåbandet Joe´s Combo. Förutom ett par skivutgivningar, 1994 och 2000, har vi bl a spelat på Shadowsfestival i Oslo och Spotnicksfestival i Lerum. The Lightnings har också återuppstått vid ett flertal tillfällen.

Jag har varit mattelärare på Komvux i Umeå i många år. 1996 hade jag otrolig tur när matteeleven Jan Svensson visade sig vara fantastisk både som gitarrist och sångare. Jan är från Malmö och är känd för Perikles låt Var ska vi sova i natt? Vi har nu spelat ihop i 16 år i bl a bluestrion Ford Cortina. Jag hoppas att samarbetet fortsätter många år till.

Förutom basspelet och mattelärandet, så är jag även en hängiven fotograf sedan tidigt 60-tal. Många timmar i mörkrum har det blivit, men numera "framkallar" jag vid datorn. Var under många år fotograf åt Björklöven (hockey), men numera är det bara Umeå FC (herrfotboll) som gäller som ideell fotograf. Men, det är inget snack. Det är musiken och basspelet som är nr 1.

Jag har just nu tio st basar. Bl a två tidiga hembyggen, Fender Jazz 1965, Rickenbacker 4001 från 1974 och två Squier P-basar. Förstärkeriet oftast Fender Bassman TV Series Duo Ten.

Hör gärna av er!

Janne
LOL, Max Fenders, visst fan hade väl dom en logga i svart och gult :?:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av bootsy »

Välkommen!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Jan Hofverberg
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 14:32
Ort: Umeå

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Jan Hofverberg »

Tack alla för trevligt välkomnande!

DoggyD: Under min vickmånad med Max Fenders 1976 körde de med fulla riggar Ampeg (du kanske såg "Vi går hem till Max" på Doobidoo förra veckan. Basist och sångare: Anders Östman, pappa till Tove Styrke).

Max Fenders hade säkert logga i gult och svart nån gång i karriären. Du associerar kanske till Björklöven kontra Skellefteå AIK. Tillhör själv den lilla minoritet som gillar bägge lagen (har bl a släktingarna Jan Erixon, Tim Erixon och Oscar Lindberg i SAIK).
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Elfström »

Jamen välkommen då!
Imponerande meriter... Har du vickat med Anders i Max Fenders? ( Den gula orkestern ) :D
Kul!
Vi har jobbat tillsammans i musiksvängen med försäljning på -80 talet i Stockholm 8)

:vinkar:
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
Jan Hofverberg
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 14:32
Ort: Umeå

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Jan Hofverberg »

ElvisP: Vickade för Anders Ö i Max Fenders. Bandet hade vansinnigt mycket spelningar vid den tiden. Han blev inkallad i lumpen, tyckte sig inte ha tid och begärde uppskov som inte beviljades. Valde då att vägra för att komma undan "lindrigt" tidsmässigt och hamnade på ett särskilt ställe...

Denna månad med Max Fenders är det närmaste jag kommit att känna mig som rockstjärna. Fick skriva autografer. Övriga i bandet tyckte: "skriv Anders Östman". De urkundsförfalskningarna är förhoppningsvis preskriberade vid det här laget.

Spelade också mycket med Anders pappas band, Aldor Östmans. Ett kvalitetsmogetband.
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av DoggyD »

Jan Hofverberg skrev:Tack alla för trevligt välkomnande!

DoggyD: Under min vickmånad med Max Fenders 1976 körde de med fulla riggar Ampeg (du kanske såg "Vi går hem till Max" på Doobidoo förra veckan. Basist och sångare: Anders Östman, pappa till Tove Styrke).

Max Fenders hade säkert logga i gult och svart nån gång i karriären. Du associerar kanske till Björklöven kontra Skellefteå AIK. Tillhör själv den lilla minoritet som gillar bägge lagen (har bl a släktingarna Jan Erixon, Tim Erixon och Oscar Lindberg i SAIK).
Nej för faan, ingen tv eller idrott för min del, jag associerar rakt av till Dieke Musik i Fruängen, och diverse Chevor och Fordar med släp samt andra turnebullar man såg parkade utanför affären, kändistätt var väl bara förnamnet på den tiden. Välkommen till PB förresten, glöm inte att du tillhör 50+ gänget per automatik, undrar hur många vi är nu ? säkert så många som fem, dags att ta fram en lista kanske, men vi är inte många kan jag säga, whatever. :tummenupp:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av TDHP »

Hej! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Mr Spock »

Välkommen Janne!

Jag bodde granne med Johan Norberg på Bångvägen i Lycksele i mitten sjuttiotalet. :-)
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Hellish »

Välkommen! :)
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av guitarowner »

Välkommen hit :D
-Bop till you drop-
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av 200071 »

Välkommen hit!
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Mungi »

Väkommen! Har själv ett musikaliskt förflutet i Umeå. Bodde där ett par år på 90-talet och spelade med prog/psych-bandet Infra tillsammans med Frans Perris, Mikael Ludvigsson (grym slagverkare!) och numera utflyttade Filip Torle.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av AlbinH »

Ford Cortina... SUVERÄNT namn på ett band.

Jag kommer ju genast att tänka på Ian Dury and the Blockheads: Billericay Dickie :shock:
"...had a love affair with Nina
in the back of my Cortina..."

Resten hoppar vi över for now. Jag är ju en anständig människa. :nickar:

Nu är jag junior i alla avseenden till dig men ett Välkommen ändå!
PB är en härligt udda företeelse i Internetvärlden!

Sabla tur att ni inte fastnade för Ford Consul 315.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Pebbe
VIP medlem
Inlägg: 563
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 19:09
Ort: Örnsköldsvik

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Pebbe »

Varmt välkommen hit Janne! :-D
Användarvisningsbild
Jan Hofverberg
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 14:32
Ort: Umeå

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Jan Hofverberg »

Mungi skrev:Väkommen! Har själv ett musikaliskt förflutet i Umeå. Bodde där ett par år på 90-talet och spelade med prog/psych-bandet Infra tillsammans med Frans Perris, Mikael Ludvigsson (grym slagverkare!) och numera utflyttade Filip Torle.
Kul med din anknytning till Umeå! Förutom läkarjobbet, så spelar Frans Perris sen flera år i modbandet The Most.

Ser också att du har koppling till Jack Cassidy. Kolla gärna på mitt band Ford Cortinas hemsida under fliken Kuriosa. Där kan du läsa om när vår trummis Esbjörn spelade ihop med Jack C i Strömsund i Jämtland. Faktiskt ingen skröna.
http://www.fordcortina.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Senast redigerad av Jan Hofverberg den sön 03 nov 2013, 11:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Mungi »

Jan Hofverberg skrev:
Mungi skrev:Väkommen! Har själv ett musikaliskt förflutet i Umeå. Bodde där ett par år på 90-talet och spelade med prog/psych-bandet Infra tillsammans med Frans Perris, Mikael Ludvigsson (grym slagverkare!) och numera utflyttade Filip Torle.
Kul med din anknytning till Umeå! Förutom läkarjobbet, så spelar Frans Perris sen flera år i modbandet The Most.

Ser också att du har koppling till Jack Cassidy. Kolla gärna på mitt band Ford Cortinas hemsida under fliken Kuriosa. Där kan du läsa om när vår trummis Esbjörn spelade ihop med Jack C i Strömsund i Jämtland. Faktiskt ingen skröna.
http://www.rodang.se/janhof" onclick="window.open(this.href);return false;
Du, det var inga dåliga historier det där. Riktigt kul läsning! Hot Rats är ju också riktigt stort. Jag känner inte Mats och Morgan men jag spelar didjeridoo på Fredrik Thorendahls soloskiva där dom är med.

Jo, Frasse har skickat alla EPs med The Most. Dom håller på att mixa en fullängdare nu. Jag känner en del andra Ume-musikanter också förstås. Fage, Henrik Kjellberg, Mattias Eklund, goa gubben Johannes Nordström, hans bassist Steffe, Lasse Gillen, inflyttat folk som Henrik Oja och Tomas Brännström, och många fler.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Jan Hofverberg
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 14:32
Ort: Umeå

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Jan Hofverberg »

Mungi skrev:
Jan Hofverberg skrev:
Mungi skrev:Väkommen! Har själv ett musikaliskt förflutet i Umeå. Bodde där ett par år på 90-talet och spelade med prog/psych-bandet Infra tillsammans med Frans Perris, Mikael Ludvigsson (grym slagverkare!) och numera utflyttade Filip Torle.
Kul med din anknytning till Umeå! Förutom läkarjobbet, så spelar Frans Perris sen flera år i modbandet The Most.

Ser också att du har koppling till Jack Cassidy. Kolla gärna på mitt band Ford Cortinas hemsida under fliken Kuriosa. Där kan du läsa om när vår trummis Esbjörn spelade ihop med Jack C i Strömsund i Jämtland. Faktiskt ingen skröna.
http://www.rodang.se/janhof" onclick="window.open(this.href);return false;
Du, det var inga dåliga historier det där. Riktigt kul läsning! Hot Rats är ju också riktigt stort. Jag känner inte Mats och Morgan men jag spelar didjeridoo på Fredrik Thorendahls soloskiva där dom är med.

Jo, Frasse har skickat alla EPs med The Most. Dom håller på att mixa en fullängdare nu. Jag känner en del andra Ume-musikanter också förstås. Fage, Henrik Kjellberg, Mattias Eklund, goa gubben Johannes Nordström, hans bassist Steffe, Lasse Gillen, inflyttat folk som Henrik Oja och Tomas Brännström, och många fler.
Har tyvärr bara träffat Fredrik Thordendal vid ett enda tillfälle. Han var två år och låg och sov hemma i sin säng. Jag skulle hämta hans farsa Åke Thordendal - en fantastisk saxofonist och congalirare - på väg till ett jam mitt i natten.

Lasse Gillén är nästan granne. Vi har döttrar som var bästisar en gång i tiden. Hade basisten Steffe som elev när han gick i åttan. Osv ...
Användarvisningsbild
Jan Hofverberg
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 14:32
Ort: Umeå

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Jan Hofverberg »

AlbinH skrev:Ford Cortina... SUVERÄNT namn på ett band.

Jag kommer ju genast att tänka på Ian Dury and the Blockheads: Billericay Dickie :shock:
"...had a love affair with Nina
in the back of my Cortina..."

Resten hoppar vi över for now. Jag är ju en anständig människa. :nickar:

Nu är jag junior i alla avseenden till dig men ett Välkommen ändå!
PB är en härligt udda företeelse i Internetvärlden!

Sabla tur att ni inte fastnade för Ford Consul 315.
Har aldrig tidigare spelat i ett band med ett så uppskattat namn. Det dyker ofta upp folk på våra spelningar för att berätta om sina Cortina-minnen. Har faktiskt fått spelningar enbart tack vare namnet. Vi har också fått en helsida i "Cortina-bladet", Ford Cortina-ägarnas medlemstidning.

Finns massor av Cortina-låtar. Minst 30 st enligt flera sidor på nätet. Av någon anledning spelar vi inte en enda Cortina-låt. "Vår" billåt har blivit Crazy ´bout an automobile. Kan ses på YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=KKE5dCDp2mw" onclick="window.open(this.href);return false;
Han som ser ut som en pissnödig 5-åring är jag.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Mungi »

Utomstående kanske kan tycka att en bok som "Rock i Umeå 1958-1983" är ett udda projekt men har man bott i Ume så vet man. Umeå är en fantastisk musikstad, inte bara för rock (hoppas bara Scharinska får fortsätta). Några planer på uppföljaren "Rock i Umeå 1984-2009" eller kanske "Jazz i Umeå 19xx-20xx"?

Lasse Gillen verkar också ha blivit en hängiven hobbyfotograf. Han postar roliga bilder på Facebook mest hela tiden.

En TV Duo Ten kör jag också på. Fantastisk stärkare!

Hoppkorv! Otroligt skoj att få veta var det kommer ifrån. Jack Casady är verkligen den absolut största i min värld. Hans fraseringar, hans sätt att driva på och bära upp låten, hans förmåga att hitta melodier i melodierna, för att inte tala om hans högerhandsteknik. Dessutom verkar både han och Jorma vara riktigt schyssta människor.

Önskar jag så ut som en kissnödig femåring när jag spelar. Det såg ju riktigt ball ut. Jag ser nog tyvärr mer ut som femåringen som inte hann till toan.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
bostrowskij
Medlem+
Inlägg: 567
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 02:27
Ort: Boden (Västerbottning i exil)

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av bostrowskij »

mikkejohansson skrev:Välkommen! Kan aldrig bli för många Västerbottningar här :) !
+1 :tummenupp:
Jag lirade i Hasse Hedströms dansband Lappligan i Umeå 79-81, tror du har vickat med dom strax innan jag kom med! Boken "Rock i Umeå" är en kulturgärning som heter duga, tusen tack för den!
Gubbstrutt 60+
Användarvisningsbild
Jan Hofverberg
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 14:32
Ort: Umeå

Re: Jan Hofverberg - Nykomling med 50 basår

Inlägg av Jan Hofverberg »

bostrowskij skrev:
mikkejohansson skrev:Välkommen! Kan aldrig bli för många Västerbottningar här :) !
+1 :tummenupp:
Jag lirade i Hasse Hedströms dansband Lappligan i Umeå 79-81, tror du har vickat med dom strax innan jag kom med! Boken "Rock i Umeå" är en kulturgärning som heter duga, tusen tack för den!
Roligt att du gillar "Rock i Umeå". Tack!

Jo, jag vickade ett par omgångar med Lappligan. Andra gången i en nyare version ca -81 (som vick för dig?). Minns att det blev tumult efter en spelning på Hotell Dorotea, när trummisen (i nya versionen) slog sönder en fönsterruta för att ta sig in på hotellet igen efter att ha rumlat runt på byn...
Skriv svar