AD/HD

Presentera och berätta lite om dig själv
ad/hd
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 08 aug 2012, 18:39
Ort: Engelholm

AD/HD

Inlägg av ad/hd »

Hejhej!

Rasmus heter jag.

Har spelat gitarr i ett par år, alltid haft ett helvete att hitta basister till olika band så när det senaste bandet sket sig, mycket på grund av just oförmågan att skaka fram en vettig basist beslöt jag mig för att plocka upp basen.

Eftersom det är så jävla ont om basister tog det ungefär två minuter att hitta ett band och sedan 3-4veckor lirar jag nu bas i ett döds/thrash band.

Haft en gammal Aria Pro Cardinal series liggande i flera år, blev tvungen att fila upp sadel och stall för att kunna stämma ner i BEAD men nu funkar den fint.
Hade såklart ingen vettig bas stärk men väl en Matamp GT1 och en Marshall 4x12 som visade sig smiska mer än lovligt mycket röv så nu kallar jag mig basist 8)
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: AD/HD

Inlägg av Ingemar Sundström »

Ja välkommen då :vinkar:
Ingemar
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8590
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: AD/HD

Inlägg av engson »

Har du testat att stämma i ADHD också? ;)


Välkommen hit!!
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: AD/HD

Inlägg av GurraG »

Hej och välkomen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: AD/HD

Inlägg av Poester »

Välkommen!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Pebbe
VIP medlem
Inlägg: 563
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 19:09
Ort: Örnsköldsvik

Re: AD/HD

Inlägg av Pebbe »

Välkommen! :)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: AD/HD

Inlägg av TDHP »

Hej! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: AD/HD

Inlägg av HirYoshima »

Välkommen hit!

OM det är så att det är en gitarr-412a så skulle det vara en idé att iaf testa med baskabinett tycker jag. Och komihåg, bara för att du har en bas är du inte en basist, det har att göra med hur du hanterar instrumentet.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
ad/hd
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 08 aug 2012, 18:39
Ort: Engelholm

Re: AD/HD

Inlägg av ad/hd »

Ähhh ni brukar väl mest stå och gömma er bakom gitarristerna endå...ska jag nog klara av =))

Fanns en studiotid bokad redan när jag hoppade på så om en vecka får vi väl se om jag reder ut hanteringen!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: AD/HD

Inlägg av fieldflower »

ad/hd skrev:Ähhh ni brukar väl mest stå och gömma er bakom gitarristerna endå...ska jag nog klara av =))

Fanns en studiotid bokad redan när jag hoppade på så om en vecka får vi väl se om jag reder ut hanteringen!
Jo, gitarrister brukar ju tro det...;)

Welcome to the dark side, we have cookies!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: AD/HD

Inlägg av AlbinH »

Hej! Välkommen. Gå nu GENAST tillbaka till "Kontrollpanel" och "Profil" å fyll i vilken ort du hör hemma i. Hur skall vi annars kunna tipsa dig om alla freebies som hela tiden väller över oss Bassmen.. 8) :lol: :nickar:

Kom ihåg att det är ett heligt kall att vara basist. Det är därför det finns så få av oss...
:retar:

Efter det att du kompletterat din profil är det dags att ta itu med Den Stora Frågan. Är du en jazz- eller en p-baskille?

Men annars är PB okey.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
ad/hd
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 08 aug 2012, 18:39
Ort: Engelholm

Re: AD/HD

Inlägg av ad/hd »

Sådär, jag är från Engelholm. Försökte med en profilbild också men den vart för stor och jag för lat för att åtgärda.

Från början var jag nog lite inne på jazz men min käre far insisterar på att man inte kan spela hårdrock på en jazzbas, MÅSTE va P..
Sen vetifan om gubbfan gått o blivit senil eller om man faktiskt ska tro på´n
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: AD/HD

Inlägg av mikkejohansson »

Testa toppen med en Ampeg 8x10 eller liknande så kommer du få ännu mer fläsk och kött :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
ad/hd
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 08 aug 2012, 18:39
Ort: Engelholm

Re: AD/HD

Inlägg av ad/hd »

Jag har bara en opel kombi, måste väl ha busskort för o frakta en såndär ?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: AD/HD

Inlägg av fieldflower »

ad/hd skrev:Jag har bara en opel kombi, måste väl ha busskort för o frakta en såndär ?
Jag har också en Opel kombi och får med lätthet in mitt EBS 412-kylskåp som är i samma storlek som en Ampeg 810a.
Det är ju hjul på dem så det är faktiskt rätt lättroddat...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: AD/HD

Inlägg av AlbinH »

ad/hd skrev:Sådär, jag är från Engelholm. Försökte med en profilbild också men den vart för stor och jag för lat för att åtgärda.

Från början var jag nog lite inne på jazz men min käre far insisterar på att man inte kan spela hårdrock på en jazzbas, MÅSTE va P..
Sen vetifan om gubbfan gått o blivit senil eller om man faktiskt ska tro på´n
HOORAY!! THREE CHEERS FOR OL´E SCOONE!!! En skåning till! Vi kan snart bilda en subdivision här som kan få heta: Praota Baos! :idea: :mrgreen:

En fågel har kvittrat att man skall hålla öronen öppna framåt vårkanten för en pratabasträff nära just dig! Där kan tänkas finnas lite olika basar o stärkare att klämma på. Kanske. Den som lever får se. Sen kan man spela hårdrock på en rosa Daisy Rock, om man är tillräckligt säker i sin manlighet. 8) Det enda måste är väl att spela tillräckligt högt?? Å tillräckligt bra, förstås.

En helsvart J-bas med rosewoodhals är definitivt Rock. Men det är väl din Aria också. Är det en sån här?

Bild
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: AD/HD

Inlägg av 200071 »

Hej och välkommen!
ad/hd
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 08 aug 2012, 18:39
Ort: Engelholm

Re: AD/HD

Inlägg av ad/hd »

AlbinH skrev:
ad/hd skrev: Är det en sån här?

Bild
JA! Precis en sådan jag har, fast min är bra mycket mer sliten. Trären på endel ställen och gott om ärr.
Scars are like tatoos for the brave =)
ad/hd
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 08 aug 2012, 18:39
Ort: Engelholm

Re: AD/HD

Inlägg av ad/hd »

200071 skrev:Hej och välkommen!
Hej och tack!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: AD/HD

Inlägg av Cuba »

Välkommen!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Re: AD/HD

Inlägg av basmartin »

Hello
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: AD/HD

Inlägg av funkys**t »

Välkommen!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++
Inlägg: 4748
Blev medlem: tor 23 okt 2008, 09:39
Ort: Göteborg

Re: AD/HD

Inlägg av John_D »

Wellcome!
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: AD/HD

Inlägg av AlbinH »

ad/hd skrev:
JA! Precis en sådan jag har, fast min är bra mycket mer sliten. Trären på endel ställen och gott om ärr.
Scars are like tatoos for the brave =)
i så fall, unge man, sitter du på en outgrävd guldgruva! :vinkar: :nickar: :vinkar: :nickar: :vinkar:

Här på PB lär det finnas flera medlemmar (har jag hört) som så totalt gått in för den slitna looken att de inte ens drar sig för att misshandla, missfirma, kasta i gatan, släpa efter cykeln, bränna med ciggisar, raspa med filar och rivjärn och till och med spruta frätande kemikalier på annars hela, fina och oskyldiga instrument. Allt för att de inte orkar med knoget att spela sig till sagda "tattoos" ...
Din är ju sliten paw rikhtitt!

Tänk på det när din inbox strax (soon, very soon) kommer att spammas av folk som vill tjacka din bas för en halv styver. Du kan begära a Kings Ransom för din Aria!

Typ. :mrgreen:

Visst ja, innan jag glömmer. Bry dig inte om din farsgubbes skäggmumlande om P-bas. Han vill ju sno den för eget bruk... :poke:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Re: AD/HD

Inlägg av BassiLow »

hej på dej å välkommen

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Skriv svar