Tjenare!

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
timsan
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 11 dec 2013, 20:02
Ort: Helsingborg City

Tjenare!

Inlägg av timsan »

Tjenare! Tänkte presentera mig kort för er här på pratabas som nybliven medlem :)

Hursomhelst, Tim heter jag. Jag är en glad påg på 19 år från NV-skåne (närmare sagt Helsingborg)
Är nybliven "basist" och har spelat i cirka 5-6 månader och helt enkelt lärt mig efter hand! :)
Tyckte 6 strängar var för mycket att hålla koll på med mina o-exakta fingrar och jag föll direkt för fyra strängar :twisted:
Just nu har jag en el-akustisk Fender CB100CE som jag sitter och lirar på rummet för full kanna! Men det kommer något nytt inom kort att ha i stället :wink:

Har lagt märke till att här inte finns en specifik forumsdel för just den typen av basar? Eller det kanske går under den vanliga "Elbas" kategorin? (ursäktar mig om det var en dum fråga, har inte kollat runt så mycket på forumet.. :/ )

Ännu en gång; Hej, här är jag :vinkar:
Slyngel och äro på lärostigen! "Hellre missförstått geni än glasklar idiot"
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Tjenare!

Inlägg av jisac »

Hej och välkommen :vinkar:
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tjenare!

Inlägg av bjelkeman »

Varmt välkommen hit! Jorå, det blir elbas kategorin för den tror jag. Tveka inte, fråga på. Alltid är det någon som vet något. :)
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Tjenare!

Inlägg av Hågge »

Hej och välkommen!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tjenare!

Inlägg av AlbinH »

Lyssna på Bjelkeman! Han är smart. Men Stockholmare tyvärr. Hade han bara varit skåning hade han varit ofelbar!! :D Han är också vår Ibanez-spezializt. Skall du köpa dig en elbas är det honom du skall fråga till råds. :nickar: Alla vi andra kommer bara dragande med våra gamla Fendrar som vi försöker bli av med.. :retar:

Jag är skåning! Fast jag är bara baschaufför. :oops:

Välkommen förresten! :vinkar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
timsan
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 11 dec 2013, 20:02
Ort: Helsingborg City

Re: Tjenare!

Inlägg av timsan »

bjelkeman skrev:Varmt välkommen hit! Jorå, det blir elbas kategorin för den tror jag. Tveka inte, fråga på. Alltid är det någon som vet något. :)
Tack! Superbt, kommer nog komma några frågor framöver. Det finns mycket att lära sig, och mycket som är bra att veta med! :)


AlbinH skrev:Lyssna på Bjelkeman! Han är smart. Men Stockholmare tyvärr. Hade han bara varit skåning hade han varit ofelbar!! :D Han är också vår Ibanez-spezializt. Skall du köpa dig en elbas är det honom du skall fråga till råds. :nickar: Alla vi andra kommer bara dragande med våra gamla Fendrar som vi försöker bli av med.. :retar:

Jag är skåning! Fast jag är bara baschaufför. :oops:

Välkommen förresten! :vinkar:
Tackarr!
Det händer att man träffar på sånna stockholmare med, som är klipska men kommer från fel del av vårt avlånga land
:lol:
Fendrar är vad jag samlar på mig, hehe. Har vääääldigt bred musiksmak och vad jag har forskat fram till så är väl en jazzbas en bra grund till det mesta? Hursomhelst så har jag fram till löning att bestämma mig för vad jag ska ha, julklappar blir det inga för de nära ock kära :lol:
Slyngel och äro på lärostigen! "Hellre missförstått geni än glasklar idiot"
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tjenare!

Inlägg av AlbinH »

timsan skrev: ...julklappar blir det inga för de nära ock kära :lol:
Så vackert skrivet!!! :heart: Du kommer att gå långt på basismens törnbeströdda stig! Låt inget locka dig bort från Den Rätta Vägen!

Se bara på mig, arme dilletant! Jag var gift en gång. :shock: Ja, det är det inte många som vet. :roll: Men jag var tvungen att skilja mig. Hon kunde inte hantera pengar. Köpa mat och kläder och skit när det inte ens fanns nya strängar i huset!! :evil:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
timsan
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 11 dec 2013, 20:02
Ort: Helsingborg City

Re: Tjenare!

Inlägg av timsan »

Känner mig nu lite poetisk efter den fina kommentaren :D

Usch och fy, antar att det bara var att plocka ihop utrustningen och packa ner det i rullebören? Sedan glida vidare på den törnbeströdda stigen och hitta ett nytt hål att fylla :lol: :mrgreen:
Slyngel och äro på lärostigen! "Hellre missförstått geni än glasklar idiot"
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tjenare!

Inlägg av AlbinH »

timsan skrev: Känner mig nu lite poetisk
Apropå att tura... Gack pronto tillbaka till din "profil" och uppdatera den med "Helsingborg"! :arrow:

När stod du senast utanför Mariakyrkan och läste på bronsskylten som därstädes är fäst uppå västra delen av kyrkobyggnaden?

Där står fritt från minnet: "Här verkade Didrik Buxtehude som keyboardlirare under åren "frös-ihjäl" till "peppar-växer"! Typ. Ungefär.

Diedrich Buxtehude! Det var Didrik som lärde den unge snorhyveln Johann Sebastian Bach att klia orgel. Och kröka, förmodligen. Så var skitstolt över Helsingborgs-medborgarskapet!

Här i San Franseslöv har det inte hänt så värst mycket sen stationen byggdes.. :cry:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
timsan
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 11 dec 2013, 20:02
Ort: Helsingborg City

Re: Tjenare!

Inlägg av timsan »

du var mig allt en kul filur :lol: Har faktiskt aldrig slått ett öga på den skylten vid kyrkan. Däremot en sjua på väggen efter en blöt kväll, heh!
Fräck fakta! har en väninna som kommer från San Franseslöv, fick en konstig blick av henne när jag frågade varför hon flyttade..
Tror mest att det var på grund av att jag ens frågade om det :mrgreen:
Slyngel och äro på lärostigen! "Hellre missförstått geni än glasklar idiot"
Skriv svar