Nykomling med höga ambitioner!

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
monokromt
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 26 dec 2013, 11:53
Ort: Stockholm

Nykomling med höga ambitioner!

Inlägg av monokromt »

Hej på er alla där ute!

Tänkte köra en liten kort presentation av mig och vad jag håller på med.

Jag är en 22 åring som blev fångad i musikens värld redan för 18 år sen närmare bestämt på min 4:a årsdag när jag fick min första gitarr. Min pappa är väldigt musikalisk och lärde mig snabbt ett par ackord, sedan dess har det fortsatt. På den tiden fanns det inga coolare musiker än gyllene tider och jag uppträdde som 7åring i någon typ av "sikta mot stjärnorna" där jag var Per Gessle, tyvärr tappade jag gitarren i golvet för axelbandet var utslitet. Då insåg jag att jag inte längre skulle vara gitarrist, så något år senare började jag spela trummor. Jag satsade helhjärtat som trummis och kom med i en slagverksorkester som kallades "drum corps" (inte så påhittigt), och vi lirade all möjliga slagverk och jag passade bäst bakom virveln. Det här fortsatte fram till högstadiet då jag tyckte Per Gessle va lite töntig och gick över till att dyrka alla härliga svenska trallpunkband. Eftersom jag kunde bemästra både gitarr och trummor så har jag spelat i mängder av olika band, mest punkband, både som frontman och trummis.

När jag slutat gymnasiet dog musiken ut. Livet bestod av äta-sova-jobba. Tills en dag när jag fick erbjudande att bli basist i ett deathmetal band som då hette "On the wings of pegasus". Shit va coolt tyckte jag och lärde mig att bli snabb med basen. Bandet dog ut lite senare och finns inte kvar och det var kört med musiken tänkte jag.. Sen fick jag erbjudande att satsa helhjärtat som basist i ett helt nystartat band som skulle bli Slap my Zombie! det här var i Februari 2013.

Och här står jag nu tillsammans med 3 andra grabbar och vi har extremt höga ambitioner och vi satsar helhjärtat.

Sommaren 2013 startade vi aktiebolaget New Road Music AB som ett stödbolag till Slap my Zombie! för att kunna dra in pengar från STIM och merchförsäljning smidigt, lagligt och enkelt.

Vi släppte även en EP och musikvideo, och kommer nu i Januari att delta i emergenza festivalen.

Jag hoppas vi har medvind och att jag får fortsätta ha såhär roligt i många år framöver.


Det var lite om mig, tack för ett grymt bra forum där jag känner mig som hemma!

http://www.slapmyzombie.com
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Nykomling med höga ambitioner!

Inlägg av Hågge »

Välkommen :vinkar:
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: Nykomling med höga ambitioner!

Inlägg av VHdiggare »

Välkommen !!!
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Nykomling med höga ambitioner!

Inlägg av Eagle Hazze »

Hej.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: Nykomling med höga ambitioner!

Inlägg av Ingemar Sundström »

Eagle Hazze skrev:Hej.
:tummenupp:
Ingemar
Skriv svar