Ny här...kortpresentation

Presentera och berätta lite om dig själv
Topsymusic
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 28 dec 2013, 14:58

Ny här...kortpresentation

Inlägg av Topsymusic »

Hej,
Efter att gjort helfel så skapar jag min egen tråd under presentationer - la helt enkel först upp den under någon annans som kommentar......typ dumt.... :roll:

Är basist eller keyboardist - lite beroende på i vilket sammanhang det är...senaste 5 åren har jag dock spelat mest keyboards men vi gjorde två "nostalgispelningar" med vår gamla trio i somras - då kom jag in i basträsket igen ;-). Före det spelade jag kanske bas nån gång per månad (när jag ville lägga nått på nån låtidé till å från). Fast har egentligen varit basist sen jag var 15 så det är bassist jag tänker att jag är egentligen....fuskar även lite på gitarr just nu för att det är kul att spela andra instrument - och har märkt att jag på ett sätt blivit bättre bassist trots att jag knappt rört en bas. Skulle faktiskt uppmana till att fuska på andra instrument för att tänka i andra banor när man sedan spelar bas.
Är ingen virtuos men försöker att stanna i "the pocket" utan att för den skull endast lägga raka åttondelar på grundtonen;-)

Lägger med ett kort klipp från vårt sista och andra gig så kanske ni får en aning om hur man låter, ljudet är inge vidare dock. Förövrigt är gitarristen bassist också i funkbandet där jag spelar klaviatur och trummisen är där percsionist......;-)
http://www.youtube.com/watch?v=mARfz-zVaqM&sns=em" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mARfz-zVaqM&sns=em[/youtube]
I just detta klippet så är trummisen vik för en av våra andra trummisar (funkbandet som vi har, Ministry of groove, har två trummisar + percsionist - groovet är ju det viktigaste;-))
Vi gör en liten variant på en rätt känd princelåt - dock i bluesig tappning.

Spelar mest funk, soul, R&B, blues och fuskar i jazz....men har även varit hårdrocksbasist i unga år (spelade faktiskt i metalband, syntband och funkband samtidigt redan på 80-talet så influenserna är många).

Nu är målet att lära mig spela bandlöst på allvar;-) hur det blir med den saken får man väl se då trion är spridd över Sverige..;-) vi repar typ en till två gånger före gig så det är ont om rena reptillfällen. Har även två små så övningstid är efter 10-11 på kvällen. Blir kanske en gång i veckan nu och det är väl egentligen för lite för att öva upp intoneringen riktigt 100 på bandlöst - men kul är det iallafall!

Vet inte om det är på sin plats att man skall räkna upp sina instrument? Men har iallafall 3 basar, 1 elgitarr, 1 akugura, 4 klaviaturer å en massa annat tjafs som jag tyvärr inte hinner använda i den utsträckning som de bör användas;-) älskar i alla fall att spela och musik ger mig energi!

//topsymusic Aka the P-Pope aka topbass eller Tobias som jag heter for real....;-)
Fender, Squier HPD, Aria, Yamaha, Nord, Korg, TE, GK, Blackline etc - allt varumärken på mina instrument..;-)

Allt som låter bra är bra är mitt motto - oavsett vad det kostar.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ny här...kortpresentation

Inlägg av bjelkeman »

Kul! Välkommen hit.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Ny här...kortpresentation

Inlägg av Eagle Hazze »

Hej.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Ny här...kortpresentation

Inlägg av TDHP »

Hej!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Ny här...kortpresentation

Inlägg av Nick »

Välkommen!
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: Ny här...kortpresentation

Inlägg av VHdiggare »

Hej & välkommen!
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Ny här...kortpresentation

Inlägg av AlbinH »

Välkommen till Basträsket!

Det kan komma att stå dig dyyyrt! :D
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Topsymusic
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 28 dec 2013, 14:58

Re: Ny här...kortpresentation

Inlägg av Topsymusic »

Tack, men det har redan varit dyrt under många år...;-)
Fender, Squier HPD, Aria, Yamaha, Nord, Korg, TE, GK, Blackline etc - allt varumärken på mina instrument..;-)

Allt som låter bra är bra är mitt motto - oavsett vad det kostar.
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Ny här...kortpresentation

Inlägg av Hågge »

Välkommen! Det kommer att bli ännu dyrare :)
Skriv svar