HellMek försöker presentera sig...

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av HellMek »

Hej!
De flesta har väl redan noterat att jag dykt upp här nyligen och genast blanda mig i allt och ha åsikter om allt!

Är 41 år ung och bor i hus på landet en mil utanför Ängelholm i NV-skåne. Har en rödhårig (röd hårig) sambo och en rågblond dotter på 3 år medans jag själv är gråhårig, skäggig och tjock.

Är 190cm lång, väger 120kg och har 45 i skor, och han är faktiskt farbrorn som inte vill va stor.

Kör en svart Citroën C5 dieselkombi till och från jobbet i Malmö som består i att serva och reparera människors BMW.

Började spela både bas, gitarr och trummor vid ca 17 års ålder. I mitt första riktiga band spelade jag gitarr. Nånstans på vägen gick nåt snett och jag var tvungen att spela bas. Detta gjorde jag i 4 olika hyfsat bra band i Jönköping där jag bodde ca 12 år.

Efter åren i Jönköping fick jag akut hemlängtan och drog till Skåne igen. Spelade bas ett tag i ett Helsingborgsband innan en vägg sprang in i mig och gjorde mig ointresserad av i princip allt utom kvinnor.

Blev en paus på ca 10 år då jag inte spelade nåt alls utan började bygga galna bilar istället. På nåt vis blev jag spelsugen igen och fixade en gitarr och förstärkare från blocket. Letade upp mitt gamla ljudkort i källaren och satte igång att skapa igen. Blev en handfull låtar och tanken var att ett par gamla vapenbröder i Jönköping skulle hänga på och lira mina låtar. Men pga det som många andra "mogna" musiker så har alla familj och barn att prioritera så det rann ut i sanden.

Räddningen kom i form av att en kille från ett gammalt band jag spelat i 95-97 ringde upp mig och undrade om jag kunde hoppa in lite på bas på en 3-dagars turne i Spanien. Öhhhh, sa jag. Jag har inte spelat bas på 10 år men såklart är jag på! Bra, här har du tab på 10 låtar, lär dig dom!

När jag var ung var pengar alltid en bristvara eftersom man hellre köpte öl för pengarna så jag spelade på gammal skit. En Roland Cube för gitarr, ett QSC-slutsteg och ett 12" bashorn till PA. Drömmen var en Hartke-rigg och nu när man skippat ölen var det en baggis att få råd till Hartken så idag har jag en Hartke VXL preamp-pedal, en Hartke 3500 topp samt 2st VX410-lådor.

Ja det är väl lite om mig det, man kan fråga om man vågar!
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av mrbaloo »

Välkommen!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av Eagle Hazze »

Hej.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av Håcke »

Välkommen!
Trevlig presentation också!
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av Henko »

Hej och välkommen!
P-basar
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av Eagle Hazze »

Vilka år spelade du Jönköpingsbanden och minns du bandnamnen. Hade lite koll på band i Jkpg sent 70 och 80-talet. Kul info om du minns.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av HellMek »

Eagle Hazze skrev:Vilka år spelade du Jönköpingsbanden och minns du bandnamnen. Hade lite koll på band i Jkpg sent 70 och 80-talet. Kul info om du minns.
Jag var aktiv först på 90-talet. Banden var: Dion Fortune, Nominon, Insomnia och Obscene.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av Eagle Hazze »

Aha, insomnia ringer en klocka, men då var jag uppflyttad till Stockholm så där försvann kollen. Kul att du har börjat spela igen.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4723
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av strummer »

Tjenare, garvar när jag läser presentationen, skönt skriven:)
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av AlbinH »

Välkommen till PB du Skåning!

Jag beundrar din tåga! Du mekar BMW men kör själv en Citroën. Det säger ju allt! :clappy:
Jag har kört både Visa, DS och BX :kär: Det är mycket roligare att göra det franskt!

Jag är också mycket imponerad över att du har internationella gig på ditt CV. Själv har jag endast sjungit i Danmark. På en pub i Nyhavn. Då blev jag f.ö. avhyst av en brutal dansk. Spanien är säkert bättre!
PB är skitkul. Men dyyyrt!

GAS du vet... :cry:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av Hellbum »

Tjäna:-)
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av HellMek »

AlbinH skrev:Välkommen till PB du Skåning!

Jag beundrar din tåga! Du mekar BMW men kör själv en Citroën. Det säger ju allt! :clappy:
Jag har kört både Visa, DS och BX :kär: Det är mycket roligare att göra det franskt!

Jag är också mycket imponerad över att du har internationella gig på ditt CV. Själv har jag endast sjungit i Danmark. På en pub i Nyhavn. Då blev jag f.ö. avhyst av en brutal dansk. Spanien är säkert bättre!
PB är skitkul. Men dyyyrt!

GAS du vet... :cry:
Ja franska bilar är the shit :) Jag har haft ett antal AX, BX, XM, Xantia och är nu inne på min andra C5. Har kört en del DS och GS med som bekanta haft.

Har inte spelat utomlands än, det är dags i slutet av Juni :)
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av AlbinH »

HellMek skrev: Har inte spelat utomlands än, det är dags i slutet av Juni :)
Det var inte nödvändigt att precisera datum, tycker jag...
:D :D :D :mrgreen:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av Bullen »

Halli hallå!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Papapaba
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 18 okt 2008, 22:51

Re: HellMek försöker presentera sig...

Inlägg av Papapaba »

Tjena Tobbe! :vinkar:

Pär H
Skriv svar