BillWyman

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

BillWyman

Inlägg av BillWyman »

Hi, LowEnders!

"Please-allow-me-to-introduce-myself-im-a-man-of-wealth-and-taste-ive-been-around-for-a-long-long-year-stole-many-a-mans-soul-and-faith". :vinkar:

Ovanstående rader är, för den oinvigde, början på texten i rock-klassikern "Sympathy For The Devil", av och med mina husgudar, The Rolling Stones.

Namn: Jan Niklasson - kallas "Janne" av mina nära och kära.
Nick: BillWyman - Efter Stones originalbasist (som jag tycker spelar med en egen stil och ton).
Ålder: Född 1958 - 56 år - läge för PrataBas gubbklubb 40+ (+) va?
Bor: Karlskrona.
Gör: Kör buss.

Jag är "född" trummis. Det fanns inget instrument som fångade mitt musikintresse så som trumsetet (tillhörande nåt sliskigt dansband antar jag) på KA-2's julfest, nån gång i min barndom (farsan var militär och familjerna fick följa med till mässen för den årliga julfesten) då gjorde.

Det var som en blixt från en klar himmel!

Jag har spelat trummor i band sen 1970, då jag var 12 år. Nu, mitt i livet, har jag äntligen adderat min första (och bytt till andra) elbas - Fender P (och Micro-rigg - GK / TKS) till instrument-samlingen. Nu sitter jag hemma på kammaren (tar ut grejorna till repan när jag bara "måste" få blåsa på lite) och vill bara spela bas, bas och bas! Det är skitroligt och mycket bekvämare än trummor! Dock är jag lite bortskämd med att inte behöva komma ihåg en massa ackordföljder, men det ger sig väl? :roll:

Jag blev medlem i "Prata Bas" i slutet av 2014, och jag måste säga att det, för mig hittills, varit ett mycket givande medlemskap. Jag tar till mig av den samlade kunskapen som finns här med stor behållning! Annonsdelen är ju oxå förträfflig! Fair play to you! :tummenupp:

Jag kommer naturligtvis inte att överge trumspelet, men i detta nu så är mitt prio ett att bli lika bekväm (kött & potatis) på basen som på trummorna. 8)


Sincerely,

"BillWyman"
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: BillWyman

Inlägg av BBQV »

Hej och välkommen!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: BillWyman

Inlägg av Hellbum »

Välkommen
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: BillWyman

Inlägg av VHdiggare »

Välkommen!
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Skriv svar