Unicornstrings

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Vill bara påpeka igen att Unicorn SS roundcore 40-100 troligen är världens bästa SS-strängar..
Sitter nu på min P också.. FANTASTISKT!!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Hmmm, jag har ett set Unicornsträngar liggandes. Kanske ska montera på dom nu då. Folk verkar ju glada i dom...
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Cuba skrev:Hmmm, jag har ett set Unicornsträngar liggandes. Kanske ska montera på dom nu då. Folk verkar ju glada i dom...
Måste påpeka att jag tyckte 45-105 var bra.. men markant hårdare än 40-100 i tention.. vilket inte passade mig alls.. 40-100 däremot är en sann fröjd!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3399
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Liten skrev:Vill bara påpeka igen att Unicorn SS roundcore 40-100 troligen är världens bästa SS-strängar..
Sitter nu på min P också.. FANTASTISKT!!
Har precis satt sådana på Ladon. Jag har liksom aldrig riktigt reflekterat över känslan i strängar på basar jag plockat upp tidigare; SS, Nickel, Black Nylon, Rounds, Flats, Halfrounds, nya, gamla, ollade.... ALL THE SAME! Jag har bara sett dem som en funktionell del av instrumentet, som t.ex. en volymratt. Det enda jag reagerat på har varit tjockleken då kanske.

MEN

Dessa strängar är de första som har fått mig att inse att fabrikatet kan göra skillnad för spelkänslan. RUSKIGT sköna att spela på och rekommenderas VARMT! :tummenupp:

Sen, vad det gäller ljud tycker jag fortfarande att allt jag spelar på låter ungefär likadant. Så tills dess jag upptäcker att det hänger på någon specifik detalj fortsätter jag tro att ljudet sitter i fingrarna ;)
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Har några set i lager.. :)

Bara och maila! :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Inlägg av newheartshadow »

unicornbass skrev:
marcbass skrev:
BarbequeVillage skrev:Vem tillverkar strängarna åt Unicorn?
Ett brittiskt företag som heter Newtone om ja inte minns fel. Men ja kan ha fel..


Bonzo ett 4 set kostar:
Hexcore = 440:-
Roundcore = 495:-


Du har inte fel... men det tog ca 20 generationer prototyper innan det blev rätt. Malcolm Newton är duktig på att göra strängar men är ingen basist själv. Vi håller på att utveckla en sträng till som kommer att funka bra med låg F#... Våra hexcore strängar har tapercore nere vid stallet ca 45 mm upp från kulan medans roundcore inte har taper alls.
Bumpa sig. Hur gick det med F#-strängen egentligen? :D
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Skriv svar