Windmill basar

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Skriv svar
Gäst

Windmill basar

Inlägg av Gäst »

Hej alla,

Igår testade jag på gitarr mässan två basar som jag gillade riktigt mycket. Ska inte göra anspråk på någon djupare recension utan bara yttrycka min omedelbara a-ha känsla på Windmill JBass "Funkster" och Windmill Jbass 4 fretless Custom Shop.

Funkster basen är en passiv bas med 2 x Windmill MM BigMag mickar med var sin 3 läges switch och 2 x vol. samt en ton potentiometer. Får erkänna att det var länge sedan jag upplevt en sån klockren respons i både ljud och spelbarhet. Fick fram allt mellan jazz, p-bas och musicman ljud (fasten Funkstern är passiv) och det lät riktigt, riktigt bra. Basen var väldigt lättspelat. Finnish och mickkonfiguration får man välja liksom elktronik - passiv/aktiv. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan bas.

Jbass 4 fretless Custom Shop är en aktiv bandlös bas utrustad med 2 x Windmill J Big Mag mickar. Här hade jag mina förutfattade meningar emot mig. Jag gillar inte aktiv elektronik och denna bas känndes aningen förtung... , MEN basen var väldigt bra ballanserad och när jag väl stog och spelade känndes den inte alls så tung. Elektroniken gav en underbart skön ljud utan att låta hi-tech och även Jbass 4 fretless Custom Shop visade sig vara en fruktansvärt lättspelat bas. Utan att överdriva kan jag säga att denna bas kan mycket väl vara den bästa bandlösa bas jag spelat.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Re: Windmill basar

Inlägg av calif de funk »

Anonymous skrev:Hej alla,

Igår testade jag på gitarr mässan två basar som jag gillade riktigt mycket. Ska inte göra anspråk på någon djupare recension utan bara yttrycka min omedelbara a-ha känsla på Windmill JBass "Funkster" och Windmill Jbass 4 fretless Custom Shop.

Funkster basen är en passiv bas med 2 x Windmill MM BigMag mickar med var sin 3 läges switch och 2 x vol. samt en ton potentiometer. Får erkänna att det var länge sedan jag upplevt en sån klockren respons i både ljud och spelbarhet. Fick fram allt mellan jazz, p-bas och musicman ljud (fasten Funkstern är passiv) och det lät riktigt, riktigt bra. Basen var väldigt lättspelat. Finnish och mickkonfiguration får man välja liksom elktronik - passiv/aktiv. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan bas.

Jbass 4 fretless Custom Shop är en aktiv bandlös bas utrustad med 2 x Windmill J Big Mag mickar. Här hade jag mina förutfattade meningar emot mig. Jag gillar inte aktiv elektronik och denna bas känndes aningen förtung... , MEN basen var väldigt bra ballanserad och när jag väl stog och spelade känndes den inte alls så tung. Elektroniken gav en underbart skön ljud utan att låta hi-tech och även Jbass 4 fretless Custom Shop visade sig vara en fruktansvärt lättspelat bas. Utan att överdriva kan jag säga att denna bas kan mycket väl vara den bästa bandlösa bas jag spelat.
Det var Califen som skrev :wink:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Tjenare Califen, det var mycket trevligt att träffa dig och höra dig spela. Kul att du gillade våra basar. Om du missade Charlie Moreno igår var det väldigt synd. Många ansåg att det var bästa framträdandet under hela mässan. Den grabben behöver varken high tech eller kompband :-)

Ha dé / mats
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Tack detsamma Mats. Missade dessvärre Charlie Moreno men blev ändå övertygad att Windmill levererar väldigt bra kvalitet, spelkännsla och sound. Fler borde testa dessa basar, definitivt.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

+1 på windmillbasarna!
Jag var å klämmde på Windmill basarna hos Mats (MALA) o Markus
(Marcbass). Blev väldigt förälskad i en J-Modern. Så det är bara att hosta
upp pengarna o beställa.

För övrig var det riktigt roligt att träffa Er på mässa!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Califen, Bassdude + Boom:en som sitter mitt in Action o lirar.

Och Jag står visst också med där..

Bild

Vår lilla Windmill RIGG!!!

Bild

Lite basar!!

Bild

Bild

Sist med absolut inte minst! Charlie Moreno..

Bild
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Gigbagarna skulle ju nästan vara skäl nog för att köpa....
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Japp, och riggen är till salu (enbart lådorna)
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Priserna på lådorna? 15 + 2x10
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Tjenare, jag lägger med specarna också:

210

PRICE: 13.900,- (NU 9.750,-)

IMPEDANCE - 4 Ohms
SPEAKER SIZE - 2 x 10"
BASS PORT - closed
TWEETER - yes
POWER HANDLING - 500W RMS (AES Standard)
CROSSOVER FREQUENCY - 3,5 kHz
FREQUENCY RESPONSE - 60 Hz to 20 kHz

115

PRICE: 12.900,- (NU 9.050,-)

IMPEDANCE - 8 Ohms
SPEAKER SIZE - 1 x 15"
BASS PORT - front
TWEETER - no
POWER HANDLING - 300W RMS (AES Standard)
FREQUENCY RESPONSE - 54 Hz to 3.7 kHz
SENSITIVITY - dB SPL
WEIGHT - 33 lbs / 15 kg

Nypris tillsammans 26.800, NU-pris 18.800,-. Kan sälja paketet för 16.500 inkl moms o frakt.

Detta var första gången utanför studiodörren så de är i mycket bra skick.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Bara och köpa Årnes.

Om du köper 2x10" och 1x15" lådorna så tar ja 2x12" lådan. :D
dereborn

Inlägg av dereborn »

marcbass - köp inget mer nu - vi får ju bara läsa dina säljesannonser i varnda j-a tråd när du tjackat för mkt pryyyls

:wink:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

marcbass skrev:Bara och köpa Årnes.

Om du köper 2x10" och 1x15" lådorna så tar ja 2x12" lådan. :D
Om du köper en Manne eller Clover av mig så kanske jag får råd.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

200071 skrev:
marcbass skrev:Bara och köpa Årnes.

Om du köper 2x10" och 1x15" lådorna så tar ja 2x12" lådan. :D
Om du köper en Manne eller Clover av mig så kanske jag får råd.
:lol: :lol: Jag har investerat pensionspengarna i Warwicks Limited-basar (har alla) så vi tar det i nästa liv :D Annars hade jag nog kunnat tänka mig testa en Clover eller Manne (gillar Manneformen). Jag är ingen fanatiker som bara spelar på det som man måste. Jag kan säga att alla Windmillbasarna är väldigt bra byggen men som med allt annat har man sina favoriter även där.

Jag får hoppas att du säljer väldigt många basar så att du får råd :wink: / mats
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Luslejon
Medlem
Inlägg: 342
Blev medlem: lör 17 mar 2007, 11:49
Ort: Stockholm

Inlägg av Luslejon »

Woah! Den gröna Windmillbasen var ju inte lite fräck!
"I'm in competition with myself and I'm losing"
- Roger Waters
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Luslejon skrev:Woah! Den gröna Windmillbasen var ju inte lite fräck!
HaHA, som jag upptäckt på det här forumet går färgsmaken isär. Basen var kanon men jag skulle personligen inte köpa en grön bas. Jag hade dessutom lånat den för mässan och den är just skickad till Tyskland.

MenMen... det går alltid att beställa :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Åååååh, grönt+lönn=FETT!!!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

the_great_alfonzo skrev:Åååååh, grönt+lönn=FETT!!!
Och äntligen hittade du hit :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Det där var faktiskt seriöst det fetaste jag sett i färgväg på PISSIGT länge... Swamp ash, genomgående grön-mattlack, guldmekanik, delano, lönbräda, pearl-blockinlägg & 5strängar. Nu snackar vi grejor....
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Allvarligt, man blir DUKTIGT sur på att man inte visste mer om basar på fuzz-mässan!! Nu kommer jag känna en sån fantastisk ofullkomlighet i resten av mitt liv för att jag testade helt fel grejor!! AUHWHDHAHWDH!!!
Kommer ni 2008 också?` Se till att ge oss inside-information om mässan då, datum och sånt!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

the_great_alfonzo skrev:Allvarligt, man blir DUKTIGT sur på att man inte visste mer om basar på fuzz-mässan!! Nu kommer jag känna en sån fantastisk ofullkomlighet i resten av mitt liv för att jag testade helt fel grejor!! AUHWHDHAHWDH!!!
Kommer ni 2008 också?` Se till att ge oss inside-information om mässan då, datum och sånt!
Självklart är vi där, tror inte vi behöver köra någon indide info om tider, bara att gå in på http://www.fuzzguitarshow.com
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Skriv svar