Harley Benton Hot Rod Bass

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
L. Taylor for president
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 11:17
Ort: Kristinehamn

Harley Benton Hot Rod Bass

Inlägg av L. Taylor for president »

Idag kom det då en bas. En sådan här:

Bild

Det är 3-delad basswood kropp.

Bild

Dragstångshålet sitter centrerat.

Bild

Småfel och kosmetiska fel såsom en sned bricka till en av stämskruvarna.

Bild

och ett felborrat hål i plektrumskyddet.

Bild

samt att plektrumskuddet reser sig från kroppen på sina ställen och att det är dåligt slipat i kanterna.

Bild

Bild

Stall:
Bild

Halsen, det är svårt att fånga på bild men den har en lätt relief.

Bild

I övrigt så rasslar den lite i banden och finishen är inte den bästa men inga större fel. Kroppen känns rejäl och av normal tjocklek. Kan inte säga något om mickarna än, annat än att de var väldigt brusfria när jag kopplade in basen i datorn, över all förväntan.
Återkommer med mer synpunkter.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

daionsavage skrev:hur mycket?
1182 + frakt från tysken :)

Ser billigt och bra ut tycker jag.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
L. Taylor for president
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 11:17
Ort: Kristinehamn

Inlägg av L. Taylor for president »

Kan bara tala om att nu så här när man har spelat ett tag så står sig basen ganska bra. Den håller sig stämd mycket bra. Kroppen är visserligen 3-delad men det är trots allt solitt trä så det är inte så dumt. Mikarna är nog det som skulle behöva bytas ut först antar jag. Har man inte en compressor att köra den igenom så är volymen mycket ojämn för olika strängar men även för olika toner, kan ju även vara så att förstärkaren jag spelar på tar upp vissa toner och det blir alldeles för mycket resonans kabinettet. Hemma på låg volym så är basen mycket jämnare än i replokalen.
Halsen är annu ingen "banan" och den verkar stå sig bra. Klart att det hade varit grymt med en hals med lönngreppbräda och dubbelverkade dragstång men det kostar flera gånger mer än vad basen kostar. Även nya mikar ligger väl i klass med vad hela basen kostar så...
Skriv svar