4x12 låda Evilbiker design

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

4x12 låda Evilbiker design

Inlägg av Roborock »

Jag har länge lovat urban att jag ska skriva ett omdöme om hans gamla låd bygge som jag köpte av honom.

De är en 4x12 låda byggd efter måtten och spec på EBS 4x12 låda, så mått, vikt och watt är lika förutom att det inte sitter nått diskant horn i ( vi spelar ju bas va "skratt")

Själva bygget är mycket påkostat, snyggt och välbyggt verkar vara en händig pöjk det där :D

Hur låter den då, ja alltså den låter förbannat bra, mellanregisterrikt,klart och en jävla botten och jag tycker inte att den låter lika mycket " hi tech" som man kan uppleva av en EBS låda. Den låter helt enkelt svin bra, de ända jag kan ha något imot på denna låda är färgen ( som av någon outgrundlig anledning är GRÖN :D ) men det går säkert att fixa med lite spray färg :D .

Bra jobbat Urban och stort tack för affären :D



Bild



Bild
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++
Inlägg: 2563
Blev medlem: sön 20 jul 2008, 19:44
Ort: Sundsvall

Inlägg av Evilbiker »

Hade inte så mycket pengar att klä lådan med (dyrt med tolex), så det fick bli sån matta man köper på metervara till balkonger :D .....idag skulle jag klätt den i blonde tolex och oxblood högtalar tyg..mmmmmmm Den låter minst lika bra som Aguilaren, men med annat fokus på ljudet.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

Evilbiker skrev:Hade inte så mycket pengar att klä lådan med (dyrt med tolex), så det fick bli sån matta man köper på metervara till balkonger :D .....idag skulle jag klätt den i blonde tolex och oxblood högtalar tyg..mmmmmmm Den låter minst lika bra som Aguilaren, men med annat fokus på ljudet.
hehe, det var mest på skämt om den gröna färgen, men det vet du ju redan även om jag funderar på att byta färgen, men det är inte alls livs viktigt i min värld.

jag ska förtydliga en sak, vad jag menar med att den inte låter Hi tech, är att Lådan låter grymt fokuserad och följer med i varje ton med kraft utan att för den delen låta hårt och kallt.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Ska bli skoj o testa i sommarn när du kommer ner med riggen Robban. ;)

Och som sagt. lyft ner den från casen för fanken.. :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
baskaggen
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 00:39

Inlägg av baskaggen »

Sommar Sol o Robban...

Jag tar med en jäger så kör vi... har några gotländska skönheter i med goa stentvättade jeanshäckar som vi kan dela
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Fan va snygg den var!

Snyggt jobbat Urban :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++
Inlägg: 2563
Blev medlem: sön 20 jul 2008, 19:44
Ort: Sundsvall

Inlägg av Evilbiker »

YZZ skrev:Fan va snygg den var!

Snyggt jobbat Urban :D
Tackar!
Skriv svar