Squier VMP

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1948
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Squier VMP

Inlägg av Roborock »

Jag hade lovat några här på forumet att jag skulle skriva nått om min Vintage moddade P-bas också :D

Jag hade ägt en vingae moddad jazz innan och visste redan från början att denna serie squier basar håller hög klass för liten peng så att den skulle vara ok de var jag säker på, men jag vet inte om jag har haft en sanslös tur och hittat en one of the kind bas, för denna är helt otrolig. Att man kan köpa instrument i denna klass för 2000-2500kr är ofattbart :D

När jag provade basen hos säljaren så kände jag bara på den utan stärkare, den var skön att spela på och den hade bra respons och kändes solid med en bra och klar ton så jag tog den direk, om inte micken lätt bra så var det ju bara att byta , urban pickup hade säkert hjälpt mig :D

Satt hemma och spelade på den utan stärkare ett par kvällar och den kännde fortfarande förvånadsvärt bra att spela på, de ända lilla är att man känner badstavar på undersidan av halsen, men det är väldigt lite. Sen bar det av till rep och basen följde naturligtvis med, å se på fan micken låter bra också punch, klart rent ljud och succsen är ett faktum, jag älskar den p-basen :D

vill ni prova p-bas och inte vet om ni gillar p-bas eller ha en reserv bas eller vad som, jag rekommenderar denna bas, ni lär inte bli besviken. :D



Bild