BaCH P51

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

BaCH P51

Inlägg av Dramo »

Nu är den hemma. Som jag har längtat!

Köpte den här av Edgar Audio, såklart.

Jag har alltid gillat den allra första P-basen, men tyvärr(?) så görs det alldeles för få kopior av den.

Som många av oss redan vet så gör BaCH bra grejer, men den här kan vara den bästa "budget"-basen jag ägt hittills.

Den känns så genuin på något sätt, även om den är väldigt lätt i kroppen. Känns som ett riktigt bra bygge. Man får liksom bilden av att stora tjeckiska gubbar med hängslen och pipa har tillsammans byggt ihop den här med sina bara händer. Lite som den där Tullamore Dew-reklamen där gubbarna bygger ett bord.

I alla fall. Även utan mina fantiseringar känns den bra. Lätt, som sagt, utan att vara framtung alls. Halsen är inte det basebollträ jag väntade mig, utan är lika bekväm som min MIM P-bas. Men i one-piece lönn så är den ändå lite snyggare.

Och lacken! Herregud, den är verkligen sjukt orange!! Inte butterscotch, orange! Gud vad häftig den ser ut! Med svart plektrumskydd dessutom. Mums.

Det enda jag var missnöjd med när jag först provade basen var strängarna, men de är ju inte en del av basen egentligen. Annars var den sånär som perfekt. Bekväm på alla vis, oavsett hur långt upp eller ner man har den.

En annan fördom jag hade var ju att den där lilla mesiga micken inte skulle ha något tryck alls, men det var helt fel av mig. Den låter bra! Med tonen på max fick den ett diskant bus-ljud, och med tonen på noll fick man ett stadigt och seriöst ljud. Jag tror att den kommer passa perfekt till den musik jag gillar att syssla med. Som min andra P-bas, typ. Fast denna är ju liiite snyggare.

Och hela det här kalaset kostade mig bara 2100:- plus frakt. Gissa om jag var glad på repet idag. Den lät särskilt bra i förstärkaren i replokalen, någon monster-combo från Yamaha. I H&K-combon hemma lät den inte lika bra, men jag har inte rattat in mitt favoritljud i den än.

Som sagt, bra bas!
Jag skulle kunna rekommendera att alla köper en likadan, men det gör jag inte, för den är så snygg. :D

Jag kommer nog ta en del porrbilder på den. Om någon vill se dem så kan jag lägga upp dem här.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: BaCH P51

Inlägg av fieldflower »

Dramo skrev:Jag kommer nog ta en del porrbilder på den. Om någon vill se dem så kan jag lägga upp dem här.
Vad är det för konstig fråga...?? Du har väl hängt här länge nog för att veta vad svaret är...??

Bilder :clappy::clappy::clappy:
Bilder :clappy::clappy::clappy:
Bilder :clappy::clappy::clappy:
Bilder :clappy::clappy::clappy:
Bilder :clappy::clappy::clappy:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Precis.. annars går det för dig som med:

HONDEN, KATTEN, GLASSEN, HONDEN, KATTEN, GLASSEN, HONDEN, KATTEN, GLASSEN,!!!!!

:mrhappy:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Vicken gobit! :D
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Mr Spock skrev:Vicken gobit! :D
Japp, ser ut som en stor karamell i verkligheten med den färgen.
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Riktigt nice Dramo!
För osökt tankarna till en Musicman Bongo.. lacken alltså :) Smäll på en humbucker eller två vettja ;P
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Inlägg av RolleHarris »

En sån har jag velat köpa länge. Tur att jag inte gjorde det då den visade sig vara orange och inte butterscotch blonde som utlovat.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Dramo skrev:
Mr Spock skrev:Vicken gobit! :D
Japp, ser ut som en stor karamell i verkligheten med den färgen.

Jag har ju en egen karamell numera:


Bild


:wink:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

RolleHarris skrev:En sån har jag velat köpa länge. Tur att jag inte gjorde det då den visade sig vara orange och inte butterscotch blonde som utlovat.
Detta är version 2 av Butterscotchen. De brukade vara blonda, men nu är de orangea.

Och Spock, den där såg ju nästan ännu godare ut med det vispgräddiga pearl-skyddet. :D
Då borde du ju veta vad den här kulören kallas. För den är ju inte Butterscotch längre...
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Henko »

Dramo skrev:
RolleHarris skrev:En sån har jag velat köpa länge. Tur att jag inte gjorde det då den visade sig vara orange och inte butterscotch blonde som utlovat.
Detta är version 2 av Butterscotchen. De brukade vara blonda, men nu är de orangea.

Och Spock, den där såg ju nästan ännu godare ut med det vispgräddiga pearl-skyddet. :D
Då borde du ju veta vad den här kulören kallas. För den är ju inte Butterscotch längre...
Skitsnygg! Skulle vara intressant att testa.
P-basar
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Henko skrev:
Dramo skrev:
RolleHarris skrev:En sån har jag velat köpa länge. Tur att jag inte gjorde det då den visade sig vara orange och inte butterscotch blonde som utlovat.
Detta är version 2 av Butterscotchen. De brukade vara blonda, men nu är de orangea.

Och Spock, den där såg ju nästan ännu godare ut med det vispgräddiga pearl-skyddet. :D
Då borde du ju veta vad den här kulören kallas. För den är ju inte Butterscotch längre...
Skitsnygg! Skulle vara intressant att testa.
Jovisst. Men då får du köpa en annan färg än jag. :wink:
Skriv svar