Urban p51 custom pickup

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Urban p51 custom pickup

Inlägg av Punkster »

För ett tag sen kom äntligen min p51-mick från Urban som jag beställde för ett tag sen. Det märks att många uppskattar Urbans hantverk, väntetiden för att få hem micken var ganska rejäl. Men det var väl värt väntan.

Ett telefonsamtal med Urban i februari (under vårt samtal satt jag i en sittlift i Vemdalen med skidorna på) där det diskuterades ljudpreferenser resulterade i en beställning av en custom p51-mick till min numera sålda Fender Mustang. Jag vill inte ha den så het och med lite extra skjuts i det högre mellanregistret + lite varmare diskant.

Några gånger under resans gång hade Urban vänligheten att imformera mig om arbetets fortskridning och ställa några kompletterande frågor. Sånt uppskattas! :D

Så kom den så till slut i slutet på april. När den väl landat var Urban ivrig att få veta vad jag tyckte. Jag han precis få micken i basen till G-hammarträffen (jag kan inte löda själv) vilken passade bra då Urban själv kunde vara med vid jungfru-testet.

Vilket jävla tryck det blev! :D Innan satt det en Basslines-mick i basen, som jag tyckte var alldeles för het. Här var det ett mycket varmare sound, med massor av tryck i mellanregistret och med lite extra topp. Jag provade basen genom en SVTII-topp med 115-låda, och satan i gatan vad bra det lät! :D Den extra högmidden från micken gjorde att SVT:an började morra på ett ytterst trevligt sätt.

Tyvärr fick min Mustang stryka på foten för att finansiera en ny förstärkartopp, men jag hade gärna behållt den. Jag hoppas den nya ägaren blir nöjd!

Om Urbans mickar kan inte sägas annat positivt. Jag fick betala dryga 700 kr för en handbyggd mick lindad helt efter mina specar. Det kan inte sägas vara annat än grymt prisvärt!
/Linus
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av Surfin' »

Skulle precis PMa och fråga om Urbans mick! :D Denna recension gör mig bara mer sugen på att få basen - men den kommer!

Urban visade verkligen under träffen på stor kunnighet och glädje för det han gör och jag går själv i tankarna om att beställa en custom mick av karln! Keep up the good wörk Urban! :tummenupp:
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++
Inlägg: 2563
Blev medlem: sön 20 jul 2008, 19:44
Ort: Sundsvall

Inlägg av Evilbiker »

Roligt att få bra kritik för grejorna jag gör och jag hoppas att Mumin också kommer gilla denna, nu när han får basen "din"!
Skriv svar