Peace & Love

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

...och naturligtvis när jag nu har proklamerat mitt ointresse för Mötley så får jag årets sommarbok (chefen brukar ge bort böcker till personalen varje semester) och det är naturligtvis The Dirt...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

hosse skrev:
blackparkas skrev:Jo, Winnerbäck och Cornell var ungefär samtidigt.

Moneybrother tycker jag var underhållande, men jag såg inte hela konserten.
Kikade på Electric Boys som höll på en bit in på Moneybrother och sedan gick jag och kikade en snabbis på Laakso innan jag gick iväg och satte mig i skuggan en sväng.
Men han sångaren vadhannuheter i Moneybrother var väldigt bra, proffsig.
Moneybrother är ju sångarn, Anders Wendin. som sagt, grymt proffsig och extremt trevlig människa!

Jo, det är väl så, men han pratade om det som ett band, så jag hakade bara på... :D

Just det, Anders Wendin heter han ja, kan tänka mig att han är trevlig, han verkade sympatisk på scen och proffsig som sagt.
Grym utstrålning också.




Såg Anna Ternheim också vilken jag gillar väldigt mycket, men jag orkade inte stå där, det var precis hur varmt som helst och jag pallade inte stå där i värmen.
Nästan så jag tyckte hon gör sig bättre på skiva, det var inte dåligt på något vis, men... nja. På skiva eller på Cirkus eller annan mindre lokal skulle kännas bättre tror jag.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

Jo4cim skrev:Kom hem igår, fyfan vad kul vi hade.
Jag har typ sovit 6 timmar sen i tisdags och druckit hur jävla mycket öl som helst! Träffade Saft på onsdagen och han bjöd in mig till nån krog i Borlänge där de skulle ha ett gig så vi var och såg Vietcong också.

Annars var det ju Mötley som var the shit!
De var asnajs att du dök upp:D
Har en fin liten intervjue med dej å din vän här:



fast mötley tyckte jag fan sög....[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5yLNSnrkd-Q[/youtube]
Senast redigerad av saft den mån 13 jul 2009, 22:52, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

Jo4cim skrev:Kom hem igår, fyfan vad kul vi hade.
Jag har typ sovit 6 timmar sen i tisdags och druckit hur jävla mycket öl som helst! Träffade Saft på onsdagen och han bjöd in mig till nån krog i Borlänge där de skulle ha ett gig så vi var och såg Vietcong också.

Annars var det ju Mötley som var the shit!
Kul som fan att ni dök upp å tittade!:D
Har en fiiin intervjue med dej här haha;)



fast jag tyckte mötley sög...
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+
Inlägg: 1067
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 18:45
Ort: Västerås

Inlägg av Jo4cim »

interjuv? :lol:
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

Jo4cim skrev:interjuv? :lol:
oj råkade skriva två:P ligger ett klipp i övre inlägget:P
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+
Inlägg: 1067
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 18:45
Ort: Västerås

Inlägg av Jo4cim »

Näää men vafan :shock: Det där har jag inget minne utav, alkohol är underbart.. eller nått :roll:
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

Jo4cim skrev:Näää men vafan :shock: Det där har jag inget minne utav, alkohol är underbart.. eller nått :roll:
¨

ja, du va åxå underbar...;) *fniss*

eller har du inge minne av de heller?:/
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
logdanne
VIP medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 12 jan 2010, 17:40
Ort: Härnösand

Inlägg av logdanne »

blackparkas skrev:
Hellish skrev:
Korkat och korkat. Gillar man det inte så gillar man det inte. Att gå och kolla på ett band bara för att de är där känns mer korkat för mig.

Jahapp.
Jo, kanske det.
Men det tycker inte jag.
Musik är musik för min del. tycker det är kul med det mesta.

Chris Cornell är inte direkt något jag lyssnar på.
Har iofs lyssnat på Soundgarden när det begav sig men...

Men iom det intresse man har så är det ju kul att se andra artister, stora som små, kul att se proffsiga musiker som i Moneybrother t.ex.
Eller Laakso så jag har hört så mycket om, nu fick man bilda sig en egen uppfattning. Inget jag lyssnar på alls vare sig Moneybrother eller Laakso, men det är som sagt intresset man har, musik, därför ter det sig som korkat i min värld när någon som också verkar vara intresserad av musik inte bryr sig i musik på samma sätt.




Nej, jag tycker inte du är korkad.
Jo, lite förresten... :D
Du hade chansen att se ett grymt stort band, Mötley, och du valde bort en massa för att packa och lyssna på HH.... huvaligen, vart är världen på väg? :D
Håller med dig ;) var där nääästan hela veckan. Kvällen då mötley spelade, hade jag feber, öroninflammation på båda öronen och förkyld - Är sjuk än idag (believe it or not) Festivallivet gjorde så att mitt imunförsvar slogs ut, och har inte repat sig ännu!

Lite klen men, wacken i sommar. Då ser man MAIDEN!
Skriv svar