Peace & Love

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

(Jag hade också lätt hoppat Cornell, Mötley Crüe och Faith no More... Kanske hade det varit kul att se Mötley Crüe för 25 år sedan, och Faith no More för sådär 15, men bara kanske. Jag är stolt över dig rumpeldunken, och tack för recensionen. :) )
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Hm... Gick förbi Lars Winnerbäcks konsert på lördagen, visst var det mycket folk, men inte några jättemängder.
Mycket skumt att han lirade på största scenen och Chris Cornell körde på näst största...
Det var precis hur mycket folk som helst på Chris Cornell.


Nja, jo, det är nog regelbrott att inte se Mötley.
Jag är inte heller jätteförtjust i dem. men hade jag haft chansen att sett dem så hade jag tagit den, men det är inte alls säkert att jag stått kvar hela konserten.
Blev ganska fort mätt på Chris Cornell kan jag säga och gick och la mig på en gräsplätt i närheten och vilade lite.
Han körde Spoonman!!!!
Grymt kul faktiskt, väldigt bra låt.
Körde även Set it off och Cochise tror jag, eller vad den nu heter sedan avslutade han vill jag minnas med Black Hole Sun.
Kul!


Faith No More spelade dock alldeles för kort... :(
En och en halv timme var inte länge nog alls tycker jag personligen.

Håkan Hellström är ju en fenomen jag inte förstår öht.
Tycker han är i princip helt värdelös, jag lämnar det så..
Ah, Lars Vinterdäck kanske inte hade störst publik då. Fick för mig att jag läste det i tidningen. Kanske stod "en av de största publikerna" när jag tänker efter.

Kul med Cornell och FNM. Ja, en halvtimma till kunde dom fått. Varför inte liksom?

Håkan är väl lite av en hata/älska-artist. Jag gillade honom inte heller förr.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Faith No More var i högform.
Har förvisso inte sett dem live på riktigt förut, men videos osv.
Tror helt klart att de som uppskattade FNM live för 12-15 år sedan när de var på toppen av deras karriär även tyckte det var nice i Borlänge.

Lite annorlunda låtval, men så brukar väl inte FNM vara de som gullar och daltar med publiken heller...


Tillägg:
You stinky swedes!
You stinky sweaty swedes!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

peter_s skrev:(Jag hade också lätt hoppat Cornell, Mötley Crüe och Faith no More... Kanske hade det varit kul att se Mötley Crüe för 25 år sedan, och Faith no More för sådär 15, men bara kanske. Jag är stolt över dig rumpeldunken, och tack för recensionen. :) )
:hug:


Hm... blir lite orolig för min hörsel. Var noga med öronproppar hela festivalen, men på Håkan Hellström av alla konserter tappade jag bort dom i vimlet och hade inga andra med mig just då. Nu värker det lite i höger öra. Det var en tjej som skrek ett brutalt "DANSAAAA!!!!!!!!!!!" en centimeter från mitt höger öra, som verkligen skar sig. Sen var det ju ganska hög volym på spelningen också, men just det skriket var riktigt obehagligt. Hoppas att det inte är skadat eller förvärras :? Har inga svårigheter att höra just nu känns det som (kan ju vara svårt att märka dock), men det gör lite ont, haha...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag hade inga öronproppar.... Och på Chris Cornell och FNM hade det verkligen behövts...

Ljudet var helt bedrövligt på FNM i början framför allt.
Usch...
Nu börjar tjutet avta iofs...

Nej, nästa gång blir det proppar, jag lovar... :D

Man kan ju inte alltid lita på att det finns snälla snygga brudar som ger öronproppar till en som det var på Metallica på stadion i fjol eller när det var....
Läckraste bruden jag sett på länge vänder sig om när jag säger till polarna att man skulle haft med sig proppar, och ger mig ett par.
Nice nice!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

peter_s skrev:(Jag hade också lätt hoppat Cornell, Mötley Crüe och Faith no More... Kanske hade det varit kul att se Mötley Crüe för 25 år sedan, och Faith no More för sådär 15, men bara kanske. Jag är stolt över dig rumpeldunken, och tack för recensionen. :) )
+1
Har aldrig förstått varför man "måste" gå och se ett band/artist som var bra en gång i tiden. Mötley Crue har jag aldrig gillat, ej heller FNM. Cornell skulle jag däremot välja 100 gånger av 100 om det stod mellan honom och Hellström. Men det är ju det som är så fint, man får ha olika tycke och smak, oftast i alla fall...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Och du kallar dig hårdrockare Hellish?


Tsss....


Klart man inte MÅSTE, men det verkar ju bara korkat att inte se några av världens största band på olika sätt när man ändå är på festivalen....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

Trevlig recension!

Jag kollade på The Living End (såååååååå jävla bra!!!!) och på The Sounds. Såg ett reggaeband också men jag gillar inte sånt så jag tyckte det inte avr så bra.

Två belgiska våfflor åt jag också.

Rumpel, det var trevligt att träffa dig! Du är en riktigt trevlig kille!
_____________________________________
www.grassride.com
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

blackparkas skrev:Och du kallar dig hårdrockare Hellish?


Tsss....


Klart man inte MÅSTE, men det verkar ju bara korkat att inte se några av världens största band på olika sätt när man ändå är på festivalen....
Glamrock är nånting jag aldrig någonsin har varit tilltalad av.

Korkat och korkat. Gillar man det inte så gillar man det inte. Att gå och kolla på ett band bara för att de är där känns mer korkat för mig.
gäst

Inlägg av gäst »

Backlund skrev:Trevlig recension!

Jag kollade på The Living End (såååååååå jävla bra!!!!) och på The Sounds. Såg ett reggaeband också men jag gillar inte sånt så jag tyckte det inte avr så bra.

Två belgiska våfflor åt jag också.

Rumpel, det var trevligt att träffa dig! Du är en riktigt trevlig kille!
Haha, The Living End var najs ja!

Jag köpte aldrig någon våffla... var nära ett par gånger, men ångrade mig, haha...

Japp, det var väldigt trevligt! Tycker du är en mycket trevlig person också! Gick din spelningen bra sen?
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

rumpeldunken skrev:
Backlund skrev:Trevlig recension!

Jag kollade på The Living End (såååååååå jävla bra!!!!) och på The Sounds. Såg ett reggaeband också men jag gillar inte sånt så jag tyckte det inte avr så bra.

Två belgiska våfflor åt jag också.

Rumpel, det var trevligt att träffa dig! Du är en riktigt trevlig kille!
Haha, The Living End var najs ja!

Jag köpte aldrig någon våffla... var nära ett par gånger, men ångrade mig, haha...

Japp, det var väldigt trevligt! Tycker du är en mycket trevlig person också! Gick din spelningen bra sen?
Våfflorna var grymma, men det hade räckt med en :P

Spelningen gick väldigt bra! det enda negativa var att det var fruktansvärt varmt inne där vi spelade.

På söndagen skulle jag åka tåg hem från Falun med kontran och en väska, men jag fick inte plats på tåget för det avr så mycket folk som skulle hem från P&L
:?
_____________________________________
www.grassride.com
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hellish skrev:
Korkat och korkat. Gillar man det inte så gillar man det inte. Att gå och kolla på ett band bara för att de är där känns mer korkat för mig.

Jahapp.
Jo, kanske det.
Men det tycker inte jag.
Musik är musik för min del. tycker det är kul med det mesta.

Chris Cornell är inte direkt något jag lyssnar på.
Har iofs lyssnat på Soundgarden när det begav sig men...

Men iom det intresse man har så är det ju kul att se andra artister, stora som små, kul att se proffsiga musiker som i Moneybrother t.ex.
Eller Laakso så jag har hört så mycket om, nu fick man bilda sig en egen uppfattning. Inget jag lyssnar på alls vare sig Moneybrother eller Laakso, men det är som sagt intresset man har, musik, därför ter det sig som korkat i min värld när någon som också verkar vara intresserad av musik inte bryr sig i musik på samma sätt.




Nej, jag tycker inte du är korkad.
Jo, lite förresten... :D
Du hade chansen att se ett grymt stort band, Mötley, och du valde bort en massa för att packa och lyssna på HH.... huvaligen, vart är världen på väg? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+
Inlägg: 1067
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 18:45
Ort: Västerås

Inlägg av Jo4cim »

Jag tyckte inte det var vidare högt på nån av konserterna jag var på? :?

OFFTOPIC: Parkas vet du vart man kan lämna in rörtoppar för rörbyte och bias justering i närheten utav hälsingland/gästrikland?
gäst

Inlägg av gäst »

Jo4cim skrev:Jag tyckte inte det var vidare högt på nån av konserterna jag var på? :?
Nä, det var inte så farligt högt faktiskt... och det var typ lika högt som tyst om man jämför med Motörhead på hovet förra året! :lol:
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+
Inlägg: 1067
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 18:45
Ort: Västerås

Inlägg av Jo4cim »

kan tänka mig det, slipknot tyckte jag var högt på hovet i november, då behövde jag öronproppar.
gäst

Inlägg av gäst »

Jo4cim skrev:kan tänka mig det, slipknot tyckte jag var högt på hovet i november, då behövde jag öronproppar.
Minns inte Slipknot som så överdrivet högt, men så hade jag sittplats också... kanske var värre med ståplats. Motörhead hade hur som helst definitivt högre volym än Slipknot.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Äsch vad är det med er..

Låt snubben titta på det han vill för tusan.. :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
gäst

Inlägg av gäst »

Förresten, "festivalens mest skruvade band" går till Gogol Bordello.
"Zigenarpunk"... Start wearing purple! :fullband:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LYE8Vjih2cs[/youtube]
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nej, var man på Moneybrother Lars Winnerbäck och HH så förstår jag om man inte tyckte det var så högt.... :D


Jag tyckte faktiskt inte heller att så många av scenerna körde särskilt högt, men Chris Cornell och FNM gasade på väldigt högt.
Raised Fist också för den delen.

Undrar dessutom om det var samma tekniker på de konserterna nästan eftersom basen lät väldigt mycket gitarr på både Cornell och FNM...
Det fanns liksom inget lågt register, mycket topp, fruktansvärt mycket topp var det.... Usch.
Förstörde nästan hela konserten för min del.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Raised Fist också för den delen..
Körde dom New Direction???
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ingen aning.

Jag var påväg till deras gig men det började rinna kebabsås över hela mig från kebaben jag köpte så jag var tvungen att gå och tvätta av mig istället, men jag kom så pass nära att det hördes att det var hög volym.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Ingen aning.

Jag var påväg till deras gig men det började rinna kebabsås över hela mig från kebaben jag köpte så jag var tvungen att gå och tvätta av mig istället, men jag kom så pass nära att det hördes att det var hög volym.
Ah, okej.. New Direction ville jag höra iaf.
Förresten så var det nästan likadant på Moneybrother och Vinterdäck som på Mötley. Jag gick efter typ en-två låtar. Moneybrother fattar jag inte grejen med och på Wienerbröd gick jag och packade och käkade (han spelade antagligen samtidigt som Chris Cornell)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jo, Winnerbäck och Cornell var ungefär samtidigt.

Moneybrother tycker jag var underhållande, men jag såg inte hela konserten.
Kikade på Electric Boys som höll på en bit in på Moneybrother och sedan gick jag och kikade en snabbis på Laakso innan jag gick iväg och satte mig i skuggan en sväng.
Men han sångaren vadhannuheter i Moneybrother var väldigt bra, proffsig.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Jo, Winnerbäck och Cornell var ungefär samtidigt.

Moneybrother tycker jag var underhållande, men jag såg inte hela konserten.
Kikade på Electric Boys som höll på en bit in på Moneybrother och sedan gick jag och kikade en snabbis på Laakso innan jag gick iväg och satte mig i skuggan en sväng.
Men han sångaren vadhannuheter i Moneybrother var väldigt bra, proffsig.
Laakso funderade jag på att se istället för Sista Sekunden... men bahh... fick ju inte missa Sistan! Haha...
Vääästerbrooon, I hate walking on youuu. It's six in the moorning och sen kan jag inte meer!
Pengabrorsan heter Anders någonting... Han är proffsig ja.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:Jo, Winnerbäck och Cornell var ungefär samtidigt.

Moneybrother tycker jag var underhållande, men jag såg inte hela konserten.
Kikade på Electric Boys som höll på en bit in på Moneybrother och sedan gick jag och kikade en snabbis på Laakso innan jag gick iväg och satte mig i skuggan en sväng.
Men han sångaren vadhannuheter i Moneybrother var väldigt bra, proffsig.
Moneybrother är ju sångarn, Anders Wendin. som sagt, grymt proffsig och extremt trevlig människa!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar